Diablo 3

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Diablo 3

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 mei 2008 11:40

Dit valt voorlopig nog in de categorie 'gerucht', maar alles wijst erop dat het derde deel van deze nog altijd populaire Blizzard-serie eraan komt. Vorige maand nam het bedrijf het domein diablo3.com over van een fansite die deze url al jaren gebruikte. Nu zegt PC Gamer, eerder deze maand aanwezig op een besloten persevenement van Blizzard, het volgende:
"NEXT MONTH
Have you ever had a secret that you're just dying to blurt out, but you can't for another month, and the stress of holding it in makes you want to do the pee-pee dance? That's what the PC Gamer staff is doing right now, because the August issue will be chock-full of exclusives, including a top-secret cover story so huge we had to go to [CENSORED] to get it. Just 30 days more ..."
Ik heb een zeer donkerbruin, bijna zwart vermoeden dat we in juli of augustus de aankondiging van Diablo 3 mogen verwachten! :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 mei 2008 11:51

Dikke twee jaar terug hadden ze ook al twee Diablo 3 sites over genomen. Al brengt het overnemen van een .com domein meer zekerheid op het uitbrengen van de game. Verder wordt het natuurlijk tijd voor een nieuwe Diablo aangezien StarCraft met deel twee ook nieuw leven is ingeblazen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 mei 2008 12:01

Het spel is sowieso al een keer vlak voor een officiële aankondiging gecancelled en in de prullenbak gegooid, omdat Blizzard vond dat het niet aan hun hoge kwaliteitseisen voldeed. Groot kans dat ze weer voor de tweede of derde keer zijn begonnen.

Ik vrees ook dat een derde Diablo wel eens MMO-trekjes kan krijgen. Een van de hoge piefen bij Blizzards heeft zich wel eens laten ontvallen dat al hun bestaande franchises ooit tot MMO ontwikkeld worden. Daar zou ik persoonlijk niet zo blij mee zijn, want de lol van Diablo-achtige games zit hem voor mij gewoon in het af en toe coop hack & slashen met vrienden.

Mocht iemand het zich afvragen: ja, mijn houding ten opzichte van games als Diablo is veranderd de laatste jaren. :)

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 22 mei 2008 14:45

Ik zou het fantastisch vinden als er een nieuw deel van Diablo zou komen!! :-D
Buiten Guild Wars is Diablo 2 + de uitbreidingsset het spel dat ik veruit het langste heb gespeeld, misschien wel langer dan al mijn spellen bij elkaar. :P
En dat zijn er een hoop geloof me. ><

Dus ik zou zeggen, laat maar komen!! :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mei 2008 08:44

Het feest zal voorlopig toch niet doorgaan vermoedelijk.
PCGamer schreef:We're officially squelching the Diablo rumor," the magazine clarified to Voodoo Extreme. "We've got two big announcements coming in our August issue, but neither is from Blizzard.
Blizzard schreef:We definitely appreciate that the community has a lot of interest in seeing the Diablo series continue, and we certainly share that desire," a Blizzard representative told Shacknews when reached for comment.

"For now, though, our focus remains on StarCraft II and Wrath of the Lich King. I'm afraid I don't have any new plans to announce at this time.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 23 mei 2008 09:36

Jammer. Al zijn ze er natuurlijk gewoon mee bezig. :P De vraag is niet of, maar wanneer de announcement komt...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 jun 2008 12:08

En op de begin pagina van de Blizzard site staat nu dus een plaatje met de tekst Diablo III en na een tijdje de kop van Diablo zelf erbij. Lijkt me nu dus wel duidelijk dat Diablo III er werkelijk aan zit te komen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 aug 2008 10:42

Blizzard verklaarde onlangs in een interview met MTV dat Diablo III wel het laatste deel in de trilogie zal zijn, maar niet het einde van de franchise.

Lead designer Jay Wilson:
"We zeggen niet dat dit het einde is van het Diablo universum, maar we willen wel deze verhaallijn tot een einde brengen. Het blijft niet bij Diablo III, we hebben nog andere plannen."

Goed nieuws voor de Diablo fans?

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 13 aug 2008 13:02

Ysgrublaidd schreef:Blizzard verklaarde onlangs in een interview met MTV dat Diablo III wel het laatste deel in de trilogie zal zijn, maar niet het einde van de franchise.

Lead designer Jay Wilson:
"We zeggen niet dat dit het einde is van het Diablo universum, maar we willen wel deze verhaallijn tot een einde brengen. Het blijft niet bij Diablo III, we hebben nog andere plannen."

Goed nieuws voor de Diablo fans?
Is een trilogie niet altijd 3-delig?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 aug 2008 13:55

Waarschijnlijk bedoelen ze dat met deze deel III het einde van een verhaallijn eindigt. En het dus een trilogie wordt. Een volgende Diablo zal dus een nieuwe verhaallijn krijgen. Net als wat ze eigenlijk nu aan het doen zijn met Prince of Persia.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Re: Diablo 3 op komst?

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 okt 2008 18:32

En er is weer een nieuwe class bekend :) Naast de Barbarian en de Witchdoctor zal ook als een Wizard gevochten kunnen worden.

volg hier het live verslag van de blizzard conventie in de vs vandaag :) (verslag door diii.net)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Re: Diablo 3

Ongelezen bericht door neffalathiel » 10 okt 2008 22:25

Ik zeg: huzzah. Ik denk dat ik mijn class al gevonden heb. Als ik zo de filmpjes bekijk is het wel mijn favoriete tot nu toe, al was de witchdoctor ook wel erg gaaf. Maar geef toe: de wizard (witch?) ziet er toch wel vetter uit...

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 10 okt 2008 22:44

:kwijl:

Hm... dat ziet er inderdaad heel gaaf uit. Zowaar een paar creatieve spells, niet alleen maar damage in verschillende kleurtjes. Al blijft de witch doctor gewoon het coolst, ik denk niet dat ze die nog gaan overtreffen.

We zouden eigenlijk een Aeon releaseparty moeten organiseren wanneer het spel uitkomt. :droom:

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 okt 2008 22:47

En een Aeon clan :) Maar goed... Er komen nog 2 klassen, en wie weet hoe lang het nog duurt voor het uiteindelijke spel eindelijk het daglicht ziet..

Overigens: Er is op de conventie daar wel een speelbare demo. Ze zijn dus blijkbaar wel al redelijk ver.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 10 okt 2008 22:48

(y) Een grote, dikke LAN en met z'n allen al Battle.Nettend ons door de regenbogen van de nieuwe Diablo-wereld heenbanen! :feest:

Nee, serieus: leuk idee. Doen we.

Plaats reactie