Wat voor muziek

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Wat voor muziek

Ongelezen bericht door Beriador » 27 sep 2005 20:58

Ik wil wel eens in het kort weten, naar wat voor muziek luister je meestal?

Bij mij is er meestal geen touw aan vast te knopen, om een paar te noemen:

- Queen
- U2
- Bob Marley
- Nightwish
- Metallica
- Blind Guardian
- Monty Python en andere muziek van films etc.
- Nirvana
- Green Day
- Radiohead
- Zelda liedjes :P
- The Beatles
- Pink Floyd wat
- Cabaret
- Enya
- The Offspring

En nog veel meer...kortom:

Geen touw aan vast te knopen en dus is te concluderen dat ik niet van een bepaalde muzieksoort houd.

Groeten,

Beriador

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 27 sep 2005 21:08

Oh god, deze topic had je gewoon niet aan moeten maken!
Nu moet ik hier gewoon mijn lijst neer zetten!
Damn you, Beriador. :P

Ik luister het meeste naar:
- Cradle of filth
- Immortal
- Tristania
- Extol
- Symphony x
- Masterplan
- Dimmu Borgir
- Darkthrone
- Anorexia Nervosa
- Moonsorrow
- Nile
- Cathedral
- Thy Serpent
- Opeth
- Marduk
- Dark funeral
- The vision bleak
- King diamond

En dan zijn er nog tientallen bands wiens cd's die ik ook nog regelmatig beluister, maar dit zijn op het moment een beetje mijn favoriete bands.
Geen touw aan vast te knopen en dus is te concluderen dat ik niet van een bepaalde muzieksoort houd.
Dan heb ik toch nog even een vraag. Jij luistert eigenlijk naar van alles, maar is er dan niet een stroming die je gewoon niet leuk vind?

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 28 sep 2005 06:48

Ehm, ja hoor, sommige mensen die ik ken luisteren naar hardcore en meer van dat soort prut. Maar ik snap totaal niet hoe je daar naar kan luisteren, dat is toch geen muziek meer....

Groeten,

Beriador

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 28 sep 2005 08:41

Ik zal ook mijn bescheiden lijstje neerzetten:

- Slayer
- Pantera
- Metallica
- Sepultura
- Apocalyptica
- Korn
- Dead can dance
- Omnia
- Nirvana
- Alice in chains
- Ill nino
- Levellers
- Life of Agony
- Black sabbath
- Dropkick Murpy's

En nog veel meer, maar dit is maar een indruk, en al naar gelang de stemming de keus van de muziek.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 28 sep 2005 17:51

Beriador schreef:Ehm, ja hoor, sommige mensen die ik ken luisteren naar hardcore en meer van dat soort prut.
Ach, hardcore kan soms best wel lekker zijn. Ik zelf heb der ook nooit van gehouden, en ik zal er ook nooit echt van houden of er spontaan een nummer van opzetten. Maar ik was laatst op werkweek en ja, meer dan de helft van de 3 klassen waar we mee gingen, waren hardcore aanhangers. Dus dan hoor je het ook wel veel. En toen we naar huis gingen met de bus heb ik voor het eerst 1 hardcore nummer geluisterd, en zo'n marteling was het niet, maar het is apsoluut niet dat ik er zelf ook wat van op de computer zou hebben, laatstaan op mijn mp3-speler. Je moet er gewoon een stemming voor hebben, en meestal heb ik die niet. Het is btw wel lekkere muziek om even op te dansen/hakken heb ik gemerkt op de bonte avond op m'n werkweek hehe... :$

Toch luister ik meer naar andere bandjes zoals:

- Samael
- Anathema
- Lacrimosa
- Blackmore's night
- For my pain
- Moonspell
- After Forever
- Dol Ammad
- Therion
- XIII Stoleti

En soms als ik zin heb in wat anders zet ik een cd op van Alanis morisset. En dit is ook nog maar een klein lijstje van wat ik luister hoor. Het gaat om de indruk die je krijgt van mijn muziek smaak ;).

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 28 sep 2005 19:22

Oei, mijn bandlist...
after forever
amon amarth,
apocalyptica,
audioslave
biohazard,
cancer,
carpe tenebrum,
chimaira
coal chamber,
deicide,
disturbed,
dream theater
fear factory,
flowing tears,
god forbid,
godsmack
gorefest,
guano apes,
hatebreed,
the hives
iced earth,
insision,
korn,
kitti
loco,
machine head,
manowar,
marilyn manson
metallica,
ministry,
motorhead,
murderdolls
nickelback,
nightwish,
nirvana,
nmso4
omnia,
ozzy osbourne,
probot,
publicist
queens of the stone age,
rammstein
redhot chilli peppers,
rhapsody
rob zombie,
sentenced,
six feet under,
slayer
slipknot,
soulfly,
s-t-a-b,
static x
sum 41,
system of a down,
velvet revolver...
En voeg daarbij nog ongeveer 25 bands die ik een 1,5 jaar geleden nog niet kende en je hebt ongeveer mijn lijst....

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 sep 2005 19:31

Aerosmith, Avril Lavigne, Blink-182, The Bloodhound Gang, Bon Jovi, Cranberries, Evanescence, Everlast, Garbage, Green Day, De Heideroosjes, Melissa Auf Der Maur, Metallica Nirvanna, The Offspring en Weird Al Yankovisch zijn bands waar ik een groot aantal nummers erg mooi van vind zou uit mijn hoofd. Ook zijn er nog ontelbare bands waar ik bijvoorbeeld 1 nummer wel geweldig vind maar ze verder niet meer ken of leuk vind zoals Steriogram, Yellowcard, Wheatus, Rednex en the Verve zijn daar voorbeelden van.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 28 sep 2005 21:51

hey, toch iemand die van Weird Al Yankovic houdt :P. Ik luisterde dat een jaar geleden nogal veel, maar nu vind ik het een stuk minder leuk.

Groeten,

Beriador

EDIT: Ja, dat klopt Grim...ik had een keer de clip van I'm Fat gezien bij een vriend van me en toen heb ik gewoon constant zitten lachen :P
Laatst gewijzigd door Beriador op 28 sep 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 sep 2005 21:59

Inderdaad Weird Al's parodieën zijn briljant, maar wat ik vaker heb met parodieën is dat ze eventjes leuk zijn en dan word het al snel niet zo leuk meer. Af en toe eens een nummer opzetten is trouwens wel aan te raden voor de lachspieren ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 28 sep 2005 23:17

Ik wil niet de chagrijn uithangen, maar ik vind het altijd wel leuk als mensen proberen hun muzieksmaak te omschrijving, in plaats van lijstjes te geven met namen waar ik me vaak geen muzikale voorstelling bij kan maken.

Voor mij is diversiteit in muziek belangrijk: ik ben niet iemand die slechts één heel nauw genre beluistert. Ik ben sterk op het metalgenre georiënteerd, maar dat is een vrij breed begrip. Bovendien ben ik er niet op gefixeerd. Ik luister namelijk ook graag naar muziek met keltische of middeleeuwse klank (Blackmore's Night, Lloreena McKennitt, Enya), rustige ambiencemuziek (Sigúr Rós, soundtracks van films en games) en populaire rock, al zal ik daar niet snel een CD van aanschaffen.

Binnen het metalgenre loopt mijn voorkeur weer enorm uiteen. Belangrijk is wel dat een band melodische en atmosferische muziek moet maken: kleurloze death- en trashmetal kan mijn aandacht niet vasthouden. Metal met een spooky thema kan ik over het algemeen wel waarderen, mits een band er enigszins een eigen draai aan geeft. Neem bijvoorbeeld Moonspell, Arcturus, Cradle of Filth of The Vision Bleak (met veel dank aan Viconia: ik werd vanochtend in de trein aangenaam verrast door dit prachtige album :)).

Bands met een wat meer bombastische, epische inslag kunnen me soms ook wel bekoren, zolang ze niet vervallen in cliché's. Therion is en zal altijd mijn favoriete band in dit genre zijn, maar ook Moonsorrow en Dol Ammad (opmerkelijk: heeft meer electronische dan klassieke invloeden) mag ik niet onbenoemd laten.

Sommige bands hebben gewoon iets unieks over zich, waardoor ze zich niet zo makkelijk in een subgenre laten vangen. Dat soort zonderlinge bands bieden iets dat je niet bij andere bands te horen krijgt en soms zit daar iets van je gading bij. Mijn favoriete voorbeelden zijn Tiamat en Samael.

Dan zijn er tenslotte de bands die een appèl op melancholiek doen. Als persoon ben ik daar best gevoelig voor en dat uit zich ook in mijn muziekvoorkeur. Zo zijn Anathema en Lacrimosa twee van mijn topfavoriete bands. Op het moment staan Shamrain en Blazing Eternity te trappelen om aan dat rijtje toegevoegd te worden, maar ik moet nog wat meer albums van hen beluisteren om echt een oordeel over deze bands te hebben.

Goed, nu ben ik volgens mij uitvoerig genoeg geweest. Ik zou bijna zeggen: een beetje té. :P

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 29 sep 2005 18:09

-edit
Laatst gewijzigd door Viconia op 26 mei 2007 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 11 okt 2005 17:56

Tjsa mijn muzieksmaak omschrijven. Vanmiddag liep ik nog in Alkmaar en hoorde ik een gothic(wannabee) meisje oh hij is waarschijnlijk ook gothic. Ik was in het zwart en chagrijnig dus gothic. Nou of mijn muziek ook echt alleen maar gothic is, nee.

Ik luister vaak naar bands met gothic invloeden als Epica en Within Temptation. Ik heb wel echte gothic-wave-doom bandjes als The Wounded en Katationia. Soms is doom ook leuk maar dan vaak alleen als het gecombineert is met wat anders. Aarni is een hele leuke doom-folk band.

Metal is ook een van mijn favorieten. Vooral Power-, Heavy-, Symphonical-, Gothic-, Folk-, Progressive- metal en nog wel wat rock.
Power: Freedom Call,
Heavy: After Forever, (misschien niet super heavy maar wat het anders zou moeten zijn?)
Symphonical: Within Temptation,
Gothic: Sirenia,
Folk: Midnattsol (ook nog gothic erbij)
Progressive: Ayreon,
Rock: Asrai.

Ik ga niet nu nog alle overige leuke bands opnoemen maar ik ben vast wat stromingen vergeten. Bands als Anathema, Antimatter vind ik ook leuk en op zijn tijd oudjes ook.

Meat Loaf is een van mijn favorieten oudjes. :-D Verder 80-ties (kansas, europe)

Heb nu wel zo'n beetje alles gehad.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 26 mei 2007 21:06

Momenteel zit ik echt in hele verschillende dingen. Dit is niet echt terug te zien op mijn last.fm omdat de de muziek die niet in de gedeelde mappen staan (ivm Midwinter) ik afluister via de mp3 speler of media player. Momenteel luister ik aardig wat hardcore en hardjump omdat het nu gewoon even lekker valt. Het meeste luister ik toch nogsteeds wel naar de rock ed, maar op z'n tijd is het nu best lekker om even wat hardcore te luisteren. Hardcore is immers ook de beste "muziek" om hard op te fietsen. Niet echt "muziek" om bij te relaxen, maar in deze periode is het voor mij juist even goed voor me om wat actiever te worden.

Naast hardcore luister ik, zoals ik zei, ook een hoop andere muziek. Momenteel komt er een hoop Anathema, Lacrimosa, Porcupine Tree en Blackmore's Night voorbij. Mijn muziek smaak is in dit jaar eigenlijk alleen maar breder geworden. Ik heb heel veel muziek leren luisteren en leren accepteren dankzij m'n klasgenoten. Ik stond er eerst totaal niet voor open, maar toen ik van mezelf zag dat ik het vervelend vond dat anderen mijn muziek smaak niet accepteerde, keek ik even naar mezelf en zag ik dat ik dat ook niet altijd bij anderen doe. Ik heb ook geprobeerd om me er meer voor te interresseren en dat heeft voor mij alleen maar positief uitgepakt. Het enige wat ik momenteel nogsteeds verafschuw is Nederlandstalig (like Jan Smit ed. Acda en de Munnik is geen enkel probleem), Hiphop en Rap. Voor de rest kan ik alles nu wel hebben.

Op mijn mp3 speler probeer ik nu ook zoveel mogelijk muziek te mixen. Een klassiek nummer, celtisch, rock, metal, hardstyle, hardcore, reggae ect. Dit wisselt ook wat op en kan ik, bijvoorbeeld op de fiets of voor het slapen gaan, even een nummer uit zoeken wat ook echt bij m'n stemming past.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 26 mei 2007 21:20

Wat grappig is dit toch, dit soort topics. Ik zie dat de meesten hier toch wel de metal-richting op gaan. Daar heb ik dus echt helemaal niks mee. Misschien komt het ook wel omdat ik één van de oudsten hier ben, maar ik hou gewoon niet van metal. Ik hou er niet van als mensen tegen me schreeuwen :-D, geintje.

Mijn muzieksmaak? Sjeesh, die laat zich niet zo makkelijk omschrijven. Het ligt er echt aan in wat voor bui ik ben. Om even een voorbeeld te geven, op mijn ipod heb ik een uitgebreide collectie, waaronder: (ja, sorry, lijstje)

Michael Bublé
Skunk Anansie
Peter Gabriel
The Beach Boys
The Band
Black Eyed Peas
Marvin Gaye
Tammy Terell
Robbie Robbertson
Stevie wonder
Jackie Wilson
Kate Bush
Kaizers Orchestra
Mathilde Santing
Queen
David Bowie
Filmmuziek van the Adams Family (vroeger had ik zwart haar en vond iedereen mij op Morticia lijken, ok, dat deed ik ook, en ik hou van dat soort sick humor)
Gabriel Rios
Cecilia Bartolli (opera)
L' acme (opera)

Goed, tot zover mijn lijstje, al kan ik nog uren doorgaan. Je ziet het, ook bij mij geen touw aan vast te knopen!

Waar hou ik absoluut niet van? Hakken, daar hou ik niet van.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 27 mei 2007 12:24

Ik heb twee compleet uiteenlopende muzieksmaken. Eén voor in de auto en één voor thuis. En ja, wie nu zegt dat Gwywen een gek mens is, heeft dus gewoon gelijk.

In de auto draai ik graag wat stevigere muziek, rock, metal, (jaja, en dat op mijn oude dag, ik ben nog ouder dan Aph ;) ), grunge, alternatief, classic rock, dat soort. En flink hard ook, de speaker in mijn rechter voorportier heeft het onlangs begeven.

Thuis kan ik dat gek genoeg niet aanhoren. Dan haak ik af bij muziek waar een beat in zit. Hoe sneller de beat, hoe groter mijn ergernis.
Thuis dus meestal klassiek, filmmuziek, Keltisch of new age. Die CD's die ze bij reformhuizen verkopen heb ik bijna allemaal, heerlijk. En vooral geen muziek met menselijke stemmen erin, tekst ergert mij bijna net zo erg als beat. Voornamelijk instrumentaal dus, of het moet een mooi koor zijn net als in de LotR soundtracks.

Waar ik heel verdrietig van word is hakmuziek en softpop van het Sky Radio-genre. En laten we Nederlandstalige muziek vooral niet vergeten :ziek:

Plaats reactie