Xfire

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Xfire

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 sep 2008 00:21

De fanatieke PC gamers kennen het denk ik wel. Xfire.
Voor hen die het niet kennen: het is een soort van LastFM maar dan voor games. Voor hen die LastFM niet kennen: Je download een programmaatje dat bijhoud welke games je speelt (mits deze ondersteund worden) en geeft dit online weer. Al is Xfire tevens ook een chatprogramma en kun je er in zien op welke servers de mensen spelen die in je vriendenlijst staan.

Ik vroeg me af of er nog meer Aeoniërs er nog meer een Xfire account hebben. Mijn username op Xfire is in ieder geval ysgrublaidd (hoe toevallig :P).

Ik heb in ieder geval alvast een groep opgericht, deze is hier te vinden.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 sep 2008 09:13

Ik zag dat je mij al gevonden had. :) Ik heb dus ook een account, met de voorspelbare naam Midwinter.

Je vergeet trouwens een belangrijke functie van Xfire te vermelden: ingame chat. Het is mogelijk om met elkaar via Xfire te communiceren zonder het scherm te minimaliseren. Kan van pas komen bij teamplay. Er worden verrassend veel games ondersteund (zelfs de open beta van Project Powder, om maar een voorbeeld te geven), al twijfel ik soms nogal aan de 'gaming hours' rapporten...

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 22 sep 2008 11:53

Ha! Ik heb ook een account maar ben nog niet gevonden :p

Ik heb mijn 'standaard' rpg naam gebruikt, nenova, als je me wilt toevoegen :p

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 22 sep 2008 17:16

Mij heb je ook al gevonden zie ik. X-fire is zoo handig als we gaan eten en m'n Midwinter zit boven met z'n koptelefoon op! :D Tijdens spellen als Halo is het ook altijd goed van pas gekomen. Ik gebruik het nog regelmatig, maar dan alleen even om Midwinter wat door te geven.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Xfire

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 feb 2009 16:09

Xfire is erg handig als je PC games speelt die zij ondersteunen. Echter speel ik zelf veel games die ze niet ondersteunen. En dat vind ik eigenlijk wel jammer.

In mijn zoektocht naar een manier om mijn Xfire te koppelen aan Twitter kwam ik op GamerDNA. Deze site biedt deze mogelijkheid, maar doet dit tevens voor Xboxlive en Steam. Daarnaast is het mogelijk om zelf game ervaringen toe te voegen. Hierdoor wordt je overzicht veel completer. Een leuke toevoeging op Xfire dacht ik zo.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Xfire

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 mar 2010 14:56

GamerDNA is jammer genoeg overgenomen door Crispy Gamer. Dit had niet verkeerd hoeven uitpakken, echter de programmeurs van gDNA zijn allemaal ontslagen en ook de CEO is opgestapt. Wat er nu over is is de steeds ouder worden de huidige versie. Erg jammer, want men was zo goed op weg.

Ik ben dus een beetje opzoek naar een goed alternatief, maar tot nog toe vind ik deze net iets slechter werken dan gDNA. Raptr doet redelijk hetzelfde, maar die site van hun vind ik een stuk ingewikkelder. Ze bieden echter net als Xfire wel een client aan die je PC games volgt. Maar goed, dat is dus ook niks nieuws als je Xfire hebt.

Verder kwam ik Playfire tegen, maar die ondersteund weer geen twitter en dergelijke. Dus dat is ook niet echt wat ik zoek.

Kent hier iemand nog andere alternatieven?

Plaats reactie