Diablo 3

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Elmer
Kosmonaut

Diablo 3

Ongelezen bericht door Elmer » 30 mei 2012 13:11

Diablo 3 ging live op 15 mei 2012. Na een moeilijke start (inlog issues) eindelijk dan toch kunnen beginnen spelen op 16 mei. Het spel legt zich gaande weg uit. Je kan op eender welke moment je talent punten en rune stones veranderen en anders inrichten zonder penalty (zoals 50 goud in WOW). Dat is handig in zo een hack en slash spel. Kom je groepen tegen op weg naar een baas dan zorg je voor "area damage" eens bij de baas gekomen verander je naar single damage.
Het spel is opgedeeld in 4 acts. Elke Act eindigt met een baas. De laatste baas is Diablo, en die is echt wel pittig.
Ik startte op normal, liep redelijk vlot door alle 4 de acts. Aan het eide van act 4 op normal had ik level 37. 60 is de max.
Om verder te levelen dan maar opnieuw het spel gespeeld op nightmare. Dat was iets moeilijker...maar weer opnieuw dezelfde 4 acts, volledig dezelfde verhaal lijn.
Er is wel sprake van veel random stuff, maar dat is enkel in groepjes vijanden die je tegenkomt, of een andere elite tegenstander in een grot, andere loot etc. De baas is dezelfde enkel de moeilijkheid veranderd (meer mobs meer damage). Maar zelf ben je natuurlijk ook sterker geworden...dus die nightmare viel goed mee.
Toen ik Act 3 had uitgespeeld op nightmare had ik echt geen zin meer, ik zit nu op level 45.
Op een paar dagen speel je het hele spel dus uit. Je kan na nightmare nog naar inferno en dat was het dan...now ook niet helemaal waar. Je kan ook nog hardcore spelen, dan begin je met een character (dat kan vanaf level 10 als ik het goed begrijp) en het doel is zo ver mogelijk te geraken. Je kan ook met een lvl60 starten maar in hardcore modus is DOOD echt het einde van je character. Dan moet je een nieuwe aanmaken. En Hardcore is echtwel ENORM zwaar, hordes en hordes vijanden en de bazen vermorzelen je met een knipper van hun ogen...dus BEWARE.
Ik vond het een aangename afwisseling, weer een beetje uitgekeken op World of Warcraft. Maar het is echt enkel en alleen een hack en slash spel. Heel mooi gemaakt, mooie graphics en vlotte speelbaarheid...maar je hebt snel alles gezien. Het is leuk om een groepje te vormen en dat is een optie in het opstart menu, wil je single of public spelen. Je kan quests ook gewoon nog een keer opnieuw doen, er zitten echt wel een paar knappe features in.
Het gerucht gaat dat er ook een pvp optie in aanmaak is...dat wordt dan wel weer interessant.

Wordt vervolgt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Diablo 3

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 jun 2012 07:58

Ik wil Diable 3 wel spelen, maar ik vind de prijs van de game gewoon nog veel te hoog. Vooral als je merkt dat de speeltijd toch wat aan de korte kant is.

Plaats reactie