Top drie bands

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Niamh
Fortuinzoeker

Top drie bands

Ongelezen bericht door Niamh » 15 mei 2006 14:53

Aangezien hier overal lijstjes over van alles en nog wat staan, en ik deze dan toch wel graag zou willen weten: wat is jullie top drie alles overtreffende bands? En waarom?

Bij mij staan er toch wel relatieve grote namen in mijn lijst, maar dat zijn meestal de bands waar ik echt bij blijf.
1) Nightwish - misschien een beetje standaard, maar het is echt een van de weinige bands die ik moeiteloos achter elkaar kan blijven beluisteren. Er zit precies alles in, metal en mooie instrumenten.
2) Sonata Arctica - hoewel ik de band nog niet zo bijster lang ken, ben ik er helemaal weg van; heb gewoon nog niet een nummer gehoord die me niet aanstond. Een grote diversiteit in soort nummers, waar ik van hou.
3) Metallica - deze dan toch omdat de metal hier bij mij begon. Is denk ik ook de band die ik het langst luister. Hoewel de laatste cd toch wat tegenviel, heb ik weinig te klagen over de rest.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 15 mei 2006 16:44

In willekeurige volgorde:

1. Kreator
- Niet een band wiens albums vaak in mijn favorieten belanden maar gek genoeg luister ik toch vaker naar de cd's van deze Duitsers dan die van andere bands. Het is geen gecompliceerde muziek en je hoeft er ook niet aandachtig naar te luisteren om het volledig te kunnen waarderen.
2. Symphony x
- Een progressieve rock/metal band. Waar de meeste mensen hier voor dream theater kiezen, ga ik volmondig voor Symphony X. Deze Amerikanen hebben een betere zanger, uiterst begaafde muzikanten maar schieten niet door in het laten zien dat ze uiterst goed zijn in wat ze doen. (iets wat dream theater in mijn ogen wel doet) Ik kijk al enkele jaren uit naar de opvolger the odyssey, gelukkig schijnt hij dit jaar nog uit te komen!
3. Cradle of filth
- Tsja, wat kan ik daar nog over zeggen. Deze band heeft een paar geweldige albums gemaakt waar ik nu nog steeds van geniet. Jammer genoeg zijn ze onderhand een beetje ontdekt zijn door het soort fans die het verpesten voor de rest. Verder lijkt de band steeds meer voor het grote geld te gaan en kijk ik met wantrouwen uit naar het volgende album. Maar goed, Cruelty and the beast, midian en Damnation and a day blijven juweeltjes en alleen daar al om staan ze in dit lijstje.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 15 mei 2006 16:47

1. Sonata Arctica

Al een paar jaar lang mijn favoriete band aller tijden. Zal ook niet snel veranderen :) Heb inmiddels al 2 concerten meegemaakt, en een hoop bandmerchandise (ik spaar 8) ). Met stip op 1!!

Rest wordt moeilijker...

2. Lacrimosa

In mijn ogen een ontzettend goede band. De zanger heeft een heerlijke stem en ze hebben ook goede nummers enzo.

3. Sentenced

Heerlijke nummers (vooral Excuse Me While I Kill Myself) die heerlijk zijn om mee te zingen !

En zoals gezegd vind ik het moeilijk om een volgorde te maken van alle bands na nr 1. Ook goede bands zijn namelijk Dream Evil, Nightwish, Flogging Molly e.d. Maar die kan ik niet allemaal in een top 3 stoppen :lol:

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 19 jun 2006 13:49

Pantera: omdat dat de band is waardoor ik metal heb leren smaken, daarna kwam voor mij Slayer, madball, bleeding true, do or die...maar Pantera is gebleven.
Madsin: Omdat dit echt lekker zalige Rockabillie punk is
Necromantix: en dit omdat het echt lekker zalige Rockabillie punk is

maar dat kan per dag anders zijn...want Cecile Bartoli is ook steen goed...Ik heb Jazz studio gedaan in Antwerpen en herken de enorme kwaliteit van de muziek en de stem en omdat het me kippenvel geeft.
Laatst gewijzigd door Elmer op 20 jun 2006 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 19 jun 2006 14:47

Op het moment:
Pantera
-Geweldige (en helaas overleden) gitarist, en lekker energieke muziek, perfect om mij wakker te houden :P
Bathory
-Betoverende muziek, vind ik zelf. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik het zo gaaf vind, want sommige nummers zijn eigenlijk echt enorme herrie, maar het doet toch iets met me wat me er een soort verslaving aan geeft.
En nummer 3 wisselt nog wel eens, maar ik denk toch wel Slayer, gewoonweg vanwege de lekkere riffs, rauwe vocals (hoewel ik normaal gesproken toch bands met iets 'ruigere' vocals luister) en het feit dat dit een van de eerste 'echte' metalbands was waar ik in raakte.
Laatst gewijzigd door sdajafol op 20 jun 2006 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 19 jun 2006 16:06

1. After Forever
Hun hebben gewoon de gaafste show. En ze zijn live echt sterk. Al ben ik meer fan van hun eerdere werk Remagine is ook erg goed.

2. the Wounded
De beste mannelijke zanger vind ik Marco en vooral omdat hij al bij het allereerste nummer, wat ik van ze live hoorde, kippenvel kreeg. Verder werd me door anderen vantevoren erg hoge verwachtingen opgelegd. En deze waren zelfs nog te min.

3. the Gathering
In oktober ga ik ze zien en misschien is het waar wat men zegt. Als het zo is dan verplaatst the Gathering misschien wel naar 1. Gafe band en ik kan uren naar nummers als In Between, Alone, Waking Hour en de rest van Home luisteren.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 28 aug 2006 16:20

Dit word lastig voor mij. Eigenlijk zijn er zo veel bandjes die ik echt goed vind. Nu zou ik dus moeten gaan kiezen en dat is niet mijn sterkste kant.

1. Lacrimosa
Sja. Wat zal ik hier eens over zeggen. Lacrimosa is gewoon heerlijk om naar te luisteren. De zanger heeft, even als de zangeres, een heerlijke stem om naar te luisteren. Hun nummers zijn niet eentonig, en het is weer eens wat anders dan het standaard engels. Reden genoeg voor een wel verdiende eerste plaats.

2. Blackmore's Night
Blackmore's Night, door Ritchie Blackmore (bekend van Deep Purple en Rainbow) en Candice Night (zijn levenspartner). Blackmore's Night is een middeleeuwse band. Orgineel en afwisselend. c'est fantastique!

3. Dol Ammad
Dol Ammad is een hele verfrissende band. Ze maken elektronische metal en binnen nu en een paar dagen komt hun 2de cd uit. Van deze band zou ik ontzettend graag een concert bij willen wonen (als ze eenmaal zo populair zijn om concerten te gaan geven in ieder geval).

Gilrea
Toerist

Ongelezen bericht door Gilrea » 03 sep 2006 11:33

Evanescence
Mijn eerste cd die ik gekocht heb in mijn jonge leven is 'Fallen' van Evanescene geweest. Ik hou van Evanescence. Ik vind het heel erg lekker om naar ze te luisteren, vooral naar de vele nummers die voor 'Fallen' uit zijn gebracht. Dat zijn toch de mooiere nummers. Terwijl 'Fallen' technisch helemaal goed in elkaar zit. Ik kan zo lekker wegdromen bij de muziek van Evanescence, daarom staat deze band op nummer 1.

Day of Fire
Day of Fire heeft heerlijke, knallende (hard)rock muziek. Ik vind het altijd zo lekker om met deze band mee te zingen. Mooie (christelijke) teksten, een fijne rouwe stem, goede gitaren. Gewoon een lekker geluid. Als ik niet zo lekker in mijn vel zit, kan ik op deze muziek even helemaal los gaan. Kamer op slot, volume omhoog, en stuiteren maar. ;) Daarom is deze band mijn tweede keuze.

Sonata Artica
De derde keuze was wel heel moeilijk, omdat ik heel veel verschillende soorten muziek luister. Ik heb voor Sonata Artica gekozen, omdat ik altijd helemaal vrolijk wordt van hun gitaren. Ik speel zelf gitaar, en ik hoop ooit zo goed te kunnen spelen, als hun gitarist. Wat kan die man snel gitaar spelen zeg. Om jaloers op te worden. En voor de rest is het niet van die schreeuw-muziek. Daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Daarom is deze band nummer 3.

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 05 sep 2006 18:40

Heel cool dat Sonata Arctica zo vaak in de top-3 voorkomt :)

Oh, en Gilrea, cool avatar! :-D

shirleyj
Toerist

Ongelezen bericht door shirleyj » 08 dec 2006 16:03

Mijn top drie:

Nickelback, Him en Metallica

Ik zou er nog heel wat meer kunnen noemen maar deze sprongen er net een stukje boven uit 8)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 08 dec 2006 16:40

Oke, wat vind je dan zo goed aan deze bands? Nickelback vind ik wel aardig. Metallica gaat er wel in als ik bij een concert ben maar je zult het me niet snel horen opzetten. En His Infernal Majesty mijd ik al bij voorbaat. Waarschijnlijk vind ik hun muziek leuk maar ik vind daar alles eromheen zo "eng".

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 08 dec 2006 16:55

1 Genesis Waarom? Moet je dat nog vragen?? Nee zonder grap voor mij is dit echt een topband. De verschillende stijlen de verschillende thema's gewoon super.

2 U2 Heerlijke nummers met een betekenis die actueel blijft.

3 Queen Lekker keihard meebrullen het ene moment en heerlijk de emotie's door je heen laten razen het andere moment.

Heel verschillend met de voorgaande posters, zo zie je maar dat muziek net als alles om ons heen aan smaak gebonden is :-D

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 17 dec 2006 13:31

shirleyj schreef:Nickelback, Him en Metallica
Zoals al eerder werd gevraagd: wat vind je zo goed aan deze 3?
Queen is inderdaad wel lekker. Ik heb net een album van ze gedownload met de beste nummers erop en zo af en toe is het wel lekker om een keer naar Queen te luisteren, maar ik moet er wel écht m'n bui voor hebben. Als ik mijn bui er niet voor heb dan haalt hij het einde van het eerste nummer denk ik niet.

Wat ik ook nog een hele goeie band vind is Anathema. Soms wat rustig, soms wat hard, emotioneel en lekker depressief. Als ik me even niet lekker voel en ik luister een paar nummers van Anathema gaat het daarna juist weer wat beter met me (terwijl de muziek toch wel redelijk deprimerend is).

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 17 dec 2006 19:12

Dolenthoniel schreef:soms wat hard, emotioneel en lekker depressief. Als ik me even niet lekker voel en ik luister een paar nummers van Anathema gaat het daarna juist weer wat beter met me (terwijl de muziek toch wel redelijk deprimerend is).
Dat effect is inderdaad vreemd. En mensen kijken je ook heel vreemd aan als je dat zegt. Ikzelf heb dat ook, en anderen snappen dat nooit. Je bent 'down' en dan ga je depressieve muziek luisteren. Eigenlijk is het wel logisch. Je kan je emotie kwijt in de muziek. Als je wilt huilen gaat dat soms makkelijker. Je voelt precies waar het over gaat, daardoor wordt je vrolijk. En bij Anathema zitten altijd wel een aantal minder zware nummers als Pulled under at 2000 meters a second. Daar kan je dan je laatste agressie kwijt met als resultaat dat je vrolijker wordt als dan dat je daarvoor was.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 17 dec 2006 19:25

after_eden schreef:Dat effect is inderdaad vreemd. En mensen kijken je ook heel vreemd aan als je dat zegt. Ikzelf heb dat ook, en anderen snappen dat nooit. Je bent 'down' en dan ga je depressieve muziek luisteren. Eigenlijk is het wel logisch. Je kan je emotie kwijt in de muziek. Als je wilt huilen gaat dat soms makkelijker. Je voelt precies waar het over gaat, daardoor wordt je vrolijk.
Precies ja. Je kan je emoties erin kwijt en dat helpt mij om me op dat punt minder klote te voelen.
after_eden schreef:En bij Anathema zitten altijd wel een aantal minder zware nummers als Pulled under at 2000 meters a second. Daar kan je dan je laatste agressie kwijt met als resultaat dat je vrolijker wordt als dan dat je daarvoor was.
En soms zitten er weer wat rustige nummers tussen waar je juist heel emotioneel van word, of de nummers met vrouwelijke stem waar je weer wat rustiger van word. Het helpt gewoon en dat zal vast niet bij iedereen zijn. Er zijn denk ik genoeg mensen die hele happy muziek op zetten, maar als ik dat doe dan word ik ontzettend chaggie en kan je van mij elk moment van de dag een enorme uitbarsting verwachten. Dan moet je niet vreemd opkijken als ik vreselijk tegen je begin uit te vallen. Geef mij dan maar lekker Anathema. :D

Plaats reactie