De Nintendo Wii

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Wat vindt jij van de Nintendo® Wii®

Mij lijkt het een super console!
12
35%
Mij lijkt het een goede console.
8
24%
Ik weet het nog niet.
8
24%
Ik denk niet dat ik het iets ga vinden.
2
6%
Helemaal niks voor mij!
4
12%

Totaal aantal stemmen: 34

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 05 apr 2007 10:33

Grappig ik zie juist op deze lijst wel iets en op die van de DS niks. Mortal Kombat heb ik al besteld (datum is trouwens 27 april hoor, niet mei) en ook Metal Slug zal ik wellicht gaan kopen.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 05 apr 2007 10:41

Gisteren The Godfather: Blackhand Edition aangeschaft. Ik heb pas een uurtje gespeeld, maar het bevalt me redelijk. De besturing is eventjes wennen na anderhalve week lang alleen maar Red Steel gespeeld te hebben, maar alles gaat lekker soepel (afgezien van het autorijden... maarja, ik ben dan ook iets te veel aan GTA gewend :P ). Het maken van je eigen gangster lijkt niet erg speciaal maar uitendelijk zijn er best veel verschillende opties. De controller reageert goed op bewegingen en het richten gaat ook prima, dus waarschijnlijk zal ik er wel eventjes lol mee hebben.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 apr 2007 16:25

Grimreaper schreef:(datum is trouwens 27 april hoor, niet mei)
Dit zijn datums die door Nintendo zijn gegeven en dus een exacte kopie. Winkels willen nog wel eens eerder games leveren dan de datum die Nintendo opgeeft.

The Godfather: Blackhand Edition leek mij ook wel een leuke game, maar ik kon een tijdje terug de Xbox360 versie van The Godfather redelijk goedkoop kopen. En ik gok dat de Wii versie nog wel een tijdje verschrikkelijk duur blijft. Maar zover ik weet is er niet veel verschil tussen de games behalve de besturing.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 apr 2007 13:03

Nou de eerste Mario voor de Wii is uit in de VS, Super Paper Mario. Ik vind het er wel gelikt uitzien, al vind ik persoonlijk de originele Super Mario Bros. het leukste :P
filmpje

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 10 apr 2007 14:58

Dat ziet er leuk uit! Het lijkt me lastig te spelen, met die controller, maar dat zal wel gewoon wennen zijn. Wel grappig dat je zowel Mario als Peach en Bowser kunt spelen!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 apr 2007 16:35

Bedenk wel dat dit niet puur een platformer is. De Paper Mario reeks komt voort uit Super Mario RPG en bevat dus RPG onderdelen. Al hebben ze dat in dit deel wel erg afgezwakt als ik de verhalen mag geloven.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 apr 2007 17:42

Ik ga (als er niets tussen komt) morgenavond de Nintendo Wii eens uitproberen. Ben benieuwd of het wat is :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 apr 2007 11:44

En lord idiot hoe beviel het? Al verslaafd? :P

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 12 apr 2007 11:52

Helaas was de Wii eigenaar vergeten dat het gister woensdag was, en had hem thuis laten staan :) Wordt dus volgende week :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 apr 2007 12:16

Dat is dan wel spijtig voor je zeg ;). Na, vragen we het volgende week weer :P.

Tevens is de officiële versie (dus niet meer de demo) van de Wii Opera Browser vandaag uitgebracht. Tot eind juni zal de Wii Opera Browser geheel gratis zijn, hierna zul je er 500 punten voor neer moeten leggen. Met het officieel gaan van de browser heeft Nintendo tevens enkele updates meegegeven:
- De browser start sneller op
- Er is nu ook een zoekbalk
- De tekst en fonts zijn verbeterd
- Het inzoomen is verbeterd

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 19 apr 2007 19:03

Weet je wat best grappig is, sinds ik wii-internet heb start mijn dag heel anders. Ik zet de wekker uit, ik zet de tv en de wii aan. Lekker vanuit bed, ik hoef me dekens niet eens om te slaan en dan ga ik eens lekker de kanalen af. Meestal eerst het enquete kanaal, dan even het weer gevolgd door het nieuws. Dan nog even het internet kanaal om mijn mailtjes enzo te lezen en als ik dan toch bezig ben kijk ik altijd nog even na in welk leslokaal ik later zit. Erg ideaal en lekker lui moet ik zeggen.

Doen andere Aeoniers dit ook toevallig?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 apr 2007 19:08

Nou, ik in ieder geval niet.

Vind de snelheid behoorlijk laag liggen, dan kan ik makkelijker mijn computer aanzetten. Dat enquete kanaal veranderd niet zo snel dus daar kijk ik sowieso maar sporadisch naar. Het is een leuke gimmick waar in de toekomst misschien nog interessante dingen voor ontwikkeld worden (neem het online gamen met de wiimote). Maar voorlopig is dat allemaal nog niet zo heel interessant.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 mei 2007 10:23

Droom je zelfs ’s nachts dat je met een Wii-mote aan het tennissen bent, maar sta je nog steeds op de wachtlijst bij je Wii-dealer, terwijl je elke week te horen krijgt dat de console nog altijd niet leverbaar is? Grijp dan nu je kans! Nintendo trekt dit voorjaar door het ganse land om de Wii te introduceren aan de mensenmassa’s in diverse grote winkelcentra.

Vooral Wii Sports zal centraal staan. Men kan meedoen met een potje tennis of op elkaar inbeuken met een bokswedstrijd. Tevens zijn er ook give aways te winnen. Iedereen is uitgenodigd om zelf met de Wii te spelen of om de spelers aan te moedigen. De Wii Tour is op de volgende data en locaties te vinden:

Op woensdagen van 13:00 tot 18:00 uur:

Woensdag 16 mei: winkelcentrum Schalkwijk in Haarlem
Woensdag 23 mei: winkelcentrum Helftheuvelpassage in Den Bosch
Woensdag 30 mei: winkelcentrum Arendshof in Oosterhout
Woensdag 6 juni: winkelcentrum Dukenburg in Nijmegen
Woensdag 13 juni: winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht
Woensdag 20 juni: winkelcentrum De Koperwiek in Capelle aan de IJssel
Woensdag 27 juni: winkelcentrum Struytse Hoek in Hellevoetsluis

Op zaterdagen en zondagen van 12:00 tot 17:00 uur:

Zaterdag 3 juni: winkelcentrum Hoog Catherijne in utrecht
Zaterdag 9 juni: winkelcentrum De Klanderij in Enschede
Zaterdag 16 juni: winkelcentrum Paddepoel in Groningen
Zaterdag 23 juni: winkelcentrum Hilvertshof in Hilversum
Zaterdag 30 juni: winkelcentrum De Hooge Meeren in Hoogezand

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 08 mei 2007 11:52

Automatisering Gids schreef: Nintendo kan Wii niet leveren
dinsdag 8 mei 2007, Den Haag, 08:02 uur

Nintendo heeft te kampen met een veel grotere vraag naar de Wii spelconsole dan de firma ooit had gedacht. In verband hiermee is de opening van extra Wii-winkels afgeblazen.

Deze mededeling werd gedaan door directeur Satoru Iwata tijdens een presentatie voor financieel analisten. De Wii is een half jaar geleden op de markt gebracht en de vraag is veel groter dan het aanbod. Aanvankelijk had Nintendo het plan om het aantal verkooppunten drastisch uit te breiden, maar nu is de firma al blij wanneer de reguliere verkoopkanalen van voldoende systemen kunnen worden voorzien.
De opening van extra Wii-winkels is dan ook afgeblazen.

Om aan de sterke vraag tegemoet te komen wordt de productie in Japan opgevoerd. Dit heeft niet meteen effect, Nintendo hoopt op een 'marginale verbetering van de bevoorrading van de verkooppunten'. Dit moet in de komende weken zijn beslag krijgen. (Richard Keijzer)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 07 jun 2007 13:55

Webwereld.nl schreef: Huisarts waarschuwt voor 'Wii-itis'

Donderdag 7 juni 2007, 14:03 - Dokter Julio Bonis werd op een dag wakker met een pijnlijke schouder. Hij had niet gesport, maar fanatiek gespeeld met zijn Wii. Wii-tis was geboren.

De Spaanse arts uit Barcelona kon de pijnlijke schouder waar hij op een zondagochtend last van had, niet verklaren. Het voelde aan als sportblessure, maar hij had niet gesport. Toen bedacht de arts zich dat hij fanatiek getennist had op zijn nieuwe Nintendo Wii.

De arts concludeerde dat zijn klachten het gevolg waren van veelvuldig Wii-gebruik en schreef een brief aan het medische tijdschrift 'New England Journal of Medicine'', zo meldt Reuters.

"De variant van deze patïent kan specifiek betiteld worden als 'Wii-itis'. De behandeling bestond uit een week lang Ibuprofen en een week lang geen Wii-spellen spelen. De patiënt herstelde volledig", zo schreef Bonis aan het tijdschrift.

De arts zegt dat hij besloot om de brief in te sturen, nadat een vriend van hem dezelfde klachten ontwikkelde door het gebruik van de Nintendo-spelcomputer. De huisarts is de klacht nog niet in zijn praktijk tegengekomen, maar vermoedt dat er sprake is van een klacht die vaak niet herkend wordt.
Space Invaders

Wii-itis is niet de eerste aandoening die het gevolg is van overmatig gebruik van spelcomputers. In 1981 al dook de eerste aandoening op, Space Invaders' pols, die het gevolg was van het geselen van de toetsen om het spel te kunnen besturen.

Nintendo is ook geen onbekende voor medici. In 1990 bestempelde een arts uit Wisconsin de pijnlijke duim als gevolg van het gebruik van Nintendo-controllers als 'Nintendinitis'.

Bonis waarschuwt dat met spellen als virtueel golf, boksen, honkbal en bowling al op de markt en nieuwe spellen onderweg, verschillende en onverwachte spiergroepen aangesproken worden. "Artsen moeten alert zijn op verschillende, mogelijk mysterieuze uitingen van Wiiitis", aldus Bonis.

De arts verklaart dat hij zijn Wii-controller weer ter hand heeft genomen. "Maar ik probeer met mate te spelen, al is dat soms erg moeilijk!"

Plaats reactie