Ikariam

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 apr 2008 12:59

Jo0st schreef:Ben je vriendelijk en in vrede een mooi imperiumpje op aan het bouwen verstoord zo'n oorlogzuchtige idioot al je mooie plannetjes :(
Ik had er gisteren ook last van. Een of andere gek besloot mijn tweede kolonie Betane aan te vallen met twintig steenslingers. Op het moment dat hij aanviel was ik echter online, waardoor ik snel een aantal hoplieten van mijn hoofdstad naar Betane kon verplaatsen. En die hebben uiteraard gehakt gemaakt van die David-wannabees.
Ik heb mijn stadje eigenlijk te snel te groot gemaakt, nu is mijn groei gestaakt, mijn mensen zijn niet echt heel gelukkig in mijn hoofdstad, maar ach...
Dit is inderdaad erg belangrijk om in de gaten te houden. Ik ben in mijn hoofdstad aanvankelijk ook nogal enthousiast aan het bouwen gegaan (vooral aan de academie), tot ik er na een ongeveer een week achter kwam dat ik verliezen draaide. De focus is nu dus even verschoven naar het uitbreiden van mijn taveerne en de bouw van een museum om de bevolkingsgroei te stimuleren. Ik heb nu ook een betrouwbare handelspartner met wijn in de omgeving, dus alcohol genoeg. Ondertussen probeer ik het verschil tussen inkomsten en uitgaven constant rond de 0 te houden en verdien ik bij met marmerverkoop.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 25 apr 2008 08:16

hades Socane
( Midwinter ) 2 Transport 25.04.2008 17:18:15 26.04.2008 1:30:17
Had zoveel wijn ik hoop dat er veel gedronken mag worden :D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 apr 2008 21:36

Oke, ik heb vandaag dan de Alliantie gesticht. Deze is te vinden onder de naam Aeon met de tag Aeon. Geen idee hoe het zit met het aanmelden van nieuwe leden. Dus kijk even of je er via de eigen Ambassade kunt aanmelden. Zo niet dan zal ik mijn Ambassade upgraden zodat er meer diplomatie punten vrijkomen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2008 13:31

Alliantie update:
Als het goed is zijn er nu 5 plekken vrij. Kan het op dit moment eventueel ophogen tot 8. Maar dan ben ik al mijn diplomatiepunten kwijt. En ben er nog niet helemaal uit of je die ook nog voor andere dingen zoals verdragen kunt gebruiken. Dus die hou ik liever nog even achter de hand. Al ben ik wel mijn ambassades aan het uitbreiden... dus het aantal punten stijgt vanzelf wel.

Subwaytosally
Groentje

Ongelezen bericht door Subwaytosally » 06 jun 2008 11:50

Ik zit ook op ikariam [56:83] met 13650 punten

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Ikariam

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 feb 2009 00:59

Versie 0.3.0 is deze week op de Nederlandse servers gestart.

Op grafisch gebied zie je nu een duidelijker verschil tussen de steden met lage levels en die met hoge levels. Verder zijn er nieuwe gebouwen bij gekomen (alleen geen plekken om ze te bouwen, dus je moet nu per stad goed na gaan welke je wilt bouwen). De kosten van sommige gebouwen zijn om laag gegaan, anderen weer omhoog. De vracht schepen kunnen nu 500 goederen aan in plaats van 300. Je bevolking raakt tevens sneller ontevreden. Echter als je nu een leger opbouwt gaat de tevredenheid omhoog. Verder kunnen arbeiders nu meer grondstoffen produceren. En er zullen verder nog wel wat dingetjes veranderd zijn.

Al met al is het dus weer een beetje opnieuw wennen.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 feb 2009 19:34

Leuk spelletje.
Ik zit op de Alpha server, als Elmer op het eiland Honita. Mijn stadje heet Wildert. Ook het dorp waar ik woon heet zo.
Ik moet nog veel ontdekken, ik ben nu hout aan't zagen en m'n stadshuis aan't uitbreiden, maar nu wil ik onderzoek doen om wijn te kunnen verbouwen maar dat lukt nog niet

grappig tijdsverdrijf en rustig.

EDIT: hoe stel ik onderzoekers aan? Ik kan nergens die optie vinden...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 feb 2009 20:21

Wijn produceer je net als hout... en kan dus alleen op een eiland met een wijngaard. Zelfde geld voor marmer, zwavel en kristal.

Je onderzoekers kun je instellen in je Academie. Dus als je die nog niet gebouwd hebt dan moet je dat eerst doen.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 feb 2009 20:25

Ahaaa, cool, ik kan wijn verbouwen op mijn eiland.
Nog 10 minuutjes en ik heb genoeg hout voor een academie, en dan kan ik een paar onderzoekers aanstellen etc...
Best relaxed spelletje.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 feb 2009 20:30

Ik gok dat je straks een stuk minder blij bent als je merkt dat je aan wijn in eerste instantie niet veel hebt... en je eigenlijk marmer wilt hebben. :P

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 feb 2009 20:41

Maar er is geen marmer op mijn eiland, dus ik zal een vloot moeten hebben en marmer ruilen tegen wijn of zo?
Ik heb ook nergens een optie gezien waar ik kon kiezen voor een eiland , gewoon alpha en een username en gaan...of heb ik niet goed gekeken? Anders had ik wel een eiland genomen waar minder volk op zat.
Hebben jullie trouwens ook een wonder op je eiland? Dat van ons zorgt ervoor dat we dappere strijders zijn en onze leger eenheden zijn goedkoper.
Ik zie wel hoe het loopt.
Als er nog tips zijn...laat maar komen.
Als dit niet loopt zoals ik wil kom ik naar de Beta en kom ik jou helpen die andere etters ä good old spanking"te geven. :fluit: (y)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 feb 2009 21:19

Ik zit ook op Alpha hoor. ;)

Zorg dat je een opslag plaats hebt zodat niet al je goederen gestolen kunnen worden en je hoeveelheid goederen die je kunt opslaan omhoog gaat. Maak tevens een handelspost aan... en hoe hoger het level daarvan hoe verder weg je kunt handelen met anderen. En maak tevens een handelshaven aan, maar houd die in het begin maar op level 1. Je kunt dan niet zo heel snel in laden, maar dat maakt op zich niet veel uit. Maak dan wat handelsschepen en en zorg dat je of wijn/hout verkoopt voor goud of met het goud dat je hebt andere grondstoffen koopt. Ga dan je stadhuis verhogen zodat je meer mensen in je stad kunt krijgen en je dus meer grondstoffen kunt produceren (mits het gebied dit toe laat). Heb je veel mensen in je stad en worden ze ongelukkig... maak dan eerst een barak aan zodat je een klein leger kunt bouwen (mits je zwavel hebt trouwens). Hierdoor worden sommige bewoners soldaten en die raak je dus kwijt in je stad zeg maar als bewoners. Hierdoor stijgt de tevredenheid weer wat. Een andere manier is om een taverne te bouwen en wijn te verkopen. Met een wijn-eiland is dat prima te doen. Een museum is ook handig om de tevredenheid te verhogen, vooral als je culturele verdragen kunt uitwisselen

Maak rond die tijd eens een paleis, zodat je een tweede kolonie kunt koloniseren. Mocht je voor een derde eiland willen gaan, zorg dan dat het paleis level 2 heeft en je op eiland twee een gouverneurs woning hebt met level 2. Dit om corruptie op die eilanden te voorkomen.

Schuilplaats is eigenlijk alleen handig als je een hoger level stadhuis hebt dan de mensen in je omgeving. Dit omdat spionnen meer voor elkaar krijgen in grote steden dan in kleine. En je wilt als klein stadje niet teveel opvallen en grote steden hebben vaak wel spionnen die naar spionnen in hun stad zoeken. Dus als je er één uitstuurt dan is de kans groot dat deze gepakt wordt en dan krijg je die grotere speler op je dak.

De rest spreekt denk ik wel voor zich.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 feb 2009 21:25

Kijk, dat helpt, bedankt.
Ik wou een kolonie aanmaken om marmer te winnen maar ik moet eerst een paleis bouwen. Ik denk dat ik eerst energie ga steken in van alles leren zodat ik de dingen die jij opnoemt kan bouwen, handels post of opslagplaats heb ik nog nergens zien staan, het enige wat ik nu nog kan bouwen zijn barakken.

'k Ben ook nog maar een paar uurtjes bezig dus moet nog veel aftasten.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 feb 2009 21:30

Hmm, zou toch gewoon een lijstje van gebouwen moeten krijgen als je op zo'n vlaggetje drukt.

Oh, en een muur voor je verdediging is ook erg handig. deze kun je alleen aan de rand bouwen... daar waar die gleuf aarde ligt.

Je kunt trouwens het beste maar op 1 eiland een werkplaats bouwen. Aangezien de updates die je daarin doet voor al je eilanden geld. Scheelt weer 1 plek die je voor iets anders kunt gebruiken per eiland. Het zelfde geld voor een ambassade, die is alleen om bij een alliantie te kunnen of deze zelf te maken. Maar zelf maken kost je diplomatie-punten en een bestaande alliantie is net zo goed.

Havens kun je, logischerwijs, alleen aan de zee bouwen.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 feb 2009 21:38

Zoals ik het interpreteer moet je eerst bewaren leren en dan kan je opslagplaats maken, dus eerst veel leren en dan kan je beginnen met bouwen van andere dingen.

Plaats reactie