Assassin's Creed

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Assassin's Creed

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 mei 2007 16:51

Assassin's Creed is een action/adventure videogame die ontwikkeld wordt door Ubisoft en zal worden uitgebracht op de Xbox360, PlayStation3 en de PC. Het geheel komt van hetzelfde team die verantwoordelijk was voor de game Prince of Persia: The Sands of Time.

Het spel speelt zich af in de tijd van de derde kruistocht en wel in het jaar 1191. Je speelt de rol van Altaïr, een lid van het sluipmoordenaarsbeweging Hashshashin, wiens opdracht het is om de negen historische figuren die de kruistochten propangeren te vermoorden. Hierbij zul je drie grote steden aandoen namelijk Jeruzalem, Acre en Damascus.

Gameplay
In de game zul je op verschillende manieren te werk kunnen gaan. De eerste is gewoon op je doelwit afrennen, ondertussen met de bewakers afrekenen, en deze te vermoorden. Dit betekend wel dat je meteen in de problemen zit.

Een andere manier is je doelwit te besluipen. Hierbij probeer je dan de mensen op straat te gebruiken om dicht bij je doelwit te komen. Je zult dan rustig naar je doelwit moeten lopen en niet te veel aandacht moeten trekken.

De derde is gebruik te maken van de stad. Je kunt namelijk in de game bijna alles beklimmen, zolang het maar 5 centimeter ergens uitsteekt, en zodoende via de gebouwen en andere obstakels dicht bij je doelwit komen. Je hoeft natuurlijk niet direct naar je doelwit te gaan. Je kunt ook gewoon genieten van het klimmen in de hele stad.

Officiële site

Hier zijn enkele films te bekijken. Vooral het interview met Jade Raymond is interessant.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 mei 2007 17:24

Ik ken het, lijkt me inderdaad een interessant spel. Het doet me een beetje denken aan Hitman, maar dan in een middeleeuwse setting en misschien iets minder nadruk op absolute stealth. Grafisch zag het er bovendien mooi uit, maar daar hoef je tegenwoordig sowieso niet meer naar te kijken.

Ik ben vooral benieuwd hoe realistisch de omgeving is ten opzichte van de speler. Muren klauteren is bijvoorbeeld leuk, maar het zou mensen die op straat lopen op moeten vallen, laat staan wachters. Kleine details zijn in dit soort spellen vaak enorm belangrijk.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 mei 2007 23:33

Midwinter schreef:Ik ben vooral benieuwd hoe realistisch de omgeving is ten opzichte van de speler. Muren klauteren is bijvoorbeeld leuk, maar het zou mensen die op straat lopen op moeten vallen, laat staan wachters. Kleine details zijn in dit soort spellen vaak enorm belangrijk.
Als ik de filmpjes mag geloven dan wordt de AI erg goed. Spring je vanaf een dak midden op een plein dan deinzen de mensen weg van je. Loop je tussen een groepje mensen waar je eigenlijk niet hoort, dan word je opgemerkt en volgd er een reactie. Wachters die op je reageren als je iets doet wat eigenlijk vreemd is. Maar goed, of dat allemaal uiteindelijk ook echt goed werkt weet ik nog niet. Maar het ziet er tot nog toe wel erg goed uit.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 27 mei 2007 17:23

Dit spel wil ik hebben. :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 mei 2007 17:34

delea schreef:Dit spel wil ik hebben.
Waarom?
Welke versie?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 jul 2007 16:06

Met de E3 aan de gang komen er weer van veel games nieuws en films naar buiten. Zo ook van Assassin's Creed. En hoe meer ik er van zie hoe enthousiaster ik word. Wat ziet dat er toch goed uit zeg. Hieronder wat links naar films.

E3 demo trailer deel 1
E3 demo trailer deel 2
E3 demo trailer deel 3

Film 1
Film 2
Film 3
Film 4
Film 5

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 17 nov 2007 22:29

Dat spel ziet er zo nice uit :o
Waarschijnlijk te nice voor mijn pc dus -_-
Maar toch respect :-D

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 18 nov 2007 20:38

Volgens de reviews die ik intussen gelezen heb, schijnt het nogal repetitief te zijn bij momenten. Kan iemand dit beamen of juist weerleggen?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 jan 2008 01:34

Voor de PC fanaten hier de gegeven systeem eisen:

Minimum Requirements:
Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+
RAM: 2 GB
Video Card: 256 MB DirectX 10.0-compliant video card or DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 3.0 or higher
Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card
HDD Space: 12GB
DirectX Version: DirectX 10.0

Recommended Requirements:
Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better
RAM: 3GB
Video Card: 512 MB Card
Sound Card: 5.1 Sound Card
HDD Space: 12GB
DirectX Version: DirectX 10.0

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 24 jan 2008 08:18

Het concept en de uitwerking doet me enigszins denken aan de Thief-serie, maar het lijkt alsof er toch wat minder diepgang te verwachten is. Maar goed, dat maakt niet uit want ik kan deze game toch nog niet draaien. Met mijn PC-koop-gewoonten waarschijnlijk pas over een jaar of tien, hehe.

Zijn er mensen bekend met Thief: the Dark Project en de vervolgen? Briljante serie, ik zal er eens een draad over openen.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 24 jan 2008 09:26

Miljaar, dat kan ik dus in de verste verte niet draaien :'(
Intussen heb ik het wel al even op de PS3 kunnen spelen, en ik vond het een leuk spel, de besturing vond ik heel gemakkelijk (terwijl ik normaal een kluns ben in consolegames) en ook het verhaal was wel ok (heb natuurlijk maar een klein stukje van het begin kunnen spelen...). Of het nu repetitief is of niet, weet ik ook niet, alweer omdat ik er maar een klein stukje van gespeeld heb. Nu ja, ik heb nog voldoende andere games om te spelen, dus ga ik me er niet druk in maken :-)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 jan 2008 12:17

Qwallath schreef:Zijn er mensen bekend met Thief: the Dark Project en de vervolgen? Briljante serie, ik zal er eens een draad over openen.
Doe dat, het lijkt me wel een interessante game. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 feb 2008 15:41

Er komt ook een Nintendo DS versie aan. Ziet er opzich wel leuk uit... maar of het ook lekker speelt is voorlopig nog maar afwachten. Al ben ik er eigenlijk wel erg benieuwd naar.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Assassin's Creed

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 apr 2009 12:23

Alweer een tijdje terug is deel 2 aangekondigd door Ubisoft. De game speelt zich deze keer voornamelijk af in Venetië, in de vijftiende eeuw.

Daarnaast zijn er al wat andere dingen bekent over de game, namelijk:

- Ezio Auditore di Firenze vervangt Altaïr. Hij is een verleider en is daarmee een warmer personage dan Altaïr. De beste man handelt niet in opdracht, maar uit wraak omdat hij verraden is door het hoofd van een belangrijke familie.

- Desmond Miles, welke we kennen uit het origineel, keert terug.

- De stukken in het heden worden in Assassin's Creed 2 een stuk spannender dan in het eerste deel. Je zult er dus niet alleen een beetje rond kunnen lopen.

- Het feit dat Ezio kan zwemmen brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee. Zo kan hij zich verstoppen onder water en mensen in het water trekken om te vermoorden. Ook zou de Leap of Faith in de game zitten, en is het mogelijk om deze in het water te doen.

- Gedurende het verhaal kom je bekende historische figuren tegen waarbij sommigen goed-, en anderen kwaadaardig zijn. Eén van deze mensen is Leonardo da Vinci welke handige gadgets voor je zal ontwerpen. Eén van deze gadgets is een vliegmachine, welke je niet alleen op anders onbereikbare plaatsen brengt, maar die je ook nodig zult hebben gedurende sommige missies.

- Naast vechten met de vele wapens in het spel, zul je ook je vuisten moeten gebruiken.

- Door de unieke kledingstijl van Ezio past hij in meerdere groepen. Hij kan daarmee verstopt blijven tussen verschillende mensen in plaats van alleen de priesters uit het eerste deel.

Tevens zijn er al plannen voor Assassin's Creed 3.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Assassin's Creed

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 aug 2009 08:40

Assassin's Creed komt nu ook naar de PSP.

Wat verwachten jullie trouwens van deze nieuwe delen?

Plaats reactie