Prince of Persia

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 jan 2005 14:02

Even een correctie van mijzelf richting Samuel: het aantal geheugen blocks dat het spel van de GCN gebruikt is 25 stuks.

Hoe ik dit weet? Nou ik heb het doosje voor mij liggen. :P Ja ja ik heb hem nu eindelijk. En wat een spel zeg. Ik moet zeggen dat het vechtsysteem echt veel breder is geworden en dat de vijanden al in het begin niet echt makkelijk zijn in vergelijking met PoP: Sands of Time.

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 04 mei 2005 14:23

Goed nieuws (voor de meeste onder ons neem ik even aan): er is een deel 3 onderweg!
De titel is er nog niet maar hij moet ergens tegen het einde van dit jaar te koop zijn.
check www.princeofpersia.com voor de teaser site met een stukje van het verhaal en een paar vette screens!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 mei 2005 15:35

Klopt Samuel. Ik had er ook al een melding van gemaakt in wachtpost.

Jammer dat ze weer de grauwe kant opgaan net als in Prince of Persia: Warrior Within maar goed misschien veranderen ze dat nog een beetje.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 sep 2005 19:06

Het nieuwe deel in de Prince of Persia reeks heeft een officiele naamsverandering doorlopen. Was de titel in eerste instantie Prince of Persia: Kindred Blades, is deze nu door Ubisoft veranderd in Prince of Persia: The Two Thrones. De naamsverandering is doorgevoerd omdat men bij Ubisoft de nieuwe naam toepasselijker vond bij de game.

De titel doet mij in ieder geval denken aan een andere bekende fantasy titel.

De game staat nu gepland voor december 2005.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 25 sep 2005 19:08

Voor welke consoles staat de nieuwe Prince of Persia gepland allemaal of enkele bepaalde?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 sep 2005 19:24

Zowel op Xbox, PS2, GameCube als wel op de PC.
Verder gok ik dat er versies komen voor de PSP, GBA en de NDS maar daar is tot nog toe niets over bekend.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 okt 2005 15:48

Er is een nieuwe trailer vrij gegeven van Prince of Persia: The Two Thrones.

Trailer

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 11 okt 2005 19:20

PoP: The sands of time ben ik sinds kort ook aan het spelen (ja, in een multimedia richting zitten heeft zo zijn voordelen) en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben.

Om toch al een redelijk "oud" spel te zijn (warrior within is ook al langere tijd uit) zijn de graphics echt zeer goed te pruimen, tot niet prachtig.

De gameplay is soms wat vervloekend (over die grote blauwe wachters kan je niet springen, lokt soms wel wat frustratie uit) en ik heb meermaals degene naar de keel willen vliegen die de camera heeft gemaakt voor het spel (soms zit je zelfs achter een muur tijdens een gevecht).

Het hele concept van tegen muren oplopen en zwaaien aan touwen en dergelijke zie ik echter enorm goed zitten en het is gewoon een leuk spel (je hebt wel duidelijk: 1 deel puzzel, 1 deel vechten, 1 deel puzzel, 1 deel vechten enz.)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 dec 2005 20:52

Heeft iemand hier al Prince of Persia: The Two Thrones gespeeld?
Bevalt het? Is het de moeite waard?

Thallion
Toerist

Ongelezen bericht door Thallion » 20 dec 2005 18:59

Ik ben er in bezig.

Ik geloof dat ze echt geprobeerd hebben zowel de fans van Sand of Time als Warrior Within te behagen.
Dit resulteerd er eigenlijk in denk ik dat je sommige stukken geweldig vindt en andere stukken iets minder.

Ik heb nog fiks wat te gaan in het spel; maar ik denk dat ik nu al wel kan zeggen dat als je delen 1 en/of 2 leuk vond je deze ook wel leuk vindt. :)

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 22 dec 2005 09:30

Ik heb met sinterklaas The Sands Of Time binnen gehaald en ik moet zeggen, ik vind het een erg leuk spel. Ik heb deel I en II en 3d ook nog gespeeld, maar SoT vond ik vrijwel het beste, met al dat atletische gebeuren van de prins, en ook dat je de tijd terug kon draaien was bij een fout sprongetje wel lekker :P Alleen het switchen van vijand in een gevecht waar je meerdere vijanden hebt is soms enorm irritant omdat het soms gewoon zomaar naar een andere vijand switched.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 jan 2006 01:58

Al een tijdje terug Prince of Persia Revelation gekregen voor de PSP. Dit is in principe gewoon Prince of Persia: Warrior Within. Alleen dan grafisch iets minder aangezien het voor de PSP is en met iets meer levels. Speelt opzich wel erg lekker, alleen die laadtijden en af en toe het stil vallen van het scherm in levels en niet te vergeten de camara die soms een onmogelijke plek uitkiest.

Maar waarom ze begonnen zijn met Warrior Within en niet met The Sands of Time. Hadden ze naar mijn idee toch beter een totaal nieuw verhaal kunnen verzinnen.
Al meen ik me te herinneren dat er laatst een nieuwe Prince of Persia voor de PSP was aangekondigd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 okt 2006 16:44

Prince of Persia: The Two Thrones gaat men overzetten naar de PSP onder de naam Prince of Persia: Rival Swords.

De game zal exclusieve levels bezitten en een paar nieuwe moves en opties. Daarnaast zal er een uitgebreide multiplayer worden ingebouwd.

Hopelijk hebben ze het camerawerk en de laadtijden verbeter ten opzichte van de vorige port. Het wachten is op Sands of Time en een mogelijk geheel nieuwe Prince of Persia.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 jul 2008 11:14

Het is al wat langer bekent... maar er komt dus een nieuwe Prince of Persia (trilogie?). Ze hebben het alleen een andere weg in geduwd. Vooral op grafisch gebied. Het is nu meer een cell-shaded game geworden.

Op de E3 is er een erg fijne gameplay film getoond. Deze is hier te bekijken.

Ziet er best goed uit, vind ik.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Prince of Persia

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 mei 2010 09:57

En een volgende Prince of Persia zit er aan te komen. Niet een vervolg op het laatste deel, maar men gaat bij UbiSoft weer terug naar The Sands of Time wereld. De titel zal zijn: Prince of Persia: The Forgotten Sands.

De game zal uit worden gebracht op de PlayStation3, Xbox360 en PC. Daarnaast zullen de Wii, PSP en NintendoDS een eigen versie krijgen.

Hieronder in ieder geval een voorproefje van een deel van de combat.

Plaats reactie