Monopolie

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Monopolie

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 okt 2015 22:24

Wie kent het spel niet. Monopolie. Straatjes kopen, huisjes bouwen en door gaan voor een hotelletje. En oppassen dat je niet naar de gevangenis moet. En natuurlijk wel netjes om je geld vragen als je langs start komt.

Naast het originele spel komt uitgever Winning Moves nu met allerlei uitgaven met een thema. Zo was kwam een paar maanden geleden de editie met als thema The Legend of Zelda uit. En nu is er dan ook een Game of Thrones uitgave.

En binnenkort komt er voor de PlayStation 4 en de Xbox One ook nog een bundel van digitale gezelschapsspellen uit, die ook Monopolie bevat.

Wie spelen er allemaal Monopolie?
Wat vinden jullie van Monopolie?
Wat zijn jullie gedachten over de digitalisering van het spel? Zouden jullie die spelen?
Wat vinden jullie van de nieuwe thema edities? En welk thema zouden jullie nog graag zien verschijnen?

Minnie
Beheerder

Re: Monopolie

Ongelezen bericht door Minnie » 24 okt 2015 09:27

Vroeger speelde ik dit elke week. Maar mijn man is zo niet voor de gezelschapspelen, dus spelen we die bijna nooit. Nu dat mijn zoon wat ouder wordt (bijna 10) vraagt hij wel af en toe om zo iets te spelen. Dus misschien komt het wel weer terug.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 29 okt 2015 22:35

Mijn dochter heeft Paardopolie, een variant op monopolie. Dat speel ik wel eens met haar. Verder ligt er nog een monopolie variant met feestjes in plaats van straten. Dat speel ik ook wel eens.
Mijn eigen monopolie versie komt eigenlijk nooit uit de kast.

Is er al een Star Wars versie uitgebracht?
Verder zie ik een digitale monopolie eigenlijk niet zo zitten, noem me maar ouderwets in dat opzicht.

~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 okt 2015 00:51

Als ik zo google dan zijn er zelfs meerdere varianten van Star Wars uitgebracht.

En dan kijk je op een niet nader te noemen webwinkel en zie je ook nog Monopolie versies van: Pokémon, Assassins Creed, Verschrikkelijke ikke (minions), Frozen, Walking Death, World of Warcraft, Avengers, The Hobbit, Teenage Mutant Ninja Turtles, Nintendo, Transformers, Marvel Comics, Doctor Who en nog wel meer.

Genoeg keuze dus voor de Geek hartjes onder ons. :D

Hier is trouwens de Game of Thrones Collector's editie aangekomen. Zoooooooooooooo mooooooooooooooooooooi. :gebroken:

Plaats reactie