The Legend of Zelda

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 19 mei 2007 17:41

Ik speel momenteel ook nogal geregeld Zelda: Ocarina of Time. Waarschijnlijk is het na een keer uitspelen weer over, maar het verhaal is wel cool. Aan het begin lijkt het een nogal onsamenhangend geheel maar naarmate je bij een kasteel komt vallen de puzzelstukjes in elkaar.

Wat ik zwaar irritant vind is dat ik niet zelf kan springen. Dat het automatisch gaat is wel handig maar verder zijn er delen waar ik gewoon zelf zou willen springen. Backflip gaat dan weer wel... Is wel een manier om ergens op te komen, van de kist af gaan staan en backflip. Al wil dat niet altijd lukken. Nog een minpuntje vind ik dat niet duidelijk is waar je de liedjes voor moet gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld Epona's song, maar waarvoor ik die nou kan gebruiken?
Spoiler:
Een of ander paard lijktme leuk te vinden. Kan ik die oproepen ofzo? En zo ja, waar dan?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 mei 2007 00:27

Die liedjes ga je echt wel een keer gebruiken en dan nog een keer en nog een keer :P.
Spoiler:
Ja, Epona (dat paard) kun je later berijden. Hiervoor moet je wel een stuk verder in het verhaal zijn en om de pret niet te verpersten ga ik niet zeggen wanneer :P
De Japanse studio Flagship is ontstaan uit een samenwerking tussen Capcom en Nintendo. De studio maakte titels zoals The Legend of Zelda: The Minish Cap, The Legend of Zelda: A Link to the Past en The Legend of Zelda: Oracle of Ages.

Het doek valt nu echter over de studio, na Clover Studio en Studio 8 sluit Capcom ook deze studio. De werknemers van de studio kunnen aan de slag bij één van de andere Capcom teams. Op deze manier willen ze de ontwikkeling van hun games stroomlijnen.
Ik vind dit eigenlijk best wel jammer. Aangezien ik The Minish Cap en Oracle of Ages toch wel erg leuke en innovatieve spellen vind binnen de serie en A Link to the Past is toch één van de beste.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 okt 2007 14:31

Volgende week vrijdag (19 oktober) komt The Legend of Zelda: Phantom Hourglass voor de Nintendo DS uit. Wie van de Nintendo DS bezitters gaat deze vrijdag meteen kopen? Of is al flink aan het sparen ervoor?

Ik heb er zin in, maar moet nog even zien dat ik het bedrag bij elkaar weet te versieren. Dus de kans bestaat dat ik het pas later ga kopen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 okt 2007 13:20

Ik heb TLoZ: Phantom Hourglass nu zelf al weer een tijdje in huis. Wat een game. :love:

In eerste instantie was ik bang dat het vaar gedeelte net zo saai was als in the Wind Waker, maar dat valt heel erg mee. De afstanden zijn kort gehouden en je komt steeds wel weer iets tegen. Al denk ik dat het uiteindelijk wel redelijk gaat vervelen omdat je vaak weer hetzelfde stuk vaart omdat je weer naar een bepaald eiland wilt. Dit omdat je bepaalde gebieden pas met bepaalde voorwerpen kunt betreden die je dan weer eerst verder op in de game kunt halen. Als je die gebeiden dan toch wilt zien moet je weer terug naar eerder bezochte eilanden.
Grafisch ziet het er in ieder geval zeer gelikt uit. Vooral hen die the Wind Waker wel goed vonden, zullen er zeker van kunnen genieten. Want het stijltje is ongeveer gelijk. Al ziet het er nu wat minder papier achtig uit.
De muziek is weer helemaal top. De bekende Zelda deuntjes zijn aanwezig en van goede kwaliteit.
Qua gameplay is er ook goed over nagedacht. Het voornamelijk gebruik maken van het touch-screen werkt goed. Je krijgt een soort gelijk gevoel als bij de nieuwe gameplay van Twilight Princess. Het is vernieuwend en het werkt ook nog goed en intuïtief.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 apr 2008 11:04

Het was een 1 April grap maar kon het niet laten om het jullie toch even onder de aandacht te brengen.
Hier is een trailer te vinden van de zogenaamde Zelda film die uit zou komen op 1 April 2009.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: The Legend of Zelda

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 mar 2009 10:48

Nieuwe The Legend of Zelda komt eraan. :feest:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 jun 2009 10:11

Een nieuwe Zelda voor de Wii is ook aangekondigd. Al zal deze niet binnen een jaar uitkomen. Het enige dat wat verder vrij is gegeven is een concept plaatje. Waarop Link staat afgebeeld zonder zwaard en met een soort van vrouwelijk figuur achter zich. Velen vermoeden dat dat figuur het zwaard is.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 dec 2009 00:44

The Legend of Zelda: Spirit Tracks voor de NintendoDS is alweer een tijdje verkrijgbaar. Zijn er al mensen hier die die game hebben gespeeld? Wat vinden jullie van de game?

Ik heb hem zelf al wel in huis gehaald, maar ben er nog niet aan begonnen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 jun 2010 19:28

De nieuwe The Legend of Zelda voor de Wii is gepresenteerd op de E3. Het nieuwe deel zal de titel Skyward Sword dragen en zal in 2011 op de markt verschijnen.

Dit nieuwe deel in de serie zal de Wiimotion plus ondersteunen. Hierdoor zal de hand met de Wiimote de zwaard in de game hanteren en de hand met de Nunchuk zal het schild besturen. Hierdoor wordt de gameplay weer een stap dichter naar realistisch gebracht.

EDIT:
Hier de eerste beelden.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 mar 2011 13:53

Al wat ouder nieuws maar: Ocarina of Time krijgt een remake op de Nintendo 3DS. Maar dat is niet alles. De remake zal tevens de Master Quest bevatten.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 nov 2011 09:40

Ik had The Legend of Zelda: Skyward Sword ge-pre-orderd, maar die is jammer genoeg niet geleverd. Dus ben op de lanceerdatum gelijk de stad in gegaan om een exemplaar te bemachtigen. De Wii-remote plus editie natuurlijk.

Gisteren 1,5 uur gespeeld en wat een geweldige game zeg. Zalig. Ik ben helemaal verliefd op Zelda (het karakter) geworden. De eerste keer dat ik Zelda ook daadwerkelijk wil gaan redden, in tegenstelling tot de vorige delen waar ik de game alleen om de game wilde spelen. Geeft toch net die extra motivering.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 jun 2012 07:56

In een interview met IGN heeft Shigeru Moyamoto aangegeven dat men bij Nintendo aan het nadenken is over een mogelijk remake van A Link to the Past of Majora's Mask voor de 3DS.

Majora's Mask zal niet al te moeilijk zijn, gezien de voorganger Ocarina of Time al op de 3DS in een vernieuwd jasje is verschenen. A Link to the Past zal, als ze het ook naar een 3D wereld overbrengen, een stuk moeilijker worden. Aangezien dit een top-down game is.

Hoe goed Majora's Mask ook is, ik zit persoonlijk meer uit te kijken naar een compleet vernieuwde A Link to the Past. Want die game is nog steeds 1 van mijn favoriete Zelda games. En hoe tof zou het zijn om die game te kunnen spelen als een Ocarina of Time?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 aug 2013 20:46

Wat vinden jullie van het idee achter het opnieuw uitbrengen van The Legend of Zelda: Wind Waker maar nu in HD voor de WiiU?

Het lijkt mij wel tof om de wereld van Wind Waker opnieuw te bezoeken en dit keer met nog betere graphics.

En dat de nieuwe The Legend of Zelda voor de 3DS een vervolg is op de SNES titel The Legend of Zelda A Link to the Past?

A Link to the Past is toch één van de betere The Legend of Zelda titels dus ik ben in ieder geval wel benieuwd wat ze aan vernieuwingen brengen. Dat je als een graffiti figuurtje langs wanden kunt wandelen is op zichzelf wel grappig. Maar of dat nu echt past binnen het Zelda universum.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 feb 2014 19:00

Vorige week The Legend of Zelda A Link Between Worlds voor de 3DS uitgespeeld. Heeeeeeeeeerlijke game. Alleen wel erg kort voor een Zelda game. Het verhaal is redelijk kort, maar het tempo van de game ligt ook hoger. Zo heb je sneller de mogelijkheid om aan alle wapens te komen, maar ook de bewegingen zijn sneller. De dungeons zijn kort te noemen. Echter zitten ze gelukkig wel super goed in elkaar.

Ik heb in ieder geval erg genoten van deze nieuwe Zelda. Haast net zoveel als A Link to the Past. Wat ik toch wel 1 van de beste Zelda's vind. Eigenlijk alle topdown Zelda's vind ik beter dan de 3d Zelda's. Links Awakening en de Season of delen zijn ook briljant. Hopelijk komt er ooit nog eens een dergelijke Zelda.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 sep 2014 11:33

Iemand hier toevallog Hyrule Warriors al gespeeld?

Een Dynasty Warriors game met een dikke The Legend of Zelda laag erover heen. Oftewel een hack-and-slash festijn in de wereld van Hyrule.

Plaats reactie