Bands
Moderator: Beheerders
Bands
Hier kun je wat minder bekende maar toch goeie bands delen met de rest van de wereld.
Ze zijn niet zo heel erg onbekend, maar toch kennen niet veel mensen ze.
Katatonia, Zelf weten ze ook niet echt hoe ze hun muziek stijl moeten omschrijven, maar ik vind "melodic hard rock" wel passen.
De eerdere albums vind ik niet zo geslaagd, maar het nieuwste "Viva Emptiness" is werelds!!
Ze zijn niet zo heel erg onbekend, maar toch kennen niet veel mensen ze.
Katatonia, Zelf weten ze ook niet echt hoe ze hun muziek stijl moeten omschrijven, maar ik vind "melodic hard rock" wel passen.
De eerdere albums vind ik niet zo geslaagd, maar het nieuwste "Viva Emptiness" is werelds!!
Katatonia vind ik ook wel aardig, maar het laatste album sprak mij juist niet aan. Ik heb één cd van ze, Last Fair Deal Gone Down.
Een band die van mij wel wat meer aandacht zou mogen krijgen, is Anathema. Een paar jaar geleden heeft deze groep een zeer ingrijpende wisseling van stijl meegemaakt, maar ze maken nog steeds briljante muziek (daar getuigt het laatste album wel van). Enigszins vergelijkbaar met Katatonia, hoewel Anathema een veel 'rustigere' inslag heeft gekregen.
En dan is er natuurlijk nog Lacrimosa (ja ik kan het niet laten). In mijn ogen toch wel één van de meest onderschatte bands. Die mensen maken kunst! Wie in de waan leeft dat Within Temptation en Nightwish 'gothic metal' spelen, moeten welhaast op hun mening terugkomen als ze dit horen.
Een band die van mij wel wat meer aandacht zou mogen krijgen, is Anathema. Een paar jaar geleden heeft deze groep een zeer ingrijpende wisseling van stijl meegemaakt, maar ze maken nog steeds briljante muziek (daar getuigt het laatste album wel van). Enigszins vergelijkbaar met Katatonia, hoewel Anathema een veel 'rustigere' inslag heeft gekregen.
En dan is er natuurlijk nog Lacrimosa (ja ik kan het niet laten). In mijn ogen toch wel één van de meest onderschatte bands. Die mensen maken kunst! Wie in de waan leeft dat Within Temptation en Nightwish 'gothic metal' spelen, moeten welhaast op hun mening terugkomen als ze dit horen.
ah, leuke topic.
Een echt prachtige band is Sigur Ros. Deze ijslanders zijn jammer genoeg niet bekend bij het grote publiek. Die muziek is zo sfeervol, het is echt ongelofelijk. Het is moeilijk uit te leggen, wat voor soort muziek het nou is, maar ik kan echt aanraden om eens een keer een nummer van hun te luisteren.
Een echt prachtige band is Sigur Ros. Deze ijslanders zijn jammer genoeg niet bekend bij het grote publiek. Die muziek is zo sfeervol, het is echt ongelofelijk. Het is moeilijk uit te leggen, wat voor soort muziek het nou is, maar ik kan echt aanraden om eens een keer een nummer van hun te luisteren.
Fantastisch, ik dacht dat ik de enige in Nederland was die ze kende!Caemlin schreef:Een echt prachtige band is Sigur Ros. Deze ijslanders zijn jammer genoeg niet bekend bij het grote publiek. Die muziek is zo sfeervol, het is echt ongelofelijk. Het is moeilijk uit te leggen, wat voor soort muziek het nou is, maar ik kan echt aanraden om eens een keer een nummer van hun te luisteren.

Jaa, meesterlijke muziek! ze maken 10x mooiere muziek, met 2 personen, dan w.t die er 5 voor nodig hebben..Midwinter schreef:En dan is er natuurlijk nog Lacrimosa
Ehm.. welke ik jullie wil aanbevelen..
Finntroll, ze zijn toch wel iets bekender, ze maken stevige metal gecombineerd met noorse folk en een onzin taaltje. Binnenkort komt hun vierde cd uit.
Verder nog alle bans van het nederlandse label Ebony tears.

-
- Opperkiwi
- Contacteer:
-
- Ontdekkingsreiziger
- Contacteer:
Moonsorrow is ook een goede band. Ze spelen een beetje viking achtige epica/pagan/heathen metal. www.moonsorrow.com
-
- Avonturier