After Forever - After Forever

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 12 mar 2007 13:26

Videoclip Energize Me

Ik vind hem helemaal geweldig! Zeker na de "oude" clips van AF is deze zeer zeker tmf/mtv-waardig.
Wat vinden jullie ervan?

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 12 mar 2007 15:58

Dat is geen onaardig voorproefje. Nou niet een nummer waarvoor ik meteen naar de winkel ren om het album te kopen, maar die uitwerking hebben singles maar zelden op mij. :P Ik ben benieuwd naar de rest.

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 12 mar 2007 16:07

Die clip is erg gaaf! :D
Album ga ik zeker kopen.
Ik was nooit zo 'into' After Forever, maar ik vind het toch wel erg gave muziek!
Clip ook veel beter dan de andere, en nummer eigenlijk ook wel. :)

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 12 mar 2007 16:54

Ik vind hem niet echt geweldig om heel eerlijk te zijn. Er zit ontzettend veel herhaling in, na 32 seconde word hij, vind ik, te laag ingezet en het pakt me totaal niet. Ook de clip vind ik niet echt super (een beetje standaard om eerlijk te zijn). Ik hoop dat de rest van het album wat beter is, maar dat hoor ik snel genoeg.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 12 mar 2007 19:46

Ik heb zojuist op de site van Nuclear Blast de limited edition Tinbox besteld. Dat is een gelimiteerde oplage met een "certificaat van zeldzaamheid", de digipack editie, en waarschijnlijk komen er nog meer leuke goodies in, maar wat is nog niet bekend. Verzendkosten (7.50) zijn fors, maar de limited edition zelf kost 20 euro, wat je hier ook voor de normale cd zou betalen. Dan ga ik toch voor de collectors item!

- Christine -

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 12 mar 2007 20:03

Ik denk dat ik het ook wel ga doen. :)
Gaat dat nou hard met die dingen? Dan weet ik iig of ik hem snel moet kopen.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 12 mar 2007 20:22

Geen idee, maar er zijn er maar 500 van. Liever te vroeg bestellen dan te laat zou ik zo zeggen...

- Christine -

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 12 mar 2007 20:35

Ik ga hem zo kopen! :-D
*is blij*

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 12 mar 2007 22:36

Ahum. Na mijn enigszins kritische uiting over Energize Me moet ik echt even iets rechtzetten. Ik heb nu een paar andere nummers gehoord en die waren stukken beter dan het nummer uit de videoclip! Volgens mij zetten ze de lijn van Remagine gewoon voort, maar nu nog beter en met meer variatie. Dit wordt een ijzersterk debuut van de band bij Nuclear Blast. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mar 2007 23:15

In het begin kreeg ik redelijk het gevoel eind jaren 70/begin jaren 80 meets 2007. Wat mogelijk voortkomt uit het duidelijke gebruik van de synthesizer en ik misschien vorige week wat teveel Doe Maar heb geluisterd :P.

Dit bedoel ik trouwens totaal niet verkeerd. Ik vind het wel wat hebben en ben nu zelfs wel benieuwd naar de rest van het album.

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 13 mar 2007 08:40

Vanaf 0:31 vind ik het nummer + clip erg gaaf worden tot 0:45
Daarna nogsteeds hoor, maar dit is gewoon gaaf!
Alleen het blauw uit de 'water' scenes vind ik niet erg mooi.
Maar wat maakt het uit? het is gewoon een superclip! :-D

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 13 mar 2007 09:00

Helaas, ik had gehoopt op de AF van invisible circles, maar ook in dat album hoor ik niet bepaald terug. Nog niet alles gehoord, maar het klinkt in ieder geval als een logisch vervolg op Remagine. Of ik daar blij mee moet zijn is een tweede..

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 13 mar 2007 10:02

After Forever staat erom bekend dat ze iedere cd met iets nieuws komen, terug naar de stijl van een oud album lijkt me een onlogische keuze.
Ik moet wel zeggen: Ik blijf IC een geweldig album vinden, maar het komt op het album beter uit de verf dan live. Omdat het een concept is zit je helemaal in het verhaal en hoor je bepaalde dingen terugekomen - ik zet dit album ook nooit op shuffle - wat je live erg mist. De nummers worden op zich niet slecht gespeeld op het podium, maar ik vind niet dat ze helemaal tot hun recht komen.
Remagine daarentegen was een album dat erg gericht was op optredens. Live stonden de nummers als een huis en waren ze stukken beter dan op het album. Of dit album dat ook echt is kan ik nog niet echt zeggen, omdat ik de nummers pas een keer live heb gehoord. Tot nog toe vond ik het enige nadeel dat ze geen live philharmonisch orkest bij zich hadden. :P

- Christine -

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 13 mar 2007 10:13

Viconia schreef:Helaas, ik had gehoopt op de AF van invisible circles, maar ook in dat album hoor ik niet bepaald terug. Nog niet alles gehoord, maar het klinkt in ieder geval als een logisch vervolg op Remagine. Of ik daar blij mee moet zijn is een tweede..
Kijk, ik zou dat nou helemaal niet erg vinden aangezien ik Remagine een erg goed album vind. :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 13 mar 2007 10:48

Viconia schreef:Helaas, ik had gehoopt op de AF van invisible circles, maar ook in dat album hoor ik niet bepaald terug. Nog niet alles gehoord, maar het klinkt in ieder geval als een logisch vervolg op Remagine. Of ik daar blij mee moet zijn is een tweede..
Tsja Viconia, dat kan he? Ik zelf echter vind dat hun minste album en dat komt grotendeels door de stemmen die praten. Dat verknalt gewoon de hele nummers. De stemmen zijn gewoon te.

Plaats reactie