Starcraft 2

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Starcraft 2

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 okt 2008 16:17

Hmm, ik verbaas me dat ik hierover geen topic kon vinden. Nou bij deze dan een topic over Starcraft 2.
FOK!Games schreef:Tijdens de Blizzcon heeft Blizzard aangekondigd dat Starcraft 2 als trilogie wordt uitgebracht, waarbij elk deel een eigen campaign heeft. Het eerst deel zal de Terran-campaign bevatten en zal daarom de titel "Terrans: Wings of Liberty" dragen. Het tweede deel zal zich concentreren op de Zerg met als titel "Zerg: Heart of the Swarm" en het derde deel zal "Protoss: Legacy of the Void" en zich volledig concentreren op de Protoss. Deze beslissing is gemaakt om er voor te zorgen dat de kwaliteit van het eindproduct gegarandeerd blijft zonder de game al te veel uit te stellen.

De tweede en derde game van deze trilogie zullen uitgebracht worden als expansion packs, maar Blizzard benadrukt dat ze aan zullen voelen als volledige games. Elk deel zal bovendien erg verschillend zijn, zo zal de Zerg-campaign veel RPG-elementen en de Protoss-campaign diplomatieke gameplay bevatten.

Elke campaign zal een grootse verhaallijn bevatten met genoeg content om een eigen deel te rechtvaardigen. De verhaallijnen zullen langer zijn en meer in-game cutscenes bevatten.

Verder zal de multiplayer onveranderd blijven door deze beslissing, maar moeten spelers er rekening mee houden dat bepaalde units alleen in de campaigns voorkomen en niet in multplayer beschikbaar zijn.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: Starcraft 2

Ongelezen bericht door Midwinter » 11 okt 2008 17:02

Hm, ik weet niet wat ik van dat nieuws moet denken. Jammer dat we aanvankelijk alleen met de Terran kunnen spelen, want dat vind ik het minst interessante ras. Aan de andere kant hoeven we zo tenminste geen jaren te wachten voordat we het (multiplayer) kunnen spelen.

Dat van de units vind ik niet erg. Zorgt ervoor dat de campaign uniek aanvoelt en niet als een reeks skirmishes met een verhaal.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 jan 2009 10:28

Update van Blizzard: er komen niet drie games, maar één game waarin de Terran centraal staan, genaamd Starcraft 2: Wings of Liberty, en twee uitbreidingen. De uitbreidingen vervolgen het verhaal en bevatten campagnes voor de Zerg en de Protoss. De belangrijkste helden in de nieuwe verhaallijn zijn Jim Raynor voor de Terran, Kerrigan voor de Zerg en Zeratul voor de Protoss. Lees ook het interview op 1Up.

Elmer
Kosmonaut

Starcraft II

Ongelezen bericht door Elmer » 19 aug 2010 13:43

Blizzards nieuwste kindje: Starcraft II.
Het vervolg van hun 12 jaar oude bestseller Starcraft.

Dit is een eerste keer dat ik een spel review schrijf, ik speel het spel zelf dus weet er wel wat van. Dus als er meer concrete vragen zijn die ik in dit eerste draadje niet aanraak...vragen staat vrij :)

Starcraft II is een strategie spel dat je alleen of met meerderen kan spelen. Lan versie is er nog niet maar online spelen kan wel.
Ook leuk is dat je inlogged aan de hand van je Blizzard battle.net account. Zo sprak ik gisteren met een vriend van me (via chat) die WOW aan het spelen was en ik was een robbertje aan't knokken in Starcraft 2. Je kan dus vrienden die een blizzard spel spelen vinden en chatten.

Schitterende single player modus, aan de hand van keuzes die je tijdens het spel maakt word je een richting in geduwd, dus als je het spel uit hebt dan kan je een nieuwe canpaign beginnen en andere keuzes maken om andere opdrachten te krijgen. Ik vond het een beetje jammer dat ik maar 2 keer een keuze kon maken en na 23 opdrachten uit gespeeld was. Ik verwachtte meer punten waar je een andere richting in kon gaan en meer questen om uit te voeren, na vier dagen had ik een volledige campaign geklaard. Ik kan nu opnieuw beginnen en andere keuzes maken.
Ik speelde alles op casual, ik ben niet zo een strategie spel kenner... dus ik kan de volgende campaigns ook nog in normal, hard mode en brutal spelen.
De filmpjes tussen de opdrachten en de gesprekken die de NPC's met elkaar voeren zijn echt gaaf. Ik heb echt een paar keer hardop moeten lachen en een paar keer van spanning aan het beeld gekluisterd gezeten.

Multi player
Eerst moet je enkele games tegen de computer spelen om te bepalen hoe ver je staat. Aan de hand van dat resultaat word je in een league geplaatst en kan je tegen anderen spelen. Je hebt Bronze - Zilver - Goud - diamond. Hoe meer je wint hoe hoger je kan opklimmen.

Je speelt als Terran, Zerg of protos, de 3 rassen (terran: mens, Zerg: insect achtige wezens die in zwermen samen leven, Protos: high tech aliens).

Net zoals in de 12 jaar oudere versie moet je zorgen dat je economie draait (mineralen en gassen oogsten).
Met die materialen kan je dan bunkers en soldaten en battle cruisers etc maken om je te verdedigen en om de tegenstander te verslaan.

De eerste 20 spelletje werd ik in de pan gehakt, gewoon omdat je te lang denkt over wat zal ik nu eens bouwen, die gehaaide koreanen (en andere veteranen) vallen je binnen met 3 marines terwijl jij je eerste gas depot aan het bouwen bent...now ik ben een noob op strategiew-spel gebied en hard leers...maar ik begin nu toch ook spelletjes te winnen.

Je moet je verdedigen, je moet scouts uitsturen om gegevens van je tegenstander te bemachtigen, je moet sneeky zijn en via de achter kant zijn miners (SCV's) te killen, z'n economy beschadigen, heel snel binnen vallen of zo een enorme macht opbouwen en een titanen clash uitvechten, het kan allemaal, je weet nooit wie je tegen je gaat krijgen.

Je kan ook tegen je vrienden spelen of je kan samen met 2 of 3 vrienden een 2 v 2 of 4v4 spelen.

De graphics en geluiden zijn echt cool,

Ik ben heel sceptisch beginnen spelen maar het is een echt uitdagend spel...ik moet niet ongeduldig wachten tot Cataclism uitkomt ik kan Starcraft II spelen...cool!

Edit door Ysgrublaidd: Er bestond al een topic over dit onderwerp, dus bij deze de twee topics samengevoegd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 19 aug 2010 14:20

Je vergat de platinum league Elmer. Ik had 'geluk' in mijn kwalificatie poel, (1 speler die vroeg weg viel, 1 keer verloren de rest gewonnen) en ik kwam dus in de allerhoogste poel. Best leuk voor je ego, totdat het vervolgens zo'n 4 potjes verliezen is tot je in een andere ranking komt. Ik ben nu dus gekelderd naar bronze en nu sloop ik weer de ene tegenstander na de andere. Nog niet echt helemaal optimaal dus die match-making module van blizzard.

En als je het tot wat later wil schoppen als terran moet je gewoon je eerste heuvel blokkeren met barracks en supply depots. Het grote voordeel is dat de standaard unit van de Terran kan schieten, en die van de andere twee alleen kunnen slaan. Dat plus je hebt het voordeel van hoog terrein als het Terran vs Terran is. Ik zelf ben meer fan van de zerg :-D Ik bedoel maar, hoe cool is dit. En is dit niet zó ontzettend schattig :love:

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 23 sep 2010 08:35

Man, wat een saai spel...
Er valt over kleuren en smaken niet te discutieren natuurlijk, maar het is tock echt wel altijd het zelfde.
Ik ben lekker terug over naar World Of Warcraft.

Waarom ik Starcraft2 saai vind? De stand alone, die heb je zo uitgespeeld. Zelfs als je hem een paar keer speelt en verschillende keuzes maakt om andere quests te krijgen komt het steeds op het zelfde neer. Bouw een leger en overrompel je tegenstander (of wordt overrompeld).
Telkens opnieuw.

Je komt zelden nog iets nieuw tegen.

Ik ben niet zo een RTS real time strategy speler. Bij bvb WOW komt er ook strategy kijken maar daar komt de interacty tussen jou en de andere spelers veel meer tot zijn recht. Je hebt veel meer mogelijkheden 1 tegen 1, veel tegen een baas, questen, levelen...totaal ander spel en dus moeilijk te vergelijken. Ik vind het leuker een Character te zijn die in de wereld beweegt en dingen kan doen, het is gewoon mijn ding niet Starcraft 2. Ik ben wel blij dat ik het geprobeert heb. Zo ga ik ook Diablo 3 proberen en Starwars the old republic, als ik de vooruitblikken daarvan lees, liggen die games meer in mijn smaak van games.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 sep 2010 08:49

Tsja wow en sc2, appels en peren ;)

De single player is nooit waar het draait in een RTS, de AI kan maar zoveel en dat is dan ook de reden dat bij de meeste missie de AI een 'oneerlijk' voordeel krijgt. Single player, of stand alone, is echt alleen om het spel te verkennen en de units enzo te leren kennen.

Waar het echt om draait is de multiplayer, en daar heb ik echt al een hoop spannende potjes gespeeld. Helemaal leuk is team matches met vrienden over skype :)
Bij wow gaat het meer om hoe goed je je char kan besturen, bij sc2 draait het om strategisch vermogens. Wederom appels en peren. Ik weet niet wat ik leuker vind, maar ik vind sc2 een ieder geval een leuke afwisseling van ICC farmen ;)

Plaats reactie