Instrumenten

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 25 mei 2005 19:46

Jeetje wat een stel muzikale mensen op dit forum zeg! :) Zelf bespeel ik geen instrumenten, maar zing ik wel zo vaak als ik mag en kan mee met de liedjes die ik ken. Meestal mag ik bijna nooit van mijn ouders zingen, dus doe ik het lekker op mijn kamer. Grr, waarom hebben mijn ouders mij nooit de kans gegeven om iets te gaan doen op muzikaal gebied.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 mei 2005 19:59

Aisling schreef:Meestal mag ik bijna nooit van mijn ouders zingen
Zo, dat is jammer. Mijn ouders vinden het ook niet altijd leuk dat ik het doe (gekke nummers herhalen vind men meestal niet echt prettig) maar daar trek ik mij niets van aan :P.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Instrumenten

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 mar 2010 00:31

*Blaast flinke laag stof van topic*

Ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een geweldige Ukelele. Dus daar ben ik nu alweer een tijdje flink mee aan het klooien. :D

Afbeelding

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 16 mar 2010 10:54

Tot mijn stomme verbazing heb ik nog niet op dit topic gereageerd. Of misschien was ik in mei 2005 nog geen lid van Aeon? Even nagaan... Klopt! Ik ben pas in september lid geworden. Waar is de tijd... :P

Ik heb 11 jaar pianoles gevolgd en 9 jaar accordeon en ik was lang niet slecht, al zeg ik het zelf. Nu zit ik op kamers en heb ik geen plaats voor een piano (zelfs geen keyboard) en een accordeon maakt best veel geluid, daar wil ik m'n huisgenoten niet mee storen. Ik speel dus enkel nog in het weekend (en ook lang niet elk weekend). Nu heb ik sinds kort een muziekgroepje met mijn broer. We zijn nog niet begonnen met repeteren (we hebben het allemaal nogal druk momenteel) maar nu ga ik dus wel weer wat meer piano spelen.

Verder kan ik nog wel een aardig potje zingen, maar ik wil mijn huisgenoten (zowel thuis als in Leuven) niet lastigvallen, dus kan ik daar niet zo veel op oefenen als ik zou willen. Tot slot ben ik van zin om eens mijn studies gedaan zijn vioolles te volgen.

@ Ys: Ukelele! Geweldig instrument! Leuk visje ook ;)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 mar 2010 11:28

Dankzij dat visje is de bijnaam van die Ukelele ook Dolphin.

Maar officieel is het een Kala Makala Sopraan Ukelele met dolfijn kam. En de Ukelele is qua kwaliteit beter dan ik had verwacht. Echt de 29,- Euro (+ 8,- Euro verzendkosten) meer dan waard.

Hellknight
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hellknight » 03 jun 2010 13:22

Ik heb vorig jaar samen met een vriendin een Bodhran gekocht op Castlefest, en we zijn nog druk bezig deze te leren spelen. Het is een mooi intrument, maar niet eenvoudig om te leren spelen.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 03 jun 2010 13:45

Ik speel al 26 jaar gitaar, voornamelijk blues en Jazz.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 03 jun 2010 19:00

Hier in huis komt binnenkort een harp. Voor m'n dochter, maar ik ben bang dat ik er stiekem ook op ga proberen te spelen :)
Afbeelding

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 jun 2010 08:09

Dat is wel een heel mooi intrument...alleen stemmen van al die snaren lijkt me een hele opgave.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 04 jun 2010 09:39

Elmer schreef:Dat is wel een heel mooi intrument...alleen stemmen van al die snaren lijkt me een hele opgave.
Ik denk dat dat ongeveer net zo lastig is als bij een vleugel.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 04 jun 2010 23:38

Over vleugels gesproken: ziehier een grappig doch onrustwekkend verhaal dat mijn vroegere pianoleerkracht me laatst vertelde.

Een leerling kwam op een dag de les binnen met de nogal deprimerende boodschap dat hij niet had kunnen oefenen die week. De reden? De piano was ontploft. Hoe kwam dat? Wel, het was een nogal oud instrument en stond op 415 Hz gestemd (in plaats van de gebruikelijk 440). De leerling had zijn piano laten stemmen, maar de stemmer had er geen rekening mee gehouden dat het instrument dus lager moest gestemd staan (ofwel wist de leerling het zelf niet, want 'er waren kosten aan' volgens mijn leraar). Dus toen ze helemaal goed gestemd was, waren de snaren natuurlijk veel harder aangespannen dan gezond was. Met andere woorden: veel te veel druk op het kader (waar sowieso al enorm veel druk op staat), met als gevolg... Bam!

Ik ben blij dat ik een keyboard heb. Daar kan je alleen maar mee geëlektrocuteerd worden in het zeldzame geval dat je erop speelt in een zwembad.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 jun 2010 20:06

after_eden schreef:
Elmer schreef:Dat is wel een heel mooi intrument...alleen stemmen van al die snaren lijkt me een hele opgave.
Ik denk dat dat ongeveer net zo lastig is als bij een vleugel.
't zijn nylonsnaren en die rekken in het begin nog verschrikkelijk uit en dan kun je echt zowat elk uur stemmen. Vandaar dat ze ons aanraden de harp al een maand voor de lessen in huis te halen, dan zijn de snaren maximaal uitgelubberd op 't moment dat je echt begint te spelen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 sep 2010 18:51

Onder het motto: Ik ben al jaren gek van The Legend of Zelda en wil al bijna net zo lang een Ocarina kopen en leren bespelen:

Afbeelding

Op dit moment de beste replica die er te koop is. Met een prachtige klank. De levering was ook binnen 1 week... daar waar ze zeiden dat het tussen de 1 en 3 weken kon duren. Ik ben dus helemaal tevreden. Nu alleen nog leren er goed op te spelen. :P

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 22 sep 2010 10:47

Ik was al jaren op zoek naar een goede dobro.
Dat is een gitaar met een resonator in.
De meest bekende is die blauw-silverkleurige van de dire straits.
Een dobro heeft een metaal achtige blues sound en heel diepe bass kleur, hij klinkt prachtig met een bottle neck.

Ik was op 't werk een beetje aan het surfen en tussen de top gibsons en guilds en Gretches zag ik een dobro staan.
Omdat het ding tussen gitaren stond van 11000 en 36000euro dacht ik dat het wel geen spek voor mijn bek zou zijn. Toch maar even naar de prijs gekeken, bleek hij maar 250 euro te kosten.

Ik gelijk bellen naar die winkel (ergens dicht bij Venlo) om te vragen of er een barst in zat of dat er iets fout mee was.
De man zei dat hij vintage en rare gitaren opkocht en verkocht en dat er btussen zo een partij een dobro zat en hij niet goed wist wat hij er mee moest.

Ik heb een dag verlof gevraagd en ik ben naar Venlo gereden met 250 euro op zak.

HET is een juweeltje, hand gemaakt, echt hout, enkel de achterste kam was versleten. Daar heb ik dan zelf een kammetje voor gemaakt (van een stuk dood pruimen hout uit mijn eigenste tuin!)

Afbeelding

Natuurlijk heb ik ook gelijk een bottleneck gemaakt:
Afbeelding

hell yeah...happy camper here.
Zo, dat moest ik even kwijt

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 sep 2010 15:57

Damn, dat is ook geen verkeerde aankoop zeg. Mooi gevalletje. :)

Plaats reactie