Laatst gekochte cd

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

MelekKalbi
Fortuinzoeker

Laatst gekochte cd

Ongelezen bericht door MelekKalbi » 03 okt 2005 12:25

Verbaast me dat dit onderwerp er nog niet was. Aangezien er wel vandaag gekochte boek en vandaag geziene film onderwerpen zijn.

Ik wou dus ff melden, ik heb de nieuwe van the Corrs: Home gekocht en ben der happy mee :-D !

Post hier de cd's die je het laatst hebt gekocht (gekocht ja! branden doen we toch niet!... toch? :P )

.:Melek:.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 03 okt 2005 17:51

Post hier de cd's die je het laatst hebt gekocht (gekocht ja! branden doen we toch niet!... toch? )
Nee inderdaad. Veel mensen verklaren me voor gek maar ik koop mijn cd's gewoon. ;) Downloaden is heel makkelijk, maar ik vind een cd'tje kopen toch makkelijker en leuker. Mooi boekje enz...

Goed! Toevallig heb ik afgelopen week heb ik Puppetmaster van king diamond gekocht. Het album is al 2003 maar ben het destijds gewoon vergeten te kopen. Maar nu heb ik hem en hij is gewoon heel goed! :)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 03 okt 2005 19:30

Nou, ik moet heel eerlijk toegeven, ik koop zelden meer een CD. :$
De laatste was die van Bon Jovi, maar dat komt omdat mijn hubbie daar een reuze fan van is. Dan wil je geen gekopieerd spul.
Verder kan ik me niet herinneren wat de laatste gekochte CD was, erg hè...

-G-

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 11 okt 2005 17:44

Vandaag een bestelling binnen gekregen met daarin een cd van Star One - Space metal. Klinkt op het eerste aanhoren leuk nu nog wachten of hij het lang vol houdt

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 14 okt 2005 10:19

Anathema - Eternity
Ik vind A Natural disaster mooier, maar deze is ook erg mooi. Lekker rustgevende zweefmuziek, maar dan uhm, soms een beetje harder.
Jeetje hoe leg je dat uit? Mooi in ieder geval :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 02 jan 2006 19:39

Laatst gekocht:

After Forever - Decipher. Gewoon hij was erg goedkoop en ik wil liever originele hgebben. Deze cd vind ik een van de beste After Forever albums.

Ayreon - Actual Fantasy. Eigenlijk dezelfde reden als die van After Forever alleen was ik niet echt op zoek naar deze cd. Ik liep hem tegen het lijf en ik vind het best een heel erg gopede cd.

Stream of Passion - Embrace the Storm. Dit is een van de beste releases van het afgelopen jaar. Dus moet ik hem hebben. En ik vind hjet ook een fantastiosch album (anders was het ook niet een van de beste.)
Laatst gewijzigd door after_eden op 05 jan 2006 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 jan 2006 21:16

Leuk onderwerp maar als men er dan ook nog wat bij kan vertellen graag. Zoals bijvoorbeeld waarom je die CD('s) gekocht hebt en wat je er tot nu toe (indien mogelijk) van vind.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 02 jan 2006 23:12

Okay, Murder Ballads van Nick Cave & the bad seeds heb ik ongeveer een weekje geleden voor een kleine acht euro aangeschaft. Erg goede cd, een van de uitschieters van de band. Zoals de titel al doet vermoeden is het een cd die gaat over moorden. Dit is heel kort door de bocht maar daar gaat het ongeveer toch over. Best wel grappig is dat er best wel hele vrolijk nummers op staan, maar dat de teksten zo zwart als de nacht zijn. The curse of Millhaven bijvoorbeeld is in het eerste opzicht een erg vrolijk nummer, maar wanneer je na de songtekst luistert kom je er achter dat het over een jong meisje je gaat wat de schedel van een leeftijdsgenoot heeft ingeslagen en in een meertje heeft gedumpt en zo nog een paar daden heeft verricht waar je niet naar huis hoeft te schrijven. Dan heb je ook nog de grote hit 'where the wild roses grow' wat gaat over een verliefd koppel. Zei ik verliefd? Nou ja, aan het einde van het liedje wordt de schedel van de vrouw met een steen ingeslagen, dus zo romantisch als de muziek je doet doen vermoeden is het eigenlijk niet. Een echte aanrader dit album, zeker als je van zwartgallige pop/rock houdt.

Skifreak
Avonturier

Ongelezen bericht door Skifreak » 03 jan 2006 12:25

Mijn nieuwste cd is Shine van Edenbridge (limited edition :-D ). Ik had al wat nummers van ze gehoord en wilde graag hun nieuwste album hebben. Ik vind dit album beter dan de oudere nummers: er zit meer pit in (wat vaker een stevige gitaarpartij) en de oudere nummers waren af en toe wat al te vrolijk (niet dat ik iets tegen vrolijk heb, maar een cd met alleen maar huppel-nummers gaat ook vervelen ;) )
Er zitten ook veel invloeden van andere culturen in: Arabische melodietjes, Japanse intro's en Keltisch/Ierse stukjes.
Kortom: een erg fijne cd. Nu wachten op de volgende!

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 04 jan 2006 12:28

Ik download eigenlijk te veel, maar het laatste albums die ik heb gekocht waren van King Diamond "House of God" en Mushroomhead "XX"
Het is eigenlijk alweer lang geleden dat ik een album heb gekocht. Denk dat ik maar. Denk dat ik wacht op Mastodon. Als hun nieuwe album op de markt komt dat ik 'm dan ga kopen

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 04 jan 2006 23:05

Ik heb laatst Epica:Consign to Oblivion gekocht. Een van mijn beste aankopen ever. Erg mooie muziek en een leuk instrumentaal openingsnummer (ik zou zweren dat ik die ooit in een film heb gehoord, maar dat zal wel niet). Zelfs mijn moeder vindt hem mooi :-D

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 04 jan 2006 23:27

waren van King Diamond "House of God"
Cool! Ook bekend met andere platen van King Diamond? Ik kan er geen uren achter elkaar naar luisteren, maar cd's als Abigail, The puppet master en House of God zijn gewoon erg goed.

Ikzelf heb eergister de cd Piece by Piece van Katie Melua aangeschaft. Ik zie mensen nu al met grote ogen naar het scherm kijken maar het is toch echt zo. Ja, ook ik vind zo nu en dan een beetje rustige muziek wel eens lekker. Op het nummer Nine Million bicycles na vind ik het gewoon een goede cd. Staan niet heel veel uitschieters op, al kan ik Spider's web en Blue Shoes toch wel het meeste waarderen. Ze heeft een erg mooie stem en zonder dat ik bijster onder de indruk bent van de liedjes, is het denk ik toch een plaat die ik met regelmaat in de cd-speler zal stoppen. Het luistert namelijk makkelijk weg. Je hoeft je niet te concentreren op de muziek om het te kunnen waarderen en daar is in feite helemaal niets mis mee.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 04 jan 2006 23:33

whitedragon schreef:Ik heb laatst Epica:Consign to Oblivion gekocht. Een van mijn beste aankopen ever. Erg mooie muziek en een leuk instrumentaal openingsnummer (ik zou zweren dat ik die ooit in een film heb gehoord, maar dat zal wel niet). Zelfs mijn moeder vindt hem mooi :-D
Toen mijn ouders Hunab K'u (het intro dus) hoorden, riep mijn vader meteen "Johnny Depp". Het doet inderdaad wat denken aan Pirates of the Caribbean :P

- Christine -

P.S. Mijn laatste aankoop: After Forever - Being Everone mini single. Waarom? Omdat ik nou eenmaal alles van die band moet hebben. :fluit:

Etaín
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Etaín » 05 jan 2006 01:49

Mijn laatste was Winter Enclosure van Octavia Sperati. Ik had ze eens gehoord op een online radio, en vond het wel goed klinken. Ik kwam hun album toevallig tegen in de Nuclear Blast shop en besloot om hem maar ineens te bestellen. Mooi album, blij dat ik hem gekocht heb :)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 05 jan 2006 13:52

Enya- a day without rain. Mijn eerste cd van Enya :-D En volgens velen de beste die ze tot nu toe heeft uitgebracht. Ik wilde eigenlijk gaan kijken voor haar nieuwe cd, Amarantine, maar die was meteen zo duur... Ik heb hem alleen nog niet geluisterd, maar ik denk dat het wel een goeie aankoop was.

Plaats reactie