After Forever - After Forever

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 02 feb 2007 14:30

Afbeelding

Het is weer zover, op 20 april komt After Forever met hun vijfde full-length studioalbum, dat net als de band After Forever zal heten. Na de breuk met Transmission Records - dat inmiddels failliet is verklaard - is After Forever gecontracteerd door Nuclear Blast, hét Europese label als het om metal gaat (bekende bands als Nightwish en Dimmu Borgir hebben daar ook hun contract).
Het nieuwe album zal alle oude elementen van After Forever bevatten, maar ook nieuwe. In het nummer Dreamflight, dat meer dan 10 minuten lang is komen al deze elementen samen, aldus de band zelf.
Dinsdag 17 april zal de album-release met een knallend concert in Tivoli plaatsvinden.

Afbeelding

De Tracklist:

1. Discord
2. Evoke
3. Transitory
4. Energize Me
5. Equally Destructive
6. Withering Time
7. De-energized
8. Cry With A Smile
9. Envision
10. Who I Am
11. Dreamflight
12. Empty Memories

Officiële website
Nuclear Blast
Laatst gewijzigd door Christine op 09 feb 2007 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 02 feb 2007 16:37

Het nieuwe album van After Forever, dat is altijd weer een aangename verassing natuurlijk. :D Ik ben sowieso heel bij voor After Forever, en ook voor Epica, dat ze niet meer bij Transmission zitten. Nuclear Blast heeft natuurlijk het geld en dus ook de meeste mogelijkheden voor een band als After Forever.

Ik ben met name ge-interesseerd in het 10 minuten nummer. Dat zijn meestal de mooiste nummers, en After Forever heeft nogal wat beloofd. Al denk ik dat dat allemaal wel los zal lopen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 02 feb 2007 17:06

Ik heb uit de luistersessieverslagen (zie o.a. Zware Metalen en Lords of Metal) begrepen dat het album zeer gevarieerd is en bijna alle stijlen die de band in het verleden heeft gebruikt, hier ook hanteert. Daar kan ik natuurlijk alleen maar blij mee zijn, al hoop ik dat ze hierna de koers aanhouden die met Remagine werd bevaren (en eigenlijk al bij Invisible Circles werd ingezet).

Dit is naar mijn mening al enige jaren de beste metalband van Nederland. Hopelijk krijgen ze met hun contract bij Nuclear Blast ook het succes dat ze verdienen. :)

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 03 feb 2007 09:28

Hebben mensen trouwens plannen om naar de albumrelease in Tivoli te gaan? Aldus Joost (niet onze Jo0st, maar AF-Joost) wordt het weer "een groot feest", en ik wil er zeker bij zijn.
De dag is een dinsdag, dus voor sommigen zal het wat lastig zijn, maar des te beter voor degenen die er wel zijn, want dan is het lekker rustig. :evil:

- Christine -

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 04 feb 2007 01:08

Na Remagine kan dit alleen maar een vooruitgang zijn lijkt mij. Het album zal ik in ieder geval niet direct kopen, ik wil eerst maar eens horen hoe die nieuwe sound van ze gaat horen.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 06 feb 2007 12:19

Hier is een recentie te vinden van de pers-luistersessie van het nieuwe album. Op zich een goede recentie, maar jammer klopt niet alles. Er wordt op een gegeven moment een vergelijking getrokken met "Strong", van "Remagine". In het artikel staat dat het over André (drummer) gaat, omdat hij kanker kreeg. Leuk verzonnen, maar het nummer gaat eigenlijk over de moeder van Floor, die erge reuma heeft.
Maar al met al krijg ik steeds meer zin in het nieuwe album. Vooral nu ik heb gelezen dat het laatste nummer, "Empty Memories" een nummer is dat aanvankelijk voor Petra Berger was geschreven, maar niet op haar album is gekomen. :-D

Overigens wordt Energize Me de eerste single, die op 23 maart uitkomt.

Afbeelding

Tracklist:

1. Energize Me (radio edit)
2. Energize Me (album version)
3. Sweet Enclosure (non-album track)

- Christine -
Laatst gewijzigd door Christine op 12 feb 2007 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 06 feb 2007 19:43

Ja ik heb dat stukje van Andre ook gezien. Stomme reviewer, maargoed die zal wel wat gehoord hebben. Ze hebben het namelijk wel gehad over Andre met dat nummer.

Aangepaste versie van Here and Now? Ow ze gaan Cry for the Moon spelen. :P

Nee ik ben nogsteeds zeer benieuwd. Wil de cd liever vandaag dan morgen. :'(
Laatst gewijzigd door after_eden op 06 feb 2007 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 06 feb 2007 19:51

after_eden schreef:Aangepaste versie van Here and Now? Ow ze gaan Cry for the Moon spelen. :P
Ik denk dat je iets anders bedoeld. In de tijd dat Mark (Epica) nog in After Forever zat, heeft hij met Sander veel melodielijnen geschreven. Waaronder het refrein van wat later Cry for the Moon zou worden. Een deel van die melodielijn heeft Sander later gebruikt toen ze Here and Now schreven. Dat Sander dat ene melodielijntje heeft gebruikt voor de tekst "The time is here and now, the moment sets you free. We step into a timeless state" vind ik helemaal niet erg. De rest van het nummer lijkt er totaal niet op. Maar laten we het daar verder niet over hebben. Wie er meer recht heeft op iets wat jaren geleden samen is geschreven is niet een discussie die de gezelligheid bevorderd.

- Christine -

EDIT: Foutje van mij. In een review stond heel onduidelijk om welk nummer van Petra Berger het ging, waardoor ik dacht dat "Here and Now" werd gebruikt voor het nummer op de nieuwe AF-cd. Inmiddels is duidelijk dat het om een ander nummer gaat (wat overigens wel voor Petra was geschreven). Bij deze dus een kleine rectificatie.
Laatst gewijzigd door Christine op 12 feb 2007 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 07 feb 2007 15:56

Weer goed nieuws! Voor de fans om en nabij Amsterdam tenminste:
Bas Maas schreef:Omdat velen van jullie niet naar Heerlen konden komen hebben we besloten om voor jullie een tweede luistersessie te organiseren. En wel op 18 februari in cafe The Cave in Amsterdam. Vanaf 20.00 zal het feest beginnen. Meer informatie volgt snel!
We hopen jullie daar allemaal te zien!!
Ik ben erbij! Wie nog meer? :-D

- Christine -

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 07 feb 2007 18:32

Dat lijkt me wel leuk maar ik denk eerlijk gezegd dat ik dat niet ga redden. Het is een zondag, dat is wel mooi want op maandag heb ik 's ochtends vrij weinig.

Ik kijk nog wel, misschien dat ik kom.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 09 feb 2007 14:19

En, wat vinden jullie van de nieuwe cover (zie beginpost)?
Ik vind hem supermooi! Het logo is duidelijk, mooi gedaan met de versiering erachter, en dan het Omega-teken. Hoezo symbolisch? Ik vind het er echt supermooi uitzien! Zeker na Remagine

EDIT: Nu ook de single-cover gevonden en in m'n vorige post geplakt. Ook deze vind ik supermooi. Het is duidelijk dat hij bij het album hoort. Ik ben zo benieuwd!

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 10 feb 2007 10:46

Ziet er flashy uit. :) In ieder geval een stuk beter dan de cover van Remagine, maar daar was ook niet veel voor nodig.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 10 feb 2007 11:28

Ik vind hem erg mooi, past wel erg bij de tijd zo. Als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld de cover van Tail of Tears. Maar dat vind ik ook een zeer mooie cover.

Weet iemand ook wied e hoes gemaakt heeft? Die heeft in iedergeval een mooi werkje geleverd. :klap:

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 10 feb 2007 12:10

Ik heb gisteren een mailtje naar Joost gestuurd met dezelfde vraag, maar aangezien z'n vriendin bij hem logeert kan het antwoord even uitblijven :lol:. Ik post het wel zodra ik iets terugkrijg.

- Christine -

EDIT: Ik heb een foutje gemaakt in m'n post over Petra Berger, ik verbeter het d.m.v. een edit (gezien mijn excessieve postgedrag in dit topic).

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 27 feb 2007 14:10

De nieuwe videoclip komt eraan... ik zou Floor haast niet herkennen!

Afbeelding

Nu ik wat meer van het album heb gehoord (ben bij een luistersessie en een Try-Out geweest en dankzij een stel Brazilianen kan ik ook thuis wat beluisteren) ben ik nog enthousiaster dan hiervoor. Voor degenen die ook alvast willen genieten:

Filmpje Cry With A Smile
Filmpje Sweet Enclosure

- Christine -

EDIT: De videoclip heeft als thema "de vier elementen". Vuur is hierboven al te zien, hieronder water. Floor heeft hiervoor speciale lessen moeten nemen om onder water te zingen, en tussendoor lucht te happen!

Afbeelding

Plaats reactie