Concerten

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Concerten

Ongelezen bericht door after_eden » 14 okt 2006 13:45

Waar gaan jullie binnenkort heen?

Vanavond: the Gathering in het Patronaat (Haarlem)

Woensdag: Lacuna Coil in de 013 (Tilburg)

Edit: Lacuna Coil ging niet door voor mij, ik ging naar Delain.
Laatst gewijzigd door after_eden op 05 nov 2006 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 05 nov 2006 22:41

Morgen: Evanescence in Paradiso
27 november: Iron Maiden in de Brabant hallen.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 05 nov 2006 22:59

the Pelican schreef:Morgen: Evanescence in Paradiso
Een van de gelukkige pechvogels? Een vriend vroeg of ik mee ging, achteraf had hij helemaal geen kaartjes want hij was te laat. Maar het was me ook te duur. Zangeres die vals zingt live en dan veel geld betalen, nee geef me dan liever maar een band die wel goed is.

2 december - Satyrian, Seraphique en Mantikhoras

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 05 nov 2006 23:07

after_eden schreef:Zangeres die vals zingt live en dan veel geld betalen, nee geef me dan liever maar een band die wel goed is.
He, bedankt he? Is er misschien een manier waarop ik ook jouw enthausiasme voor een toekomstig concert kan proberen te vergallen?

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 05 nov 2006 23:15

the Pelican schreef:
after_eden schreef:Zangeres die vals zingt live en dan veel geld betalen, nee geef me dan liever maar een band die wel goed is.
He, bedankt he? Is er misschien een manier waarop ik ook jouw enthausiasme voor een toekomstig concert kan proberen te vergallen?
Jahoor dat kan vast wel. Zeggen dat Imperia komt in plaats van Satyrian. Dat zou pas een hel zijn die zangeres is wel zo waardeloos. Maar het zou kunnen dat ze beter is gaan zingen sinds de laatste keer dat ik wat van ze heb gezien. (2 tot 1,5 jaar geleden) Ik ben benieuwd wat je ervan vind. :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 21 nov 2006 19:41

Ik ga 8 december voor de 4e keer dit jaar naar Luie Hond :) Dit keer in de Ekko in Utrecht met een collega.

Voor een volledig overzicht van door mij en/of neffa bezochte concerten en de concerten die nog in de planning staan kan je overigens ook op mijn concertpagina kijken :)

Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia » 21 nov 2006 22:15

after_eden schreef:
the Pelican schreef:
Jahoor dat kan vast wel. Zeggen dat Imperia komt in plaats van Satyrian. Dat zou pas een hel zijn die zangeres is wel zo waardeloos. Maar het zou kunnen dat ze beter is gaan zingen sinds de laatste keer dat ik wat van ze heb gezien. (2 tot 1,5 jaar geleden) Ik ben benieuwd wat je ervan vind. :)
Nou was ik toevallig bij beide concerten. De eerste keer was 18 oktober 2003 (I remember it well, ghehe), drie jaar geleden dus en zong Amy inderdaad best heel aardig vals. Hoewel ik toch erg van het concert genoten heb toendertijd. Ik heb me heerlijk kunnen uitleven vooraan in volgens mij de 013. Toegegeven, door de valse zang van tijd tot tijd was het niet het beste concert dat ik heb meegemaakt, maar de sfeer zat er goed in.
En toch ging ik deze keer weer naar een concert van Evanescence. Waarom? Omdat ik wist dat Amy aan haar zang heeft gewerkt, omdat ik de nieuwe cd had gehoord en het lekkere catchy deuntjes zijn en omdat ik geniet van concerten.

Nu voel ik de vraag op een ieders lippen en onder zijn/haar vingers branden: hoe was het?
Leuk dat jullie nieuwsgierig zijn ;)

Het was leuk. Het was wederom geen wereldconcert, maar de zang van Amy was vollop vooruit gegaan. Geen valse noten meer, behoorlijk strak gespeeld en een lekkere set nummers (lekkere afwisseling, lekker volume en tja, Paradiso he :) ). De wat mindere punten zaten in het feit dat de zang soms werd oversneeuwd door de rest van het geluid en het feit dat de set erg kort was.

Ik zal niet zeggen dat ik een volgende keer weer zou gaan naar Evanescence, zeker niet zolang ze nog geen nieuw werk hebben uitgebracht, maar ik heb erg genoten. Zo blijkt maar weer dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst en een open mind een plezierige situatie kan opleveren.

Concert op de agenda: Iron Maiden in de Brabanthallen aanstaande maandag 27 november. Ik heb de nieuwe cd nog niet gehoord, maar Maiden staat volgens mij garant voor een strakke en gave show. Ik denk dat ik me wel weer ga vermaken :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 21 nov 2006 22:29

Gaia schreef:En toch ging ik deze keer weer naar een concert van Evanescence. Waarom? Omdat ik wist dat Amy aan haar zang heeft gewerkt, omdat ik de nieuwe cd had gehoord en het lekkere catchy deuntjes zijn en omdat ik geniet van concerten.

Nu voel ik de vraag op een ieders lippen en onder zijn/haar vingers branden: hoe was het?
Leuk dat jullie nieuwsgierig zijn ;)

Het was leuk. Het was wederom geen wereldconcert, maar de zang van Amy was vollop vooruit gegaan. Geen valse noten meer, behoorlijk strak gespeeld en een lekkere set nummers (lekkere afwisseling, lekker volume en tja, Paradiso he :) ). De wat mindere punten zaten in het feit dat de zang soms werd oversneeuwd door de rest van het geluid en het feit dat de set erg kort was.
Ik ben blij dat te horen. Ik ben van mening dat een band als Evanescence ook live moet kunnen waarmaken wat ze op cd brengen. Ze zijn zo immens populair, iets wat ik niet wil begrijpen ik begrijp het wel hoor, dat ze dat ook oeten kunnen. En als ze dat nu goed doen dan is het jammer dat ik het gemist heb. Maar aan de andere kant vind ik deze band geen 30, 35 euro waard.

Maar ik ben blij dat 'jullie', als ik dat kan zeggen, een leuke avond hebben gehad.

Concert van Satyrian gaat trouwens wel door maar Satyrian wordt vervangen door the Dreamside.

Skifreak
Avonturier

Ongelezen bericht door Skifreak » 05 dec 2006 11:38

Donderdag 21 december gaan Christine, mijn zusje, mijn ouders en ik naar het concert van Petra Berger in de schouwburg in Amstelveen.
Op tv zijn de optredens van Petra Berger altijd erg indrukwekkend, dus ik heb goede hoop dat dat hier ook zo is ;) .
We laten jullie weten hoe het was!

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 29 mar 2007 17:18

Ik heb eerst 7 april Van Dik Hout in de planning staan. Dit is een thuiswedstrijd voor me in Het Kasteel, ter ere van ons 25 jarig bestaan. Hierna volgt op 2 mei AFI in paradiso, amsterdam. Dit is een band die al een tijdje om m'n wish list stond. Aangezien het zusje van Neffa spontaan begon mee te zingen met een live DVD van ze, nemen we die ook op sleeptouw. Kunnen we d'er nog even verpesten met een echt optreden voor ze naar de Red Hot Chilly Peppers gaat in juni :evil:

Het volgende concert in mei is het concert van The young gods in de melkweg, amsterdam. Ik ken de band niet zo heel goed (ik ga voor de gezelligheid mee met een ex collega) maar wat ik er van gehoord heb klinkt een beetje nine inch nails achtig.

Hierna heb ik voorlopig geen concerten in de planning staan, omdat hierna het festivalseizoen begint :) Mijn kaartjes voor Pinkpop en Lowlands liggen al enkele weken klaar, en ook parkpop staat weer in de planning. Mijn concertlijstje zal weer aardig bijgevuld worden dez zomer :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 29 mar 2007 18:16

Ik ga binnenkort, 18 mei, naar Delain in de Kade. Zaandam is wel te doen voor mij. Ik ga samen met me vriendin en de vriendin van me broertje. Ik ken de leden van de support act, Sanctuary (tweede support is A New Dawn) dus ik heb weereens mazzel. :D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 29 mar 2007 20:38

Ik ga in juni naar de Red Hot Chili Peppers in het Goffertpark. :)
Verder heb ik niets in het verschiet. Sinds ik voor elk uitje oppas moet regelen voor mijn dochtertje, ben ik nogal selectief geworden met concerten en films en zo.

-G-

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 27 mei 2007 11:30

Ik ga op 6 juni as met Midwinter naar Anathema toe. Ik heb er echt heel erg veel zin in. Ik had graag bij Porcupine Tree willen zijn, maar daar kan ik niet heen. Verder heb ik niets op het programma staan.
Laatst gewijzigd door Dolenthoniel op 08 jul 2007 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 27 mei 2007 13:29

7 Juni naar Sanctuary in Den Haag. Dat zijn vrienden van me en ze vroegen of ik mee ging. Meteen ja gezegd natuurlijk. :D

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 08 jul 2007 14:06

Ik ben een beetje laat geloof ik. Eergisteren bij Thomas Berger geweest (was al vroeg weer thuis. Het was een slecht concert. Leuke gast alleen jammer dat hij niet kan zingen) en ik ben gister avond naar Danny Christiaan geweest. Daar was het écht super gezellig. Bij Danny Christiaan was het zeker drukker dan bij Thomas Berder dus we stonden wel allemaal opgepropt op elkaar, maar al met al was het een ontzettend leuke avond!

De volgende Wiezo ben ik er denk ik wel weer bij!

Plaats reactie