The Legend of Zelda

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

The Legend of Zelda

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jun 2004 18:22

Ik kon geen topic vinden over The Legend of Zelda dus bij dezen.
Voor diegene die het nog niet wisten de games uit The Legend of Zelda serie zijn adventure RPG. Hieronder een lijstje van welke er uit zijn gekomen en welke er nog zijn aangekondigd om uit te komen.

Het verleden
NES
The Legend of Zelda
The Adventure of Link

SNES
A Link to the Past

N64
Ocarina of Time
Majora's Mask

GCN
The Wind Waker
The Legend of Zelda Collector’s Edition. (Met: The Legend of Zelda; The Adventure of Link; Ocarina of Time; Majora's Mask)
Twilight Princess

Wii
Twilight Princess
Skyward Sword

GB(A)
Link's Awakening
Oracle of Ages
Oracle of Seasons
Four Swords (A Link to the Past)
Minish Cap
The legend of Zelda NES Classic

NDS
Phantom Hourglass
Spirit Tracks

3DS
Ocarona of Time 3D

CD-i
Faces of Evil
Wand of Gamelon
Zelda's Adventure

De toekomst
3DS Zelda

Zijn er meer mensen die één of meerdere van deze games hebben gespeeld, en zo ja welke? Wat vonden jullie ervan? Wat vinden jullie de beste?

Zelf heb ik de meest in mijn collectie en speel er nog geregeld ééntje van. De leukste op dit moment vind ik toch The Wind Waker. Hij lijkt misschien kiddie maar de gameplay is subliem.
Laatst gewijzigd door Ysgrublaidd op 15 okt 2005 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Sméagol
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Sméagol » 08 jul 2004 13:16

Ik heb geen cube, maar tot nu toe vind ik the oocarina of time nog de beste.

Echt een meesterlijk spel. LEuke puzzels en dergelijke

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 jul 2004 14:21

Screenshot nieuwe zelda voor de GCN
Afbeelding

Sméagol misschien toch maar een Cube aanschaffen wanneer de nieuwe zelda uitkomt?

Voor meer screenshots

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 08 jul 2004 14:42

Ik ben een grote fan van de zelda-games.
Ik heb zelf Ocarina of Time en The Wind Waker. Beide erg goed.
Ik ben heel benieuwd naar The Legend of Zelda GC, jammer dat hij pas ergens in 2005 komt!! :'(

Maarja, zolang mezelf maar bezighouden met Prince of Persia 2 en Tales of Symphonia... (is ook niet erg :-D )

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 jul 2004 18:55

Samuel schreef:Maarja, zolang mezelf maar bezighouden met Prince of Persia 2 en Tales of Symphonia... (is ook niet erg )

Zal ook nog wel een tijdje duren voor dat deze uitkomen. :(

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 nov 2004 14:42

Ik ben nu al een paar dagen bezig met The Legend of Zelda The Minish Cap. Echt weer een toppertje, al heb ik het gevoel dat deze wat aan de korte kant is. Het onderscheid tussen de normale wereld en de Minish wereld hebben ze ook goed uitgewerkt. Of te wel Hulde aan Nintendo. :klap:

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 25 feb 2005 15:46

Duuuuuuuuude!!! die screen ziet er echt goed uit :o maar ter zake: ik ben ook een fan van de zelda reeks. Ik heb the windwaker gespeeld zonder ook maar één irritant stukje te zien, terwijl volgens velen toch de boel richting het einden vervelend word.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 feb 2005 17:04

Even een update qua zelda nieuws.
Eiji Aonuma, na Miyamoto de belangrijkste man achter the Legend of Zelda, heeft in een interview meer informatie bekend gemaakt over de nieuwe Zelda-games voor de Nintendo DS en de GameCube.

Over The Legend of Zelda voor de Nintendo DS vertelde Aonuma dat deze er zonder twijfel komt. Deze nieuwe Zelda zal waarschijnlijk erg veel weghebben van de Four Swords spellen die voor de GameCube en GameBoy Advance zijn verschenen.
Leuk een Zelda game voor de NDS. Alleen jammer dat het een soort van Four Swords game gaat worden. Ik vind dit persoonlijk niet echt zelda spellen maar goed we zien wel weer wat ze ervan maken.
Hiernaast vertelde Aonuma dat de nieuwe Zelda voor de Gamecube al klaar is. Het verhaal van deze Zelda zal aansluiten op het verhaal van The Wind Waker en zal zich hierna afspelen. Tot slot vertelde Aonuma nog dat het een héél mooi spel gaat worden. Het spel zal eind 2005 in Japan uitkomen.
:duizel: De nieuwe Zelda is al klaar maar Nintendo geeft hem pas eind 2005 uit in Japan. Waarom? Kunnen ze dat niet sneller doen? Op deze manier komt deze waarschijnlijk pas in 2006 in Europa uit erg jammer. Ook in deze wordt het natuurlijk gewoon afwachten (en natuurlijk duimen dat dat game eerder uit komt :P )

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 12 mar 2005 16:28

Er is een nieuwe trailer van The Legend of Zelda: GC beschikbaar!!!
Kijk op www.zelda.com voor de trailer!
Hij wordt echt GEWELDIG!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mar 2005 16:43

Ja ik had hem al gezien en wilde dit nieuws ook al posten in een nieuws bericht. Je bent me dus net voor.

Ja, ik vermoed dat dit weer een geweldige Zelda wordt. Valt me trouwens wel op dat er veel wordt gebruikt uit Ocarina of Time. Het verhaal speeld zich trouwens af vlak na het verhaal uit de Wind Waker.

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 24 apr 2005 08:19

Het komt steeds dichterbij!!
Check deze site voor alle nieuwtjes en nieuwe screens:
www.zeldauniverse.net

En deze info komt uit een spaans blad:
- The story begins with Link as an adult (he is 16 years old in this game and will grow up as the game progresses)
- The village that appears in the pics is the first area in the game (as Kokiri Village in OoT)
- Controls are similar to those of OoT and Wind Waker
- The game's extension is 3 times bigger than Ocarina of Time
- The adventure can last up to 70 hours
- Horse battles will be a main part of the game
- Eiji Aonuma says: "Making the water trasparent in this new Zelda as opossed to Wind Waker will allow us to give a realistic and more beautiful feel to the game and also open the game to a new subaquactic world"
- Z targetting found in OoT is again used (with the L button in the GC's controller)
- Jumping is again automatic
- Eiji Aonuma wants the graphical style to be close to manga-style (he thinks that the Link found in the SpaceWorld 2000 demo looked like a puppet and lacked personality)

YES!! :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 apr 2005 17:41

Hier weer enkele nieuwe screenshots. Vooral de screens met die nieuwe kleding van Link en die kip :love:.

Ik krijg al helemaal een warm gevoel van binnen. Kan bijna niet wachten :D. Tevens ben ik benieuwd welke verdere info en media materiaal er wordt vrijgegeven tijdens de E3 beurs.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 mei 2005 11:54

De naam van de nieuwe Legend of Zelda is ook bekend. Het zal The Legend of Zelda: Twilight Princess worden.

Hier zijn ook weer wat nieuwe screenshots te vinden. Nu is het wachten op de E3 trailer.

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 18 mei 2005 15:50

De E3 trailer is er!!
Kijk op www.zelda.com voor de trailer!!
Link wordt een wolf!!! :-D
Er staat te lezen dat hij Holiday 2005 uit zal komen, is dat de zomervakantie? (dat zou ik op zijn minst gezegd niet erg vinden...) :-D

EDIT (door Ysgrublaidd)
Dubbel posts samengevoegd.

A New Legend is Born.
When an evil shadow stretches from the heart of Hyrule to its peaceful borderlands, a young farm boy named Link must awaken the hero within and stand tall in defense of his village. Lead Link and his beloved steed into battle against hordes of foul creatures with an incredible horseback combat system, then take on massive bosses that have to be seen to be believed. The last ray of hope for a dying realm, Link finds himself on an epic journey that will challenge him endlessly and transform him in ways unimaginable.

Even wat nieuwtjes op een rijtje:

Links paard heeft een 'make-over' ondergaan.

Je kan het paard nu zelf een naam geven. Ik vraag mijzelf af hoeveel Epona's erover Hyrule zullen draven.

Zoals de naam van het spel al zegt is er een 'Twilight', waarbij een 'Dark' en 'Light' wereld vertegenwoordigd zullen zijn.

Link transformeert dus in een wolf, maar is GEEN weerwolf zoals enkel van jullie wellicht denken.

Het gehele spel zal begeleid worden door orkestrale muziekklanken.

Aangezien het spel gebruik maakt van een 'Dark' en 'Light wereld zijn er ook verscheidene Dungeons waarin je van de ene wereld naar de andere wereld zult moeten reizen om desbetreffende Dungeon tot een goed einde te brengen. Hetzelfde idee als in A Link to the Past en Metroid Prime 2: Echous dus.

Het spel zal meer Dungeons bevatten dan Ocarina of Time en het zal, zoals enkele maanden terug al werd bevestigd, vele malen groter zijn Ocarina of Time.

Het spel speelt zich af tussen Ocarina of Time en The Wind Waker. Het spel zal enkele decennia na Ocarina of Time afspelen. (dus toch geen sequel op TWW :?)

De naam Fado wordt in één van de video's, die we vandaag aan jullie konden geven, genoemd. Voor mensen die The Wind Waker hebben gespeeld kan deze naam bekend voorkomen. Fado was namelijk de naam van de 'former sage' van de Wind Tempel.

Link kan met dieren praten, waardoor hij weer nieuwe dingen leert. Hetzelfde principe als het aanleren van een nieuw liedje in The Wind Waker of Ocarina of Time, alleen ditmaal met dieren.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mei 2005 16:25

Trailer gezien en moet zeggen dat ik toch wat meer had verwacht. Toch ben ik nog steeds :love:.

Ook wel interressant misschien:
Gamed schreef:Nintendo staat vaak bekend om zijn originaliteit, maar in dit geval halen ze hun originaliteit uit een hele andere bron

De mensen van IGN komen vandaag met opvallend nieuws. Zij bewaren namelijk dat een Japanse manga dezelfde subtitel draagt als die van de nieuwe Zelda game. We hebben het dan uiteraard over The Twilight Princess
Hiermee houdt de vergelijking echter niet op. Binnen deze manga (welke gaat over een vervloekte ridder en prinses) verandert de prins in een wolf op het moment dat de zon onder gaat en de maan verschijnt. Andersom verandert de prinses echter in een havik als de zom weer op komt.

Voor de zeer oplettende kijker; Link heeft in de trailer inderdaad een havik op zijn arm zitten.

Ordinair jatwerk of juist niet?

Plaats reactie