Assassin's Creed

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Re: Assassin's Creed

Ongelezen bericht door radio-tractore » 22 aug 2009 13:14

Deel twee ziet er wel netjes uit, maar als het weer dezelfde lineaire gameplay is dan laat ik 'm liggen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 dec 2009 00:34

Iemand deel 2 al gespeeld ondertussen? Wat zijn de ervaringen en dergelijke met deel 2?

nachtschaduw
Toerist

Ongelezen bericht door nachtschaduw » 05 jan 2010 17:39

Ik zie af en toe het broertje van mijn vriendin het spelletje spelen. Ziet er wel verdomd mooi uit. Op mij komt het echter ietswat eentonig over, maar wie ben ik..

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 feb 2011 19:27

Een hele tijd terug de PSP versie eens uitgeprobeerd. Heb het niet heel erg lang gespeeld, want het viel me eigenlijk een beetje tegen.

Nu ben ik sinds kort begonnen aan deel 1 op de Xbox360 en dat komt toch veel dichterbij mijn verwachtingen. Besturing werkt in de meeste gevallen erg vloeiend. De AI is over het algemeen erg goed... al ligt het toch wel aan de afstand die je van personages afstaat. Zo heb ik vandaag voor de ogen van een bewaker een andere bewaker gedood... Meneer keek me gewoon aan, maar deed verder niks. Dat vind ik dan toch een beetje jammer. Over het algemeen werkt het in ieder geval wel goed.

Jammer genoeg zit er niet zo heel veel variatie in de opdrachten, al worden ze met de tijd wel ietsjes moeilijker. Toch heb ik nog niet echt het punt bereikt waarop op dacht: Oh jee, waar ben ik nu in beland.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mar 2011 11:47

Assassin's Creed (deel 1) heb ik nu qua verhaallijn uitgespeeld. Toch wel erg veel plezier van de game gehad tot nog toe. En ik wil nu proberen de vlaggen en dergelijke compleet te krijgen (achievements :P). Al ligt deel 2 ook al aardig te lonken.

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 23 mar 2011 19:00

Haha, dat is lekker snel uitgespeelt Ys! :P

Ik vond het eerste deel echt niet wat ik ervan verwachtte. Mooi qua graphics en sfeer, maar enorm veel van hetzelfde. Telkens dezelfde opdrachten en het vechten was ook niet heel erg boeiend of uitdagend.

Deel 2 en '2,5' schijnen wel veel beter te zijn. Als ik mijn broertje mag geloven tenminste. Ik ben door het eerste deel nog steeds in dubio of ik deze wel zal aanschaffen. Maar als deze platina worden voor de PS3 zal die toch nog hier thuis in de kast verschijnen.

Ps. rustig hier trouwens, niet dat ik zo goed ben om mijn bezoekjes te vermeerderen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mar 2011 20:58

Hey Caelis, leuk dat je weer eens wat post. :D

Deel 2 ligt hier al wel klaar, maar heb nog geen tijd gevonden om die te spelen. Als je het instructieboekje leest dan merk je al dat de game wel meer variatie heeft dan deel 1. Daarnaast is de complete versie (incl. uitbreidingen) helemaal niet meer zo duur. Dus waarom wachten op de Platinum?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 apr 2011 15:22

Ik heb er nu enkele uren in deel 2 op te zitten en kan zeggen dat dit deel echt stukken beter is.

Ik vond het eerste deel al wel tof, maar in deel twee zit veel meer variatie en is veel meer verhaal gedreven dan deel 1. Daarnaast kan Ezio in tegenstelling tot Altaïr wel zwemmen. Dus mocht je per ongeluk in water terecht komen, dan ga je niet dood.

Je hebt meer kleding en wapen opties. Je kleding bepaald zelfs je energie meter. Welke in dit deel trouwens niet automatisch aanvult, zoals dit het geval was in deel 1, maar je moet nu naar doktoren toe.

In de steden heb je nu ook veel meer vrijheid dan in deel 1. En omdat er veel meer te doen valt en de verhaallijn ook steeds lonkt is het moeilijk te kiezen wat te doen.

Voorlopig ben ik erg blij met dit tweede deel en ik denk dat ik ook maar eens ga uitkijken naar een goedkope editie van Brotherhood.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 nov 2011 09:56

Iemand al begonnen in Assassin's Creed Revelations?

Deel 1 en 2 heb ik nu al wel uit, maar moet nog steeds een keer beginnen in Brotherhood. Dus ik kan nog wel even rustig wachten op een mogelijke Game of the Year editie van Revelations (goedkoper en meer content).

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 mar 2013 12:27

Deel 3 is nu alweer een tijdje uit. Iemand hier ervaring met dat deel?

Daarnaast is een week of wat geleden de titel van deel 4 aangekondigd. Namelijk Assassin's Creed IV: Black Flag. Zoals de titel al wel, bij de meeste mensen, doet vermoeden gaat het verhaal dit keer richting de piraten. Wat vinden jullie van dit idee?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 aug 2013 20:39

Ondertussen een beginnetje gemaakt in deel 3. Dit deel pakt me toch een stuk minder dan de vorige delen. Vooral in het begin zit er weinig vaart in. Daarnaast hebben ze bepaalde acties onder een andere knop van de controller geplaatst. Waardoor het in het begin erg wennen was welke knop nou wat deed. Iets wat bij de vorige delen al in je systeem zat. Verder is de AI knudde en werkt het gewoon een stuk minder prettig dan bij de eerdere delen. Jammer, want de delen van serie 2 waren gewoon erg goed en fijn om te spelen.

Ik hoop dan ook echt dat deel 4 het weer goed maakt.

Plaats reactie