Ikariam

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 17 apr 2008 15:27

Ys heb ik gevonden :), ik ga pas een alliantie aan als ik sterk ben maar wel een strak plan midwinter!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 apr 2008 16:31

Je kunt ook pas een Alliantie aangaan als je wat verder in de game bent. ;)

Ten aanzien van de handel kan ik nog weinig zeggen Midwinter. Ik heb net mijn eerste scheepje uitgezonden namelijk.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 apr 2008 13:06

Na, als je gewoon de prijs aanhoud dan komen de scheepjes wel gewoon terug met goederen. Tenminste bij mij.

Ik merk wel dat een eiland met marmer handiger is dan een eiland met wijn. Bah... Op Alpha heb ik een marmermijn en kun je lekker blijven uitgroeien en wijn is vaak niet zo duur... en als je het niet bij de omringende eilanden kunt vinden dan vergroot je gewoon je havenplaats.
Op Beta heb ik een wijngaard... en 1 je krijgt maar weinig geld ervoor plus dat ik daar het probleem heb dat ik geen marmer kan vinden om uit te breiden. En mijn haven kan ik niet vergroten omdat er ik daarvoor marmer nodig heb. Lekkere balans. :s

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 18 apr 2008 13:17

Bij mij ook. Maar het afdingen werkt dus niet, of het bod kan afgewezen worden zonder dat de bieder daarvan op de hoogte is. Oh well, detail.

Dit is trouwens een interessant script voor Firefox-gebruikers: Ikariam Friendlist. Hoef je niet telkens de eilandjes van je vrienden handmatig op te zoeken. Je hebt er wel de Greasemonkey-plugin voor nodig. Er zwerven nog meer van dit soort nuttige scripts rond.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 apr 2008 14:32

Dat is inderdaad wel handig. Heb het maar meteen geïnstalleerd en alle Aeoniërs op Ikariam toegevoegd.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 18 apr 2008 18:25

Ik zit op een eiland met zwavel, wat waarschijnlijk verderop in het spel heel prettig is, maar ik had liever marmer of kristal gehad, verder bouwen dan level 5 is op deze manier best moeilijk. Daarnaast zijn alle eilandjes in mijn buurt redelijk nieuw, dus marmer is moeilijk te krijgen als je handelspost nog maar level 4 is.

Mijn dorpje is nu de grootste op mijn eiland (en dus omgedoopt naar Tosti Capitol... en nee mijn koks zorgen ervoor dat de tostis niet naar zwavel smaken!:P). Ik ben nu 6 en als mijn scheepje over een half uur aankomt bij iemand die steen asociaal duur verkocht heb ik misschien vanavond nog genoeg steen om voor 7 te gaan. Ik ben vooral op economisch gebied aan het uitvinden, omdat ik het grootste ben denk ik dat mijn mede eiland bewoners denken dat ik sterk ben. Onder ons, ik heb geen een soldaat, heb wel al een waarschuwing gestuurd naar de grootste rat op ons eiland. Ik hoop dat mijn psychologische oorlogvoering stand houd voordat zij me kunnen bespioneren...

Wel grappig, ik had een legertje van 10 slingeraars, die heb ik erop uitgestuurd om een waarschuwings plundering te houden op een van de ratten. Nu kosten soldaten meer als ze erop uit zijn (weet ik veel) en ik had amper goud omdat ik net een bestelling marmer had geplaatst. Echt 1 minuut voor ze gaan plunderen deserteren die idioten! Ik hoop maar dat ik de schijn op kan houden dat ik heel sterk ben, anders word ik straks geplunderd bij het leven :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 apr 2008 11:59

We zijn op Angouos ook ratten aan het verdelgen. De eerste heb ik kaalgeplunderd, de tweede is zich nu tegen ons onofficiële bondgenootschap van drie steden militair aan het indekken. Wacht maar tot mijn boogschutters en stormrammen de barakken uitrollen. Next time, Gadget, next time... :P

Verder gaat het mijn stad Socane voor de wind. Vannacht heb ik een paar goeie slagen op de markt gemaakt: in totaal 150 marmer verkocht voor 50 goud per eenheid. Ik werd vanochtend dus erg vrolijk van mijn saldo.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 21 apr 2008 12:33

Ik heb nu bijna genoeg voor een nieuwe kolonie, ik zit nog te twijfelen op wat voor eiland ik zou gaan moeten zitten. Steen is handig, maar als je alles gebouwd hebt niet echt nuttig, kristal is blijkbaar naast voor onderzoek ook goed voor upgraden van legertjes en schepen, wijn daarentegen zou ook wel handig zijn, omdat mijn bevolking langzaam iets minder gelukkig wordt... wat te doen, wat te doen :P

Misschien kan ik toch maar beter voor steen gaan, omdat ik nog zoveel moet bouwen. Als ik straks mijn kolonie heb gesticht en niet meer 5 schepen in mijn haven moet houden stuur ik een schip met zwavel naar je toe Mid, als je dan wat steen over hebt zou dat zeer welkom zijn :D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 apr 2008 12:59

Uiteraard. :D Ik zit ook voorzichtig aan uitbreiding te denken. Waarschijnlijk wordt dat gewoon een tweede stad op mijn marmereiland. Marmer is nuttig en gewild door andere spelers, wat mijn handelsopties weer vergroot.
Laatst gewijzigd door Midwinter op 21 apr 2008 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 21 apr 2008 13:39

Inmiddels heb ik een kolonie op een marmer-eiland, een goede handelsrelatie met iemand op een wijn-eiland. Nu alleen nog een constante toevoer van zwavel zien te regelen en ik gaat op oorlogspad!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 apr 2008 12:37

Ik gok dat sommigen al wat verder zijn dan ik, omdat ik wat daagjes achterloop. Ik vroeg me af of iemand al een kolonie gesticht heeft en wat het stichten hiervan voor consequenties heeft. Dus moet je op je kolonie van de grond af aan beginnen met onderzoek (lijkt me niet) en hoe zit het met de grondstoffen?

Iemand al bezig met verdragen? Ow, en als iemand een alliantie aanmaakt (Aeon) laat dat dan even weten. Want wil daar dan wel bij natuurlijk. En mocht ik eerder de gelegenheid hebben er één te starten dan meld ik dat natuurlijk netjes. ;)

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 22 apr 2008 14:04

Ik heb een kolonie (marmer), het werkt net als een nieuw dorpje, behalve het onderzoek. Als je een nieuwe academie bouwt en er onderzoekers inzet krijg je gewoon in het totaal meer onderzoekspunten en gaat je onderzoek dus sneller. Ook heb je in een kolonie automatisch corruptie, dit kun je alleen opheffen door een gouveneurswoning te hebben met een level dat even hoog is als je aantal kolonien.

Daarnaast is het dorpje gewoon los, je kan het bovenin selecteren door op je stadsnaam te klikken, dan krijg je een dropdown menu met al je dorpjes. Grondstoffen kun je meteen winnen, omdat je het goede onderzoek al hebt gedaan, dus je kan meteen de zeldzamere grondstoffen gaan winnen. Ik laat mijn kolonie op het moment dik verlies draaien door zoveel mogelijk mannetjes in te zetten. Dat vangt mijn hoofdstad wel op. Ik ben er ook achter dat steeds sneller een grotere hoofdstad maken niet slim is, je kan dan onbeperkt blijven groeien, maar dit wordt niet gecompenseerd met gelukkige inwoners. Dus nu is iedereen neutraal en groei ik amper, terwijl ik toch wel flink wat grondstoffen heb geinvesteerd in een grotere stad.

Ik ben nu aan het sparen voor een paleis upgrade en een tweede kolonie op een wijn eiland, zodat mijn hoofdstad groter kan gaan groeien omdat wijn makelijk meer mensen gelukkig maakt. Met diplomatie ben ik nog niet zo ver, geen flauw idee hoe dat werkt. Ik heb wel een schip met 200 zwavel naar Mid gestuurd;

Tosti Capitol > Socane (Midwinter) 1 Transport; 22.04.2008 23:54:15 (aankomst Socane) 23.04.2008 14:18:18 (terugkeer in mijn haven)

Mijn productie van zwavel is op het moment redelijk laag, maar als er aeoners geinteresseerd zijn in het ruilen tegen zwavel dan laat maar wat weten.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 apr 2008 14:35

Oke, bedankt voor de informatie Jo0st. Ik denk dat ik pas een kolonie aanmaak als ik een gouveneurswoning kan bouwen. Lijkt me wel zo verstandig. Rond die tijd heb ik denk ik de benodigde materialen ook wel en is mijn basis redelijk op pijl.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 apr 2008 14:53

Gouveneurswoningen kun je volgens mij ook alleen bouwen wanneer je kolonies kan stichten (daarvoor is het onderzoek 'vreemde culturen' nodig).
Iemand al bezig met verdragen? Ow, en als iemand een alliantie aanmaakt (Aeon) laat dat dan even weten. Want wil daar dan wel bij natuurlijk.
Ik heb gisteren een ambassade gebouwd en ben die nu aan het upgraden. Nog een paar uurtjes en ik kan allianties stichten. Ik vind het echter een nogal vaag gedoe met die verdragen, dus we zien wel hoe het uitpakt.
Tosti Capitol > Socane (Midwinter) 1 Transport; 22.04.2008 23:54:15 (aankomst Socane) 23.04.2008 14:18:18 (terugkeer in mijn haven)
Thanks! :) Ik stuur een marmervloot jouw kant op.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 24 apr 2008 12:37

Ik heb mijn stadje eigenlijk te snel te groot gemaakt, nu is mijn groei gestaakt, mijn mensen zijn niet echt heel gelukkig in mijn hoofdstad, maar ach... Ik ga nu mijn paleis uitbreiden naar level 2 zodat ik een tweede kolonie kan starten, voor een level 2 paleis heb je gewoon 5,488 hout en 525 steen nodig! Over een half uurtje heb ik genoeg, ik had zelfs vanmorgen al genoeg gehad als mijn hoofdstad niet vanmorgen was geplunderd, gewoon 1,000 hout en 500 marmer verloren, aan een of andere flapdrol met een ministadje en een superslechte score. Ik was 'not amused', heb hem een heel dreigend bericht gestuurd en ga een flinke vloot bouwen om zijn haven af te sluiten. Ik had nog wel 5 hopilites en 5 zwaardvechters gebouwd, maar hij kwam met 50 slingeraars en 10 zwaardvechters aanzetten. Dit zal hem duur komen te staan!

Ik ben van plan zijn haven af te sluiten en een bericht te sturen dat hij de marmer en het hout terug moet sturen, omdat ik anders zijn haven geblokeerd houd. Ben je vriendelijk en in vrede een mooi imperiumpje op aan het bouwen verstoord zo'n oorlogzuchtige idioot al je mooie plannetjes :(

Ik vind het nog steeds wel een leuk verzonnen spelletje, vooral handig omdat je gewoon even wat aanklikt en weer verder kan gaan met nuttiger zaken, als je dan een paar uur later kijkt kun je weer wat dingen in gang zetten en het weer voor een paar uur negeren. Ideaal.

Plaats reactie