Kippenvel

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 04 nov 2006 18:04

John Legend - Save Room, nummer doet wel iets met mij, zit kracht in, ik vind het goed :)

Ziener
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Ziener » 04 nov 2006 22:21

Hierbij denk ik aan "Sadness" van Stash, een nummer dat herinneringen oproept aan vorig jaar zomer, toen ik met mijn toenmalige collega elke dag van Kortrijk naar Antwerpen pendelde met de auto. Ik had net de cd gekocht en we lieten dat liedje gewoon elke keer opnieuw spelen terwijl we luidkeels meezongen (over de kwaliteit geen commentaar :P )
Aangezien ik nu een 11-tal maanden ergens anders werk krijg ik toch telkens een krop in de keel als ik "Sadness" hoor en besef dat ik de collega's van toen toch wel mis...

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 16 dec 2006 18:04

Enya - Storms in Africa

Een erg mooi nummer. Ik vind dit nummer persoonlijk het mooiste nummer van Enya. Zo af en toe een keer aan zetten en vooral ook niet te zacht. Helemaal perfect. :-D

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Re: Kippenvel

Ongelezen bericht door Agravain » 16 apr 2010 19:43

Een cover, Don't Cha van The Baseballs. Heerlijk rock en roll stijltje, zou zo als liefdesliedje uit een film kunnen zijn. Deze cover is veel beter dan het origineel (??) van de pussy cat dolls.

~ Agravaìn ~

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 17 apr 2010 16:49

Ik heb een weekje geleden hun cover van Umbrella bij 'cover vs origineel' gezet :-)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 20 apr 2010 10:09

In het allereerste postje zien we dat Ysgrublaid vraagt om ook te posten waarom een nummer je kippevel bezorgt.
Dat is het nu juist bij deze nummers... Ik kan er heel moeilijk een vinger opleggen, waarom dit nummer wel en dat nummer niet?
Ik heb het wel meestal bij zang, stemmen die me kippevel bezorgen. Ik vind de gitaarsolo op comfortably numb van pink floyd ENORM goed maar die bezorgt me geen kippevel.
Pearls' a singer van Elkie brooks bezorgt me dan wel wee kippevel. Ik denk dat ik vooral kippevel krijg bij nummers waar een stukje text me raakt en het dan nog gevoelig muzikaal omlijst is. Gevoelig kan ook krachtig zijn, ik heb het hier niet enkel over het zeemzoeterige gevoelig.

Een zinssnede: (ik denk van Evanescence of zoiets) ze heeft het over pain, wounds even time cannot erase. En dat klopt, er is pijn die ook de tijd niet heelt. Echt een heel gevoelig zinnetje en heel gevoelig gezongen ==> result is mieretieten :)

editje:
Evanescence - My Immortal

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

Ik zie net dat ik in het topic "lijflied" dit al eens heb geschreven...ik zal het dan wel echt menen zeker?

Love ya folks :)

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 27 mei 2010 19:36

Aniron van enya
Closure van arcana

Altijd kippenvel

Hellknight
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hellknight » 04 jun 2010 10:03

Een paar maanden terug was ik bij het Old School Concert van Omnia (relatief kleinschalig concert met vooral oude nummers, en enkele nieuwe nummers welke nog niet helemaal af waren).
Een van de nieuwe nummers was Wheel of Time, een zang/piano solo van Jenny. Dit nummer was zo mooi, zo emotioneel dat ik er echt kippenvel van kreeg

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 04 jun 2010 10:19

Ik was op youtube aan het zoeken naar harpspelende meisjes (omdat we hier thuis binnenkort ook een harpspelend meisje hebben) en toen stuitte ik hierop. Ik hoefde maar drie seconden te luisteren voor ik wist dat ik haar CD ging bestellen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 08 dec 2010 21:04

De nieuwe van Adele, Rolling in the deep vind ik een prachtig nummer. Elke keer als ik dit lied hoor vind ik het beter worden.

~ Agravaìn ~

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 10 dec 2010 14:41

Leave me with the monkeys van Sophie Hunger...op haar myspace kan je het volledige nummer (en album beluisteren), doen, het is echt de moeite waard.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 feb 2011 22:24

De complete soundtrack van The Merchant of Venice, daar krijg ik nou kippenvel van. Schitterend.

Mooie film ook, bitterzoet, ergens.
Jeremy Irons :aanbid:

Plaats reactie