The Legend of Zelda

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 23 jul 2006 08:53

Heeft iemand wel eens de Federelli's Retexture Pack for Zelda OOT gezien?

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 23 jul 2006 09:52

Ik zal waarschijnlijk wel de Wii en The Twilight Princess voor de Wii aanschaffen, heeft iemand trouwens een idee wanneer de Wii (en TTP) uit komen? In de Power Unlimited lees ik telkens ergens rond oktober/november 2006, ofwel gewoon Q4 (kwartaal 4), maar de ene keer word er gezegd dat hij in Japan/V.S. rond november uit komt, en vóór maart '07 in Europa, maar de andere keer word er weer gezegd dat hij wereldwijd op één datum word gereleased, weet iemand hier meer van?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jul 2006 11:48

sdajafol schreef:...,weet iemand hier meer van?
Ja, Nintendo. Jammer genoeg laat deze, zoals gewoonlijk, weinig informatie los. Met wat geluk is de Wii er voor de Sinterklaas of de Kerst. Al is de kans net zo groot dat de Wii pas begin volgend jaar op de markt komt.
Martine schreef:Heeft iemand wel eens de Federelli's Retexture Pack for Zelda OOT gezien?
Ik heb er ooit wel eens wat over gelezen, maar dat is al een tijd geleden. Misschien dat je er wat meer over kunt vertellen? Op de link staan namelijk alleen maar screenshots, zover ik zo snel kon zien. Want ziet er best leuk uit, al gok ik dat het wel erg moeilijk wordt om dit op je NGC te krijgen.

Edit: Met wat googlen kom ik er achter dat dit alleen te gebruiken is met een emulator en dus niet legaal is.

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 23 jul 2006 16:59

Ysgrublaidd schreef:Edit: Met wat googlen kom ik er achter dat dit alleen te gebruiken is met een emulator en dus niet legaal is.
Emulators zijn legaal, enkel het feit dat je er games op afspeelt die je zelf niet bezit, is illegaal maar als je het originele spel hebt mag je er gewoon een rom dump van hebben.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jul 2006 17:22

Laat ik het anders zeggen: Het lokt mensen die het spel niet origineel hebben uit tot niet legaal handelen. Daarnaast is een emulator wel legaal, maar wat heb je daaraan als je geen ROM's mag gebruiken. ROM's zijn pas legaal te gebruiken als de eigenaar van het spel het vrijgeeft. Iets wat Nintendo onder andere "bijna" nooit doet. Om nog maar te zwijgen van het veranderen van het product, wat zover ik weet bij videogames verboden is. De wetgeving is hier nog steeds niet heel erg helder in, vandaar dat veel forums het verbieden om ook maar iets t.a.v. emulators en ROM's te bespreken.

Maar goed, het ziet er mooi uit, maar de meeste op Aeon hebben er weinig aan. Tenzij ze illegaal te werk gaan en dat mag natuurlijk niet.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 sep 2006 15:25

FOK!games schreef:In de Twilight Princess zal het namelijk maar liefst 45 minuten duren om te paard van de ene kant van Hyrule naar de andere kant te rijden, en als de vorige Zelda games een indicatie zijn kunnen we verwachten dat er op die route meer dan genoeg te doen zal zijn.
Twilight Princess gaat dus veel van mijn tijd opslokken :fluit:.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 sep 2006 10:52

Fok!games schreef:Op een dag waarop de Wii volop aandacht kreeg van Nintendo en er allemaal groot nieuws omtrent het nieuwe geesteskindje van Nintendo kwam, moeten de GameCube bezitters die niet van plan zijn een Wii te kopen weer balen. Nintendo zet de Wii in de eerste posititie en waar Twilight Princess voor die console gewoon als launchgame zal verschijnen, zal de Cube-versie nog een maandje extra op zich laten wachten. Of Nintendo op deze manier hoopt dat meer mensen een Wii zullen kopen, of dat het gewoon om technische problemen gaat is nog niet duidelijk. De nieuwe releasedatum is 11 december in de States.
Slecht nieuws voor de GameCube eigenaren die de nieuwe Zelda graag willen spelen. Voor de Wii gamers geen probleem natuurlijk. Behalve als je de game op de ouderwetse manier wil spelen, namelijk met normale knoppen controler. Dit omdat de Wii versie deze manier van gamen niet ondersteund. Er wordt dus alleen gebruik gemaakt van de nieuwe gameplay die de Wiimote met zich mee brengt. Je kunt wel de GC versie op de Wii afspelen en zodoende de oude manier van spelen gebruiken. Maar goed, dan moet je toch een maand langer wachten.

Edit:
Fok!gamer schreef:Op Wii screenshots hebben een aantal users al opgemerkt dat Link in Twilight Princess rechtshandig is waar hij voorheen altijd linkshandig is geweest. De reden dat dit aangepast is, is omdat het grootste gedeelte van de gamers rechtshandig is en ook de Wiimote dus rechts zal gebruiken.

Miyamoto: He was originally left handed, however, there will be more users who swing the controller with their right hand, so we made Link hold the sword in his right hand. By the way, in the GameCube version of Twilight Princess, Link is left handed.

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 14 okt 2006 16:48

op www.bartsmit.nl staat:
Wordt 24 nov verwacht!

Een geheel nieuw The Legend of Zelda avontuur voor de Nintendo GameCube!

In Twilight Princess heeft Link, de hoofdrolspeler, zijn meer volwassen uiterlijk uit de Nintendo 64 spellen terug. De drijfveer voor zijn ontdekkingsreis is dit keer de vermissing van een jongetje waardoor hij in contact komt met een wereld genaamd de Twilight Realm; een donkere doch kleurrijke wereld. Zodra hij de Twilight Realm binnengaat verandert hij in een wolf
Hoe kan dat dan als de game vertraagd is? En komen er 2 verschillende uit? Een voor de wii en een voor de NGC?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 okt 2006 17:30

Martine schreef:Hoe kan dat dan als de game vertraagd is?
Bart Smit is niet bepaald een goede bron voor release datums. Ik ga er dus vanuit dat er iemand bij Bart Smit een fout heeft gemaakt of een heel oud persbericht heeft gebruikt.
Martine schreef:En komen er 2 verschillende uit? Een voor de wii en een voor de NGC?
Als je het topic een beetje hebt gelezen dan wist je dit onderhand al. Ja, er komen twee versies uit. Eén voor de Nintendo GameCube, die de oude gameplay bied doormiddel van een gewone controler. En een Ninteno Wii versie, die gebruik maakt van de nieuwe gameplay doormiddel van de Wiimote. De Wii versie zal uitkomen met de release van de Wii, op 8 december. De NGC versie komt niet eerder in de winkels en waarschijnlijk zelfs later. Gok op januarie.

Edit: Volgens DimensionPlus (een gameshop waarvan de datums over het algemeen redelijk kloppen) komt de NGC versie uit op 19 december 2006. De Wii op 8 december.

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 15 okt 2006 07:32

Bedankt voor de uitleg, ik kon het alleen enigzins afleiden uit je een na laatste post en ik ken FOK niet, als dat een forum is dan zijn dat ook mensen zoals jij en ik en weet ik niet wat hun bronnen zijn (er zijn uiteraard ook loze geruchten in deze wereld). De winkel houdt gewoon aan wat de leverancier zegt.. maargoed ze zullen wel traag zijn met het updaten van hun site.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 okt 2006 12:11

Fok is niet alleen een forum maar ook een nieuws site. Het nieuws is vaak afkomstig van betere nieuwsbronnen dan een Bart Smit. Bart Smit zit er over het algemeen toch best vaak naast, en dat heeft vaak niet eens te maken met traagheid maar gewoon met laksheid.

Nedgames melde trouwens dat de NGC versie op 15 december uitkomt. Het zal waarschijnlijk dus in de week van 15 en 18 december uitkomen.

Edit: Lees net op fok!games het volgende in een release liijst van Nintendo:
GameCube
December 15th - The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 feb 2007 16:00

Ik speel nu al weer een tijdje The Legend of Zelda: Twilight Princess op de Nintendo Wii. Heerlijke game. Het richten van afstandswapens is een stuk makkelijker geworden door de Wiimote. Alleen het vechten met het zwaard wil nog wel eens niet zo gaan als ik wil. Ben nu dus wel benieuwd hoe de GameCube Nintendo verzie speeld. Vooral ook omdat de wereld geheel gespiegeld is (dit omdat Link normaal linkshandig is en in de Wii versie rechtshandig). Denk dat ik de GCN versie in de toekomst wel een keer ga kopen, maar ik vind de prijs nu nog wat te hoog aangezien ik de Wii versie al heb :P.

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 25 feb 2007 22:02

Hoe ver ben je? ik heb de 4 lichtgoden inmiddels hersteld om het zo maar even te zeggen.

Je kan via de shopping channel nu ook Ocarina Of Time downloaden voor de Wii (kost 1000 punten en die moet je kopen met credit card voor €10,--)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 feb 2007 22:42

Ik zit nu in Gerudo Desert. Dus volgens mij ongeveer even ver als jou.

Dat winkel kanaal kan best leuk worden maar voorlopig heb ik de interessante games die daar in staan al origineel. Dus zie nog niet echt het nut om die dan te komen. Voor hen die geen Nintendo 64 hebben en wel een Wii is dat ook zeker een leuke aankoop. Daarnaast zijn de twee NES spellen ook beschikbaar via het winkel kanaal.
Martine schreef:(kost 1000 punten en die moet je kopen met credit card voor €10,--)
Dit is niet geheel waar. De punten kunnen ook in winkels worden gekocht waar men spellen verkoopt. Daarnaast heeft Nintendo al aangekondigd dat het in te toekomst mogelijk zal zijn om Nintendosterren (een spaarsysteem dat gebruikt wordt op de officiele site) om te ruilen tegen Wiipunten. Dit zal vermoedelijk 1 Wiipunt voor 4 Nintendosterren zijn.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 mar 2007 17:48

Ik lees net het volgende op een game site:
2D Ocarina of Time bedenker overleden

Het was een ambitieus project dat door veel mensen gevolgd werd. Richard (aka Dempe) was bezig om het populaire The Legend of Zelda: Ocarina of Time geheel om te zetten in 2D. Het mocht helaas niet zo ver komen.

Bij een auto-ongeluk is Dempo om het leven gekomen voordat hij zijn droom heeft kunnen realiseren. Op het verzoek van familie is de website van het ambitieuze project offline gehaald, je kunt nog wel het forum bezoeken en een bericht achter laten.
Erg jammer want het project zag er tot nog toe wel erg goed uit.

Plaats reactie