Team ICO games

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Team ICO games

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 mei 2009 10:35

Team ICO is een game ontwikkel team van Sony die verantwoordelijk zijn voor de games ICO en Shadow of the Colossis. Beide voor de PlayStation2.

De eerste game ICO verkocht de eerste oplage niet zo heel erg goed. Ondanks de zeer goede recensies. Een oorzaak die hier voor wordt genoemd is dat Sony weinig deed aan de marketing van de game. Daarnaast wisten gamers niet wat ze ongeveer konden verwachten van de game en besloten daarom veelal de game maar niet te kopen. De game werd echter door mond tot mond reclame steeds populairder. Maar omdat er maar één oplage geproduceerd was, was de game schaars. Hierdoor kreeg de game een soort van cult status en als er één werd aangeboden gingen deze vaak voor hoge bedragen weg.

Met Shadow of the Colossis wilde Sony niet dezelfde fout maken. Er werd flink gepromoot en ook ditmaal waren de recensies lovend. Men verwachte dus veel van de game en met in het achterhoofd de grote vraag naar de ICO game, besloot Sony ICO nogmaals uit te brengen.

Beide games vallen onder het genre adventure game en bevatten puzzle elementen. Daarnaast is de sfeer in de games zeer belangrijk. Ook het emotionele vlak wordt gebruikt. Zo ben je in ICO verantwoordelijk voor een meisje en in SotC is de band met je paard erg sterk aanwezig. Dit alles wordt nog eens versterkt door de zeer goede soundtracks van de games.

Op het moment is Team ICO bezig met een derde game. Ditmaal voor de PlayStation3. Nu is daarover nog niet zo heel veel bekent, maar op youtube staat nu een filmpje waarvan men vermoed dat dit een uitgelekte promo is. Het geeft in ieder geval hetzelfde soort gevoel als ICO en SotC. Dus wie weet.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Team ICO games

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 mei 2009 10:28

Het filmpje blijkt in ieder geval echt van Team ICO te komen. Echter is het al meer dan een jaar oud en gebruikt op een interne presentatie bij Sony.

Hopelijk komen ze op de aankomende E3 met een nieuwe demo. Eens zien of ze dezelfde weg hebben doorgezet. Bij Shadow of the Colossi was de eerste demo toch iets anders dan de uiteindelijke game. In die demo zag je drie mannetjes een Colossi bevechten en dat werd er uiteindelijk dus maar één. Al had men het hoofdprincipe al wel goed te pakken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 mar 2011 10:35

Oh, wat ziet dat er toch al goed uit. Dit is één van de games waar ik nu al tijden op zit te wachten. De vorige delen zijn zo goed en dit ziet er ook weer zo briljant uit.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 feb 2014 16:17

Het duurt nu al wel erg lang voor The Last Guardian. Nieuwe berichten zijn er al tijden niet meer naar buiten gekomen. Alleen dat de game nog steeds in ontwikkeling is. Ik krijg zo het vermoeden dat de game niet meer op PlayStation3 verschijnt, maar richting de nieuwste console van Sony. Namelijk de PlayStation4. Dat gaat dus nog een flinke tijd duren voor ik de game kan spelen (als het tenminste uit gaat komen).

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 feb 2017 02:01

En The Last Guardian is al weer een tijdje uit. Reviews geven gemengde gevoelens weer. De één vind de game goed. De ander vind de game slecht. Het blijft een apart soort game, net als de twee eerdere games van Team ICO. Dus ik blijf nieuwsgierig ernaar. Sterker nog, ik heb reeds de Collector's Edition in huis. Maar kan dus nog niet spelen, aangezien er geen PS4 in huis is (al komt deze er wel, geld ligt al klaar, nu alleen wachten op een mooie aanbieding/bundel).

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 jun 2018 22:05

De remake van Shadow of the Colossus op de PS4 ziet er zoooo mooi uit. Het is jaren terug dat ik de PS2 versie speelde. Maar ik heb het gevoel dat de game een veel betere gameplay heeft. Het speelt zo lekker weg. Voor mijn gevoel veel beter dan de PS2 versie. Daarnaast is de game veel frisser en gedetailleerder. Waardoor er veel meer opvalt dan de in de donkere grauwe PS2 versie.

Plaats reactie