Mother 3/Earthbound 2

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Mother 3/Earthbound 2

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 okt 2008 18:19

Oké, normaal ben ik tegen illegaal gamen en het te promoten... maar voor Mother 3/Earthbound 2 maak ik dit keer een uitzondering. En wel om de reden dat Nintendo het na laat deze game naar het westen te brengen en te vertalen en dit ook voorlopig totaal niet van plan is.

De games van de Mother /Earthbound serie kunnen beschreven worden als JRPG's. En zijn erg bekend in Japan. Toch is alleen deel 2 ooit buiten Japan uitgebracht. Het verschil met de standaard JRPG's is dat deze serie zich afspeelt in een moderne aardse wereld.

Misschien dat deze games ooit nog voor de Virtual Console van de Wii worden uitgebracht maar tot die tijd wil ik jullie dus even ergens op wijzen. Namelijk dat een groep fans Mother 3/Earthbound 2 hebben vertaald. Deze vertaling zal eind deze week online worden gezet. Dus mocht je een Mother 3/Earthbound 2 rom en GBA emulator hebben, download deze vertaling dan en geniet van de game in het Engels. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd ernaar.

Edit: Nog even dit: Aeon houd zich niet bezig met illegaal gamen dus links naar sites waar roms en/of emulators te downloaden zijn worden niet gewaardeerd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Mother 3/Earthbound 2

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 okt 2010 10:19

Een week of twee geleden heb ik enkele uurtjes deze game gespeeld. Heerlijke GBA game. Eén van de betere. Dan vraag je je toch af waarom deze game officieel nooit buiten Japan is uitgebracht. Al kent de game wel een behoorlijke ontwikkel geschiedenis. Allereerst werd deze ontwikkeld voor de SNES en later voor de N64, maar de game kwam op die consoles nooit af. Gelukkig wist de studio Brownie Brown er in ieder geval een top GBA game van te maken (na Mother 3 is het wachten op een vertaalde versie van Magical Vacantion van dezelfde studio).

Plaats reactie