Ikariam

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ikariam

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 apr 2008 15:35

Zijn hier mensen die het browser-based spel Ikarium spelen? Ik werd vandaag gespamd over dit spel en ben meteen lid geworden. Het lijkt een soort massale multiplayergame met elementen van Civilisation, The Settlers en Caesar. Grafisch ziet het er allemaal erg leuk uit, vooral voor een browsergame. Ik heb het spel nog niet helemaal door, maar het is de bedoeling om een eilandenrijk te stichten door succesvolle steden te bouwen, handel te drijven, bondgenootschappen te sluiten en zelfs door oorlog te voeren.

Ik ben op het moment vrij enthousiast over de mogelijkheden van dit spelletje. Vroeger was ik verzot op bouwspellen als Caesar, Zeus en Anno. Tegenwoordig speel ik dergelijke spellen echter nauwelijks omdat het ontzettend veel tijd opvreet. Zeker als je, zoals ik, een perfectionist bent die ieder huisje, boompje en fonteintje op de juiste pixel wil. Een spel als Ikariam zou voor mij een uitkomst zijn, omdat je er per dag maar een klein beetje aandacht aan hoeft te geven.

Ikariam

Ik ben trouwens te vinden onder dezelfde username, op het eiland Angouos.

Aeoners op Ikariam (Alpha server)

Midwinter (Midwinter) - Angouos [74:44]
Viconia (De la Volpe) - Clizios [28:26]
Ysgrublaidd (Ysgrublaidd) - Sulauos [56:83]
Jo0st (Jo0st) - Clykeios [49:78]
Flynn (Flynnius) - Smiyaos [55:30]
12bart11me (12bart11me) - the little city [60:55]
Fitz (Fitz) - Ormutia [39:67]
Trania (Christine) - Traniapolis [72:61]

Aeoners op Ikariam (Beta server)

Ysgrublaidd (Ysgrublaidd) - Esteuos [54:40]
Laatst gewijzigd door Midwinter op 17 apr 2008 14:55, 6 keer totaal gewijzigd.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 14 apr 2008 17:50

Interessant, een dergelijk spel zal allicht minder tijd in beslag nemen dan de namen die jij in je stukje zojuist opnoemt. Toch betwijfel ik of dit concept me echt zal pakken. Ben op het moment enthousiast bezig aan Imperium Romanum en dat spel schept me toch zoveel voldoening, dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat een wel erg uitgeklede versie zoals Ikarium datzelfde effect op me zal hebben.

edit: heb me toch maar even geregistreert onder de naam Da la Volpe

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 15 apr 2008 08:41

Die spam heb ik ook gehad, maar ik twijfel toch of ik het leuk vind of niet. Ik ben namelijk wel verzot op een spel als Civilisation en Caesar, maar ik hou niet zo van het spelen met tegenstanders.. :fluit: Doe mij maar een heel rustig speelvlak met een of twee tegenstanders die bij voorkeur aan de andere kant van de wereld zitten, bij wijze van spreken. Maar het zag er wel erg leuk uit. In de spam.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 apr 2008 19:08

Ik had die mail ook binnen gekregen. Vond het er wel goed uitzien, maar heb niet meteen een account aangemaakt. Nu toch maar gedaan.
Mijn naam daar is (hoe voorspelbaar): Ysgrublaidd
Dorpje heet Dordongo en is gelegen op het eiland Esteuos. [X:54, Y:40]

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 apr 2008 23:27

Op welke Server zitten jullie trouwens Midwinter en Viconia?
Zelf zit ik op Server 2 (wereld Beta) en kon jullie niet vinden namelijk.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 apr 2008 23:50

Helaas, ik zit op Alpha. :(

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 16 apr 2008 08:05

Ik zit ook op alpha dacht ik.

Verloopt wel soepel eigenlijk, ben nu al de meeste dominante stad op het eiland en het zal niet lang meer gaan duren voordat ik dit ga omzetten in daden.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 16 apr 2008 09:06

Wat zijn de coördinaten van je eiland, Vic? Ik zit op 74:44.

Worden jullie eilanden ook geplaagd door meelifters? Op ons eiland zijn er slechts drie spelers die meebetalen aan de houtzagerij en de tempel, terwijl alle spelers ervan profiteren. Ik heb met een andere speler afgesproken dat als dit zo blijft, we die schooiers t.z.t. de zee in drijven...

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 16 apr 2008 09:16

28:26 zit ik.

Maar inderdaad, die ratten hebben we hier ook. Gewoon een kwestie van hun steden plunderen, het is eten of gegeten worden!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 apr 2008 10:56

Ik ga even kijken of ik op Alpha een tweede account aan kan maken.

Edit: Gelukt. Zelfde naam. Plaatsnaam Dordongo op het eiland Sulauos [56:83].

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 16 apr 2008 12:56

Clykeios[49:78]

Ik ben net begonnen, heb geen idee wat ik allemaal aan het doen ben :P

Jo0st is mijn username, ik zal eens goed rondkijken wat ik allemaal kan doen :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 apr 2008 11:42

Viconia schreef:Maar inderdaad, die ratten hebben we hier ook. Gewoon een kwestie van hun steden plunderen, het is eten of gegeten worden!
Ja, bij mijn beide dorpjes heb ik dat ook. Probleem is echter dat die gasten die geen hout aan de zagerij geven, hun hout gebruiken om legertjes te vormen. Heb er dus gisteren één aangevallen... en mijn gestuurde legertje kwam niet meer terug. :(

@Midwinter: Misschien kun je in de eerste post ook even Alpha en Beta server neerzetten? Ik zit namelijk gewoon op beide servers. Dus mocht iemand straks niet meer op Alpha een account kunnen aanmaken, dan kan die persoon ook mooi zien wie er op Beta zit.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 17 apr 2008 14:04

Okee Flynnius op Smiyaos (55:30) ben benieuwd :-D

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 17 apr 2008 14:10

Ik zit trouwens ook op alpha, begin het eindelijk een beetje te snappen, ik ben nu bijna klaar met rijkdom uitvinden, dan kan ik een handelspost openen en steen gaan importeren om groter te groeien. Op lange termijn ben ik van plan de ratten op mijn eiland een berichtje te sturen om ze te vragen mee te betalen... en dat ik anders het hout en andere benodigdheden wel kom plunderen om het voor ze te doneren. Luisteren ze niet dan kunnen ze het krijgen ook. Nu doe ik nog een beetje rustig aan, ik was als laatste met een dorpje op mijn eiland en de meeste dorpjes zijn groter dan de mijne.

Dus ik ben in stilte mijn imperiumpje op aan het bouwen, onderhou een klein en goedkoop gekleed legertje, dat er indien nodig echter vol voor zal gaan. Ben met overtollig goud een handelsvloot aan het bouwen en blijf zo snel als kan alle gebouwen upgraden die alleen maar hout nodig hebben. Mijn eilandje heeft sulfur en geen marmer, dus ik kan pas echt verder bouwen als ik een handelspost heb.

Het is wel een leuk spelletje moet ik zeggen, jammer dat jullie allemaal best ver van mij vandaan zitten. Mijn dorpje heet trouwens nu nog Tosti Town, maar dit zal later Tosti Capitol worden als ik een beetje groter ben, dan noem ik mijn colonien wel Tosti Town of Tosti Village :D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 17 apr 2008 15:03

Leuk dat we nu al met meerdere spelers op Ikariam zitten. In de toekomst moeten we maar een alliantie voor Aeoners creëeren.
De la Volpe schreef:Gewoon een kwestie van hun steden plunderen, het is eten of gegeten worden!
En zo is het. Nu concentreer ik me nog vooral op het ontwikkelen van mijn stad en het optrekken van een flinke stadsmuur (zoals gewoonlijk), maar de inactieve dorpjes ben ik al aan het plunderen. Ben benieuwd wat het resultaat is.

Weten jullie trouwens hoe het bieden via de handelspost werkt? Ik heb een aantal keren geprobeerd grondstoffen in te kopen en kreeg dan de mogelijkheid om af te dingen. Beide pogingen kwamen de schepen echter weer leeg terug. Ik heb geen notificaties gehad whatsoever.\
Joost schreef:Mijn dorpje heet trouwens nu nog Tosti Town, maar dit zal later Tosti Capitol worden als ik een beetje groter ben, dan noem ik mijn colonien wel Tosti Town of Tosti Village.
Hoe thematisch. :P Al vraag ik me wel af hoe een antieke tosti smaakt. Hopelijk niet naar zwavel.

Plaats reactie