The Legend of Zelda

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 18 mei 2005 17:40

Ja, ik ken dat verhaal... Maar ik denk dat het team misschien alleen geinspireerd is door het verhaal, ze zouden nooit zomaar het verhaal klakkeloos naspelen maar dan in Zelda-stijl.

Over de graphics trouwens, het lijkt erop dat ze een soort middenweg hebben gekozen tussen TWW en OoT (ocarina of time). Het is niet echt de cell-shade look van TWW maar echt realistisch is het ook weer niet. Ik ben zeer tervreden!

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 30 mei 2005 14:49

Zojuist de preview gelezen, screenies gezien enzovoorts, en het ziet er echt fantastisch uit :klap:
Ik zag ook dat je er paard kon rijden, lijkt mij erg tof, er zijn nou niet echt veel games waar je dat soort dingen kan doen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 sep 2005 01:59

Stond de Twilight Princess in eerste instantie gepland voor december 2005 nu is de datum opgeschoven naar het tweede kwartaal van 2006. Voor de liefhebbers die niet kunnen wachten natuurlijk een domper. Al belooft Nintendo wel dat de game door het uitstel nog beter gaat worden. Men wil namelijk niet de fout maken die ze volgens eigenzeggen hebben gemaakt met Ocarina of Time. Deze game heeft Nintendo eerder uitgegeven dan de ontwikkelaars eigenlijk wilden. Toch wordt deze game door velen gezien als de beste uit de reeks. Het is dus afwachten wat het besluit om ditmaal wel langer door te werken voor resultaat zal boeken. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 04 sep 2005 10:38

Persoonlijk vind ik het wel erg jammer, maar als het betekent dat de game er beter van word is dat toch wel een troosst :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 okt 2005 00:39

Er komt ook een Zelda voor de NintendoDS. Voor zover naar buiten gebracht door Nintendo zal de game flink gebruik maken van het touch screen. Hopelijk ook van de microfoon. Dit levert uiteindelijk een totaal andere ervaring bij het spelen.

Ik ben benieuwd welke vernieuwingen ze in de serie brengen doormiddel van deze game. Het touch screen en de microfoon bieden volgens mij veel mogelijkheden en ik hoop dat ze bij Nintendo deze gaan gebruiken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 mar 2006 15:19

En de Zelda voor de NintendoDS is dan eindelijk officieel aangekondigt. De game heeft de titel "Legend of Zelda: Phantom Hourglass" meegekregen. De grafics zullen deels cell-shaded zijn net als in de Legend of Zelda: The Wind Waker. Het bovenste scherm zal voornamelijk gebruikt worden om de omgevingskaarten te laten zien. Het spel zal in 2D perspectief te spelen zijn maar heeft wel 3D grafics. Het is de bedoeling dat dit spel nog dit jaar op de markt komt.

Klik hier voor screenshots en hier voor een filmpje.

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 10 apr 2006 16:55

In mijn herrinering ziet Ocarina of time er veel beter uit grafish, ik vind de trailer voor de DS een beetje a la Gameboy Color er uit zien, ik vind het tegenvallen :'( of ligt het aan mij?

Mijn zoontje (9 jaar) heeft de DS en Mario is gewoon exact hetzelfde als hoe het op de N64 was, 3D en grafish gewoon net zo gaaf, waarom maken ze nu een knullig uitziend 2D brick achtige game van Zelda :'(

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 apr 2006 17:48

De DS is geen draagbare N64. Ocarina of Time is grafisch een stuk zwaarder dan Super Mario 64. En de DS versie van Super Mario 64 vraagt nog al veel van de DS. Daarnaast is de game niet 100% hetzelfde. Grafisch is de game namelijk een stuk minder, alleen merk je dat iets minder door de kleine schermpjes. Verder zitten er nieuwe levels in en zijn er bepaalde gedeeltes anders gemaakt. Om nog maar te zwijgen van het vier verschillende spelfiguren besturen.
Martine schreef:ik vind de trailer voor de DS een beetje a la Gameboy Color er uit zien, ik vind het tegenvallen :'( of ligt het aan mij?
Qua spelprinciepe is het wel wat het zelfde. Grafisch is er echter genoeg veranderd. Daarnaast is dit nog niet de eindversie van het spel. Kans bestaat dat er nog het één en ander aan veranderd. Opzich vind ik het er wel redelijk goed uitzien en ben dus ook zeker benieuwd naar het eindresultaat.

wietepiet
Toerist

effe mijn ei kwijt

Ongelezen bericht door wietepiet » 28 apr 2006 19:24

Beste mensen,

Ik heb een gamecube (*zucht* daar gaatie weer...(zusje)) en ben er trots op! :-D
Ik heb alleen verontrustend nieuws voor gamecube bezitters. er is een grote ophef over the Legend of Zelda: Twilight Princess (sorry als ik Twilight verkeerd schrijf) men zegt namelijk het volgende: De Legend of Zelda komt uit, te gek! Maar wat dan? Echt goede games komen er niet meer en als ze komen zijn dan niet echt veel goede games. Ik wil nou geen onrust scheppen dat de gamecube 'dood' is :P maar het is gewoon een verontrustende zaak want: ze hebben best wel een punt. Bewijs me het tegendeel (graag zelfs) :-D :feest:

Groeten, je weet wel wie(tepiet) :s

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 apr 2006 19:37

wietepiet schreef:Maar wat dan? Echt goede games komen er niet meer en als ze komen zijn dan niet echt veel goede games. Ik wil nou geen onrust scheppen dat de gamecube 'dood' is Steek tong uit maar het is gewoon een verontrustende zaak want: ze hebben best wel een punt.
Goed, even offtopic dan en dan weer naar het onderwerp namelijk The Legend of Zelda.
De GameCube gaat niet dood want het is een apparaat en dat leeft niet. Dat er in de toekomst geen games meer uit zullen komen is heel normaal. Er komt namelijk een nieuwe Nintendo console en wel de Nintendo Wii (vroeger bekend onder de naam Revolution). Maar niet getreurd. De oude GCN spellen zullen te spelen zijn op de Nintendo Wii.

Helemaal geen grote ophef ten aanzien van de Twilight Princess. Wat ik er tot nog toe van heb gezien wordt dit echt een toppertje. Goed, aan het einde van de leven cycles van de NGC. Echter heeft men ook door laten schemeren dat TP enkele eigenschappen van de Nintendo Wii zal ondersteunen. Want je kunt die game namelijk ook op de Nintendo Wii spelen. Het zal echter niet de wat grafischere kracht van de Nintendo Wii gebruiken.

wietepiet
Toerist

aktie reactie

Ongelezen bericht door wietepiet » 29 apr 2006 08:46

Ysgrublaidd schreef:
wietepiet schreef:Maar wat dan? Echt goede games komen er niet meer en als ze komen zijn dan niet echt veel goede games. Ik wil nou geen onrust scheppen dat de gamecube 'dood' is Steek tong uit maar het is gewoon een verontrustende zaak want: ze hebben best wel een punt.
Goed, even offtopic dan en dan weer naar het onderwerp namelijk The Legend of Zelda.
De GameCube gaat niet dood want het is een apparaat en dat leeft niet. Dat er in de toekomst geen games meer uit zullen komen is heel normaal. Er komt namelijk een nieuwe Nintendo console en wel de Nintendo Wii (vroeger bekend onder de naam Revolution). Maar niet getreurd. De oude GCN spellen zullen te spelen zijn op de Nintendo Wii.

Helemaal geen grote ophef ten aanzien van de Twilight Princess. Wat ik er tot nog toe van heb gezien wordt dit echt een toppertje. Goed, aan het einde van de leven cycles van de NGC. Echter heeft men ook door laten schemeren dat TP enkele eigenschappen van de Nintendo Wii zal ondersteunen. Want je kunt die game namelijk ook op de Nintendo Wii spelen. Het zal echter niet de wat grafischere kracht van de Nintendo Wii gebruiken.
''de gamecube gaat niet dood!''
Dank U wel. Dit is nieuws waar ik écht blij van wordt. Nogmaals bedankt
groeten, je weet wel wie(tepiet) :feest: :s

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 29 apr 2006 14:17

Ha! Ik heb vandaag op de vrijmarkt van koninginnedag een gamecube voor 30 euro gekocht (en 2 Harry Potter spellen voor 10 euro) en hij doet het ook nog! het is gewoon toch veel gafer dan de PS2, ongelooflijk, ik heb het altijd al gevonden, geprobeert aan de PS2 te wennen (want die heb ik ook) toendertijd een DS voor m'n zoontje gekocht om toch maar weer even van Mario te genieten, en nu heb ik dus weer een apparaat om een fatsoenlijke Zelda te spelen! geweldig.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2006 15:04

Martine schreef:...nu heb ik dus weer een apparaat om een fatsoenlijke Zelda te spelen!
Vraag me af welke Zelda's je dan allemaal gespeeld hebt. Je noemde in een eerdere post al Ocarina of Time, maar heb je ook andere gespeeld? En zo ja, wat vond je van die delen?

Martine
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Martine » 29 apr 2006 20:54

Hoi Ysgrublaidd, ik heb eigenlijk alleen maar de N64 vroeger gehad en indertijd van Zelda alleen de Ocarina of Time gespeeld maar wel helemaal uit. Op een gegeven moment de N64 verkocht, later een PS2 terug gekocht en nog iets later een DS. Waarom ik fatsoenlijk Zelda spelen zeg is omdat ik de previews van Zelda voor de DS vind tegenvallen (lijkt wel een brick game) en Nintendo brengt de games niet uit voor de PC (jammer eigenlijk), dus nu ik een gamecube heb lukt het fatsoenlijk.

Ik vind de previews van de nieuwe Zelda Twilight Princess game wel onwijs gaaf! Ik heb dus nooit een slechtere gespeeld dan de Ocarina of Time.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 mei 2006 12:40

Er zullen twee versies van The Legend of Zelda: Twilight Princess worden uitgegeven. Dit is door Nintendo bekend gemaakt op de E3. Het gaat hier om de standaard NGC versie en een Nintendo Wii versie. De Wii versie zal gebruik maken van de speciale controler mogelijkheden van de Wii. Daarnaast lijkt het erop dat de Wii versie grafisch iets beter is.

Wat ik gezien heb in de Nintendo Conference Demo doet mij verlangen naar de Wii versie. Zitten toch wel nieuwe gameplay mogelijkheden in die de NGC versie mist. Ben wel benieuwd of die nieuwe gameplay ook lekker aanvoeld.

Plaats reactie