American McGee's Alice

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

American McGee's Alice

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 mar 2011 13:43

Alice in Wonderland is van zichzelf eigenlijk al redelijk duister, maar in 2000 bracht ontwikkelaar Rogue Entertainment een nog duisterder Alice verhaal met American McGee's Alice. Een third-persoon action game gemaakt met de Quake III Arena engine.

Het verhaal van de game speelt zich af enkele jaren na het verhaal uit de boeken Alice's Adventures in Wonderland en Through the Looking-Glass. Alice is hierdoor wat ouder geworden, maar de wereld van Wonderland ook.

De game is uitgebracht voor Microsoft Windows, Mac OS en Mac OS X.

Voor 2011 (Voor Amerika op 14 juni) staat er een vervolg gepland. Namelijk: Alice: Madness Returns. Ditmaal ontwikkeld door McGee's eigen ontwikkel studio Spicy Horse. Het verhaal van de game speelt zich 11 jaar na het verhaal van de eerste game af. Dezelfde tijdsspanne als de twee games zelf van elkaar afliggen.

De game wordt ontwikkeld voor PC, PlayStation3 en Xbox360.

Persoonlijk heb ik de eerste game niet gespeeld, al lijkt me de sfeer wel erg tof. Zou de game ooit wel een keer willen spelen dus. Deel twee ziet er ook erg goed uit. Dus ben er wel benieuwd naar.

Wie heeft de eerste game wel gespeeld? Wat vond je er van?

delea
Kosmonaut

Re: American McGee's Alice

Ongelezen bericht door delea » 10 mar 2011 08:24

Ik heb een stuk van het eerste spel gespeeld, maar zit ergens vast (en ik zit misschien ergens op 25% of zo :P ). Erg leuk spel wel, en een heel goede bewerking van de elementen uit de verhalen. Grote aanrader.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: American McGee's Alice

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 aug 2011 22:39

Iemand al Alice: Madness Returns gespeeld?

Plaats reactie