Magicka

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Magicka

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 feb 2011 11:03

Magicka is een action-adventure video game gebaseerd op de Noorse myshologie en ontwikkeld door acht studenten aan Luleå University of Technology in Skellefteå, Zweden. In de eerste 17 dagen werden er al 200.000 kopieën verkocht.

Verhaal
In Magicka, vechten vier magiërs van een heilige orde tegen een slechte tovenaar en zijn creaties.

Gameplay
Magicka is een isometrische action-adventure game. In dat opzicht lijkt het wel op bijvoorbeeld Diablo.

Je kunt het zowel in je eentje spelen als met vier spelers tegelijk. Maar het echte leuke begint pas bij het vechtsysteem, of beter gezegd het magie systeem in de game. Zo krijg je als speler de beschikking tot 8 verschillende elementen, maar die elementen kun je dan ook nog op redelijk wat manieren aan elkaar koppelen. Hierdoor krijg je redelijk veel spells tot je beschikking. Verder kun je de magie gebruiken op jezelf, op de directe omgeving, via een beam en ook nog op je wapen.

Beelden zeggen meer dan woorden. Dus bij deze een filmpje.

Zelf heb ik de game nog niet gespeeld. Maar het lijkt me wel een erg toffe game. Zijn er hier al mensen die de game gespeeld hebben? Deel dan hier je ervaring. :)

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Re: Magicka

Ongelezen bericht door Fitz » 18 feb 2011 18:26

Lijkt me een leuk spel, jammer dat het met steam werkt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 mar 2011 14:23

Ik las laatst dat er ook een nieuwe versie is/komt. Waarin je een soldaat speelt in Vietnam (als ik me niet vergis). Een totaal andere setting dus, maar wel hetzelfde game-mechaniek.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 sep 2014 11:36

Trailer Magicka 2

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 02 okt 2014 23:00

Geweldige trailer!! :lol: :lol:

Plaats reactie