Nintendo DS

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Nintendo DS

Ongelezen bericht door Grimreaper » 06 jul 2006 15:15

Inleiding schreef:De DS staat formeel voor Dual Screen, wat betekent dat het apparaat twee schermen heeft, een erfenis van de veel oudere Game & Watch-serie. Het onderste scherm biedt touch screen-mogelijkheden. Verder heeft de DS stereo-geluid; een ingebouwde microfoon; twee schouderknoppen; vier speelknoppen (X,Y,A en B); een D-Pad; Start- en Select-knoppen; en een Power-knop.

De naam DS staat ook voor Developers System, aldus Nintendo's marketing goeroe Reggie Fils-Aime van Nintendo of America. Deze benaming is gekozen omdat het de diverse developers aan het denken zou zetten over de mogelijkheden en de uitvoering van games voor het systeem.

De grafische mogelijkheden van de DS zijn voldoende om de Nintendo 64 voorbij te streven. Dankzij een speciale techniek is het zelfs mogelijk Surround Sound na te bootsen. Het design van de NDS zorgt hierbij dat de simulatie overtuigt.
Bron: Wikipedia

Onlangs heb ik zelf een DS (lite) gekocht en moet zeggen dat ik het een erg leuk apparaatje vind. De touch-screen voegt echt een hoop toe aan het spelen van spelletjes. Het kunnen schrijven en tekenen om bepaalde acties geeft een betere belevingswereld als op knopjes drukken vind ikzelf.
Ook de mogelijk van spraak (blazen) is leuk maar werkt niet echt optimaal. Zo werd bijvoorbeeld een hersenleeftijd van 66 gegeven omdat ik 'zwart' een paar keer extra moest zeggen omdat je het op een bepaalde toon moet zeggen (het werd al 31 toen ik de test non-verbaal deed). En luistert mijn hondje niet naar 'zit' tenzij ik ook naast de ventilator zit (waar ik ook zat toen ik hem 'zit' leerde, inmiddels opnieuw zit aangeleerd).
De handheld ondersteund ook WiFi, maar dat heb ik nog niet kunnen testen helaas dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 jul 2006 15:30

Leuk dat je ook aan de DS bent Grimreaper ;).

Het stukje dat je geqoute hebt is echt een wiki tekst. Aangezien de DS op grafisch vlak de N64 toch echt niet voor bij streefd. Echter door de lagere resolutie van de DS benaderd het de grafische kracht van de N64 ingeveer. Daarnaast was Developers System de werknaam van de Nintendo DS.

Verder herkenning ik het stukje van die hersenleeftijd (voor de mensen die het niet herkennen, het heeft te maken met de non-game Brain Training) en tja, de pups in Nintendo willen niet altijd even goed doen wat je roept. Gewoon veel blijven roepen en oefenen en dan herkennen ze het uiteindelijk veel beter (Wat voor pup heb je eigenlijk gekozen en welke editie van Nintendogs heb je gekocht?)

WiFi werkt bij mij in ieder geval prima. Heb in ieder geval al wat potjes Mario Kart DS online gespeeld en ook met Animal Crossing ben ik wel eens online geweest (anderen op bezoek krijgen of naar andere mensen hun dorpje gaan). Ik weet dat Lost Magic ook online kan, dus ben wel benieuwd, als je tenminste met die game online gaat, of dat een beetje leuk is.

Persoonlijk vind ik nog steeds dat de meeste games de kracht van de DS nog niet optimaal gebruiken. Een game die dat, in mijn ogen, wel erg goed deed was Another Code: Two memories. Maar die game was erg kort jammer genoeg.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 06 jul 2006 15:40

Hmmm... Zo te horen speel jij Nintendogs. :P
Ja die "blaasfunctie" van de DS ben ik ook net echt over te spreken. Als ik bij Mario kart een nieuw ballonnetje (leven) nodig hebt moet je die letterlijk opblazen. Iets wat resulteert in een rooie kop en een DS die druipt van het speeksel. :lol:
Maar goed overall is het een prima console die zelfs als chatroom kan dienen. Tevens is de touch-screen een toevoeging die veel games een extra dimensie geeft.

-Greetz R-

PS.
Grimreaper schreef:Bron: Wikipedia
Is je stuk dan wel te vertrouwen? ;)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 06 jul 2006 16:18

Tsja, wikipedia he :P Betrouwbaar tot iemand anders er wat over zegt.

Betreft WiFi heb ik nog niks geprobeerd, niemand met een DS in de buurt die ik ken en heb overigens thuis geen WiFi ook (neem aan dat de DS gebruik maakt van aanwezige netwerken en niet zelfstandig iets op kan zetten). Maar ben wel nieuwsgierig, dus als de mogelijkheid zich voordoet ga ik het zeker proberen.

Trouwens dat Nintendo 24/7 VIP is dat wat? Ik heb zo even door de catalogus gekeken maar aan ringtones of wallpapers voor je mobiel heb ik niks. Zijn er ook artikels die komen en gaan (die wel intressant zijn)? Of komt het omdat je alleen te zien krijgt wat je kunt veroorloven in sterren?

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 06 jul 2006 16:56

Ik heb eens Pokemon Box besteld via de catalogus, maar de laatste tijd staat er inderdaad echt totaal niks leuks meer in.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 jul 2006 17:17

Je kunt op drie manieren gebruik maken van de WiFi van de DS. De eerste is gewoon een eigen WiFi router gebruiken. De tweede is gebruik te maken van een WiFi usb plug van Nintendo, die stop je dan in één van de usb uitgangen op je computer, software installeren en hopen dat je ermee online kan. De derde is de mogelijkheid van een hotspot. Sommige McDonalds'en bieden die mogelijkheid (ik meen eerste keer 1 uur gratis daarna betalen, geen idee hoe het precies werkt).

De sterrencatalogus is vaak erg leeg. Persoonlijk zou ik zeggen blijf van die ringtones en wallpapers en dergelijke af. Spaar je punten gewoon op (of geef ze aan een liefhebben ;) Bij deze meld ik me aan als liefhebber). Af en toe vullen ze de catalogus aan en als je er snel bij bent zitten er soms wat leuke dingen in. Zelf heb ik er ooit mijn Nintendo DS een maand voor de release gescoort (wel met bij betaling trouwens) met daarbij een VIP T-shirt en de demo's van Metroid Prime Hunters en Wario Ware. Verder een Zelda collectors edition met Zelda 1, 2, Ocarina of Time, Majora's Mask en Master Quest, Soundtrack CD's van Final Fantasy Crystal Chronicles en Baten Kaitos, een extra Nintendo DS T-shirt en een PAC-PIX styles en de Pokemon Box.

Maar er zitten vaak ook wel andere leuke dingen in (maar dan had ik weer net niet genoeg sterren) zoals: Een GameCube, een GBA Micro, Petten, T-shirts, Sjaals, tasjes, spellen enz.

the Pelican
Kind van de kosmos

Nintendo DS Lite bekritiseerd om zwakke behuizing

Ongelezen bericht door the Pelican » 18 jul 2006 09:10

Tweakers.net schreef:Nintendo DS Lite bekritiseerd om zwakke behuizing

Her en der beklagen bezitters van Nintendo's DS Lite zich erover dat de behuizing van hun speledingetje eenvoudig kan breken. De klachten gaan met name over het omhulsel van het scharnier, dat ondanks voorzichtig gebruik toch al snel barsten zou vertonen. De meest gehoorde verklaring is dat een palletje ervoor zorgt dat de twee schermpjes van de opengeklapte handheld onder een bepaalde hoek van elkaar blijven staan, en wie probeert om de DS Lite net iets verder te openen, zou zijn behuizing vernielen.

De gekraakte hengseltjes wekken vooral beroering omdat Nintendo, in weerwil van zijn goede reputatie op het gebied van service, zou weigeren om de defecte behuizingen gratis te repareren. Het bedrijf zou van mening zijn dat de beschadiging een gevolg van onzorgvuldig handelen is, en het herstel van de DS Lite zou de getroffen bezitters daarom op een schadepost van vijftig dollar komen te staan. Het metalen scharnier dat onder het plastic verstopt zit, zou overigens normaal blijven functioneren, waarmee de schade voornamelijk cosmetisch van aard is. Of dat Nintendo veel klachten zal besparen mag betwijfeld worden: nog onlangs moest Apple voor de rechter verschijnen toen de behuizing van de iPod nano gevoelig voor krassen bleek te zijn.
Bron: Tweakers.net

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 15 sep 2006 16:28

Ik heb nog steeds geen klachten over mijn DS lite anders hoor.

En heb ook de multiplayer functie gebruikt :D Lekker bomberman spelen tegen personen ipv bots is natuurlijk veel leuker. En speeltjes krijgen voor je hond die je niet op je eigen versie kan krijgen is natuurlijk ook top.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 apr 2007 01:09

De game release lijst voor het 2de kwartaal voor de Nintendo DS:

Pokémon Ranger (Nintendo) 13 april 2007
Hotel Dusk: Room 215 (Nintendo) 13 april 2007
Harvest Moon DS (Nintendo / Rising Star Games) 13 april 2007
The Settlers (Ubisoft) 19 april 2007
Diddy Kong Racing DS (Nintendo) 20 april 2007
Jin Jin (505 Games) april 2007
Wild Wild Western (505 Games) april 2007
Zendoku (Eidos) april 2007
Lunar Knights (Konami) april 2007
Lost in Blue 2 (Konami) april 2007
Yu-Gi-Oh! World Championship 2007 (Konami) april 2007
Impossible Mission (System 3) april 2007
Final Fantasy III (Square Enix) 4 mei 2007
Nicktoons Battle Volcano Island (THQ) 4 mei 2007
Chicken Shoot + Egg Catcher (ZOO Digital Publishing) 4 mei 2007
Picross DS (Nintendo) 11 mei 2007
Custom Robo Arena (Nintendo) 25 mei 2007
Fishing DS (505 Games) mei 2007
Tangram (505 Games) mei 2007
Spider-Man The Movie 3 (Activision) mei 2007
Pirates of the Caribbean: At World's End (Disney Interactive Studios) mei 2007
Pony Friends (Eidos) mei 2007
Death Jr and the Science Fair of Doom (Konami) mei 2007
Marvel Trading Card Game (Konami) mei 2007
Steel Horizon (Konami) mei 2007
Power Play Pool (System 3) mei 2007
Super Fruit Fall (System 3) mei 2007
Herbie: Fully Loaded (Disney Interactive Studios) 1 juni 2007
ANNO 1701 (Disney Interactive Studios) 8 juni 2007
8 Ball All Stars (Oxygen) 8 juni 2007
Powershot Pinball Constructor (Oxygen) 8 juni 2007
Mahjong (dtp) 15 juni 2007
Wario: Master of Disguise (Nintendo) juni 07
Kirby Mouse Attack (Nintendo) juni 07
Metroid Prime Pinball (Nintendo) juni 07
Puzzle League DS (voorlopige naam) (Nintendo) juni 07
Shrek The Third (Activision) juni 07
Meteos: Disney Magic (Disney Interactive Studios) juni 07
Best of tests DS (Neko Entertainment) juni 07
Code Lyoco (Game Factory/K.E. Media) tweede kwartaal 2007
Pet Alien (Game Factory/K.E. Media) tweede kwartaal 2007
Panzer Tactics DS (10tacle Studios) tweede kwartaal 2007
Dino Master (Majesco) tweede kwartaal 2007
F24 Stealth Fighter (Majesco) tweede kwartaal 2007
Mech Assault Phantom War (Majesco) tweede kwartaal 2007
Nacho Libre (Majesco) tweede kwartaal 2007
Super Black Bass Fishing (Majesco) tweede kwartaal 2007
Guilty Gear Dust Strikers (Majesco / THQ) tweede kwartaal 2007
B-17 Fortress in the Sky (ZOO Digital Publishing) tweede kwartaal 2007
Frisbee Freestyle/Frisbee Golf (ZOO Digital Publishing) tweede kwartaal 2007

Ik kijk vooral uit naar Hotel Dusk: Room 215, Harvest Moon DS, Lunar Knights en Final Fantasy III. Lost in Blue 2 en Wario: Master of Disguise lijken me ook wel grappig.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 jun 2007 16:54

Er komt een nieuwe uitbreiding voor de Nintendo DS aan waarmee je een game kunt besturen door middel van het heen en weer schuiven van de NDS. Het gaat hier om een uitbreiding die je in het GBA-slot steekt en door vervolgens de NDS op een platte ondergrond te leggen en te bewegen over deze ondergrond kun je een karaker in de game besturen. Het is nog niet bekend hoe dit precies in zijn werk gaat, maar als ik het zo lees lijkt het een beetje op de manier zoals een optische muis werkt. De uitbreiding zal op 2 augustus in Japan worden uitgebracht, maar over een westerse uitgave is nog niks bekend.

De (eerste) game die gebruik gaat maken van deze uitbreiding is genaamd Slide Adventure Magkid en gaat over een jongetje die magnetische krachten heeft. Hiermee kan hij bijvoorbeeld vijanden naar zich toe trekken en allerlei andere krachten gebruiken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 aug 2007 15:32

Hier een gebruiksfilmpje van de MagKit

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Nintendo DS

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 okt 2009 00:04

Nintendo heeft aangekondigd dat er na de originele DS, de DSLite en de DSi nu nog een variant op de markt zal worden gebracht. Namelijk de DSi XL (in Japan DSi LL). Deze variant zal grotere schermen krijgen. De resolutie zal echter niet omhoog worden gebracht. Daarnaast komt er een sterkere accu in, wat ook wel nodig is omdat die grotere schermen meer stroom verbruiken.

Nu heb ik nog een originele DS. De DSLite vond ik geen meer waarde hebben en de DSi had wel meerwaarde opzich, maar deed ook een stap achteruit door het GBA slot eruit te slopen. Nu hoop ik één ding en dat is dat Nintendo zo slim is om, nu er meer ruimte in deze versie zit, weer het GBA slot erin te bouwen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Nintendo DS

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 dec 2010 11:00

DSi XL ben ik in ieder geval niet aan begonnen. Deels ook omdat het nu even wachten is op de 3DS.

Nintendo had ooit gezegd dat de DS een derde productlijn zou worden voor Nintendo naast de GameBoy en de tv-console-lijn. Het is echter al lange tijd geleden dat er een nieuwe GameBoy versie op de markt is gebracht. Het is dat de DS lijn zo goed is... maar anders. :P

Ik sta echt te springen om de nieuwe Kid Icarus en de remake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Plaats reactie