The Longest Journey en Dreamfall

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

The Longest Journey en Dreamfall

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 feb 2007 10:03

Naar aanleiding van deze recensie een topic over de adventurereeks The Longest Journey. Wat is jullie mening over dit spel? Ik mag graag een adventuregame spelen... is dit verplichte kost?
Lasmes schreef:Het einde viel me tegen en gaf me een naar gevoel: het stopte heel abrupt. Maar gelukkig schijnt er ook een deel drie onderweg te zijn, dus het gaat nog verder. Ook had ik het idee dat ik Dreamfall veel en veel sneller had uitgespeeld dan deel één. Toch zitten er aardig wat schrik- en 'o jee'-momenten in. En natuurlijk vloekmomenten - als je door een mechanische wachterspin onder stroom word gezet omdat je niet stil genoeg was, bijvoorbeeld. Al met al heb ik genoten. Mijn verslaving was weer helemaal terug.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 feb 2007 23:50

The Longest Journey ligt al wel op de plank. Maar net als andere spellen ben ik er nog niet aan toe gekomen deze te spelen. Met Dreamfall wacht ik nog even, vooral omdat deze StarForce bevat. Altands, toen het uitkwam. Misschien dat iemand weet of dit al veranderd is?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 mar 2007 21:30

FOK!games schreef:Het Noorse bedrijf FunCom heeft bekend gemaakt dat ze het adventurespel Dreamfall (een vervolg op The Longest Journey) gaan opvolgen in de vorm van hoofdstukken. De 'Dreamfall Chapters' zullen met onbekende regelmaat verschijnen en tegen betaling te downloaden zijn. Wellicht komt er later ook een mogelijkheid om een aantal hoofdstukken samen op een CD of DVD te kopen. Om dit te realiseren hebben ze een subsidie gekregen van de het Noorse Film Fonds. FunCom denkt hiermee het The Longest Journey concept uit te kunnen bouwen en te versterken, terwijl de kans op illegale kopietjes afneemt. Daarnaast bekijkt men mogelijkheden om een The Longest Journey MMO te ontwikkelen.
Het is natuurlijk een manier. Al denk ik niet dat ik ga betalen om hoofdstukken te mogen downloaden. Dan wacht ik liever op een cd of dvd versie.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 02 mar 2007 00:17

Dit is echt de nieuwe trend in pc-games. De nieuwe afleveringen van Sam & Max maken al gebruik van dat episodemodel en RPG's zijn er ook mee bezig (Bioware, Bethesda). Ik weet nog niet echt wat ik hiervan moet denken. Aan de ene kant is het leuk omdat je telkens weer iets hebt om naar uit te kijken, aan de andere kant is het vervelend dat je er niet in één keer doorheen kan. Dat laatste vind ik bij adventuregames wel zo leuk omdat je anders telkens het verhaal weer opnieuw op moet pikken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: The Longest Journey en Dreamfall

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 nov 2008 20:56

Heb de afgelopen weken redelijk wat The Longest Journey gespeeld. Erg mooie en leuke adventure game voor de PC zeg. Ook al is het natuurlijk alweer een oudje, ik heb me er tot nog toe prima mee vermaakt. De variatie in omgevingen is lekker uitgebreid en het verhaal blijft boeiend. Ik zit nu geloof ik in één van de laatste hoofdstukken en ben erg nieuwsgierig geworden naar Dreamfall. Toch eens kijken of ik die niet ergens op de kop kan tikken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mei 2012 18:27

Ondertussen al weer wat uurtjes gestoken in Dreamfall. Wel een leuke opvolger van The Longest Journey. Al zitten er ook wat oninteressante onderdelen ingebakken. Zo vind ik de sluip en gevecht onderdelen niet heel erg boeiend. De verhaallijn is tot nog toe ook iets zwakker dan het eerste deel en is het een stuk recht-toe-recht-aan geworden. Leuk ook om oude omgevingen opnieuw te bezoeken, al zijn ze vaak zwaar veranderd. Wat het dan juist nog leuker maakt. Het is in ieder geval geen copy-past werk geworden.

Toch blijft er ergens iets knagen dat dit deel het lang niet haalt bij het eerste deel. Zelfs met de veel betere graphic haalt de game het niet bij het eerste deel. Erg jammer, want daardoor is het denk ik toch niet het succes geworden wat de makers hadden gehoopt dat het werd. En de kans op een deel drie wordt daardoor wel erg klein. Zonde, want de serie heeft zeker zijn sterke kanten.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 nov 2012 09:59

Er komt een nieuw deel voor deze serie. Met als titel 'Dreamfall Chapters'.

Link

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 mar 2013 22:55

Eindelijk is er weer wat nieuws over Dreamfall Chapters: The Longest Journey. Via een Kickstarter-project is er al al $1.134.431 binnengehaald en dus gaat de game er komen. De game wordt, naar verwachting, in november 2014 uitgebracht.

De trailer van Dreamfall Chapters: The Longest Journey is hieronder te bekijken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 okt 2014 22:30

Het eerste gedeelte van de adventure game Dreamfall Chapters komt op 21 oktober naar pc en Linux. Het spel bestaat uit vijf 'boeken'. Het eerste boek, Reborn, bevat de proloog en de twee eerste hoofdstukken. PlayStation 4-gamers moeten wat langer wachten, Reborn komt pas in het begin van 2015 naar de console. Wanneer de vier andere boeken uitkomen is nog niet bekend.

Plaats reactie