Top drie bands

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 01 feb 2007 13:10

1. After Forever
Nee, hier kan en wil ik niet omheen. Ik ben al fan vanaf Decipher, en ik ben al naarstig internet aan het afzoeken naar het nieuwe album dat in april uitkomt. Vooral de progressie van de band vind ik erg prettig. Als ik eerdere albums beluister dan hoor ik iets heel anders dan wanneer ik hun laatste plaat opzet. Ze brengen steeds weer iets nieuws, en daarom blijft de band boeien.

2. Arjen "Ayreon" Lucassen
Ja, heel gemeen om dit zo neer te zetten, want nu speel ik lekker vals. De muziek van Arjen is namelijk te horen in o.a. Ayreon, Star One, Stream of Passion en Ambeon. Beetje valsspelen dus, maar ik kan niet kiezen!

3. Epica
Dit was een lastige. Er zijn veel goede bands die ik het liefst allemaal zou neerpennen, maar naar Epica luister ik toch nét even meer dan naar de rest. En bovendien, een band waarvan ik alle nummers uit m'n hoofd ken mag in deze lijst eigenlijk niet ontbreken...

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 01 feb 2007 16:19

Bijna onmogelijk om op deze vraag een antwoord te geven, want er zijn zoveel bands waar ik verslingerd aan ben. Het gaat bij mij in periodes: het ene moment ben ik helemaal in de ban van bands als Moonspell, Dark Suns en Daylight Dies, en maand later draai ik vooral stukjes bombast van bijvoorbeeld Therion, Dol Ammad en Moonsorrow.

Als ik drie bands moet noemen die ik binnenstebuiten ken en waar ik maar niet genoeg van krijg, dan misschien Anathema, Moonspell en Therion. Lacrimosa hoort ook in dat rijtje. En Opeth. En Porcupine Tree. Goed, het lukt mij dus echt niet om slechts drie bands als 'de beste' te selecteren. :)

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 04 feb 2007 13:32

Mijn top drie is inmiddels ook allang weer veranderd. Nu staan the Dresden Dolls op 1 :-D
Sonata Arctica op twee en Nightwish op drie.

Count Melwasul
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Count Melwasul » 04 feb 2007 16:26

1. Rammstein
2. Within Temptation
3. Madness

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 29 mar 2007 17:02

Mijn top 3 wisseld nog wel eens. Nummer 1 en 2 wisselen nog wel eens van plaats (afhankelijk van mijn humeur) en nummer 3 wil nog wel eens helemaal veranderen, maar op dit moment is het het volgende lijstje:

1: Tool
Nu 2 keer live gezien. Lateralus en Aenema zijn pracht albums.

2: The get up kids
Helaas uit elkaar, maar het feit dat ik serieus overwogen heb om naar Amerika te vliegen voor hun laatste concert geeft wel ongeveer aan hoe goed ik ze vind. Helaas nooit live gezien.

3: Luie Hond
Geweldige live band, maken van elk optreden een feestje.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 29 mar 2007 18:13

Het lijstje heeft wel een makeover gekregen. Momenteel ben ik wel into gothic metal enzo.

1. Sirenia
2. Within Temptation
3. Vanden Plas

Tristania, Therion, Trail of Tears, Imperia en Epica komen ongeveer op 4 momenteel. Bands waar ik normaal into ben zijn nu wat minder. Katatonia, Anathema, After Forever en Lunatica heb ik wel even te vaak gehoord de laatste tijd denk ik.

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 29 mar 2007 18:22

1. After Forever
Nieuw album klinkt erg gaaf, en AF is altijd wel een gave band geweest vind ik.

2. Elexorien
een beetje het Epic Battle Metal bandje.
Kijk erg uit naar hun nieuwe album!

3. Ensiferum
Gewoon erg goede band ook, niet veel bij te zeggen.

Plaats reactie