De Nintendo Wii

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Wat vindt jij van de Nintendo® Wii®

Mij lijkt het een super console!
12
35%
Mij lijkt het een goede console.
8
24%
Ik weet het nog niet.
8
24%
Ik denk niet dat ik het iets ga vinden.
2
6%
Helemaal niks voor mij!
4
12%

Totaal aantal stemmen: 34

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 aug 2007 11:04

Er stond een knipoog, mijn beste. ;) Ik weet wel dat er ook serieuze dingen voor de Wii uitkomen. Het spelaanbod in het algemeen is gewoon niets voor mij.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 27 aug 2007 11:55

Ik vind het juist wel leuk dat de spellen niet zo serieus zijn. Gamen doe je toch een beetje voor de afleiding, en dan vind ik minder serieuze dingen leuker om te spelen. Vooral de figuren van nintendo vind ik meestal gewoon leuker als de realistischere spellen op andere consoles.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 aug 2007 13:13

Midwinter schreef:Wii'er: "Kijk, dit is een Wii. We spelen tennis. Hier is een controller."
Mid: "Uh, ok."
Wii'er: "Let op, zo moet je het spel besturen."
Mid: "Uh..." <beweegt controller, ragt op knoppen>
Gefrustreerde Wii'er: "Nee, zo moet dat niet. Kijk, zo!" <rukt controller uit handen en maakt wilde polsbewegingen>
Overdrijven is natuurlijk ook een vak. ;)

Die Wii'er was sowieso niet gefrustreerd. Wel zat er een tijdsdruk achter aangezien jij binnen een kwartier weg wilde. ;)

Enne niet intuïtief?
Midwinter schreef:...ragt op knoppen
Iets wat je natuurlijk ook bij tennis doet. :P
Met die Bongo's wist je je ook al geen raad. En dat is ook zeer intuïtief. Dus denk ook dat het aan jou lag. :P

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 27 aug 2007 17:05

:lol: De bongo's.. Bongo on! Ik heb pijn in m'n polsen van de bongo. Iets zegt me dat ik toch niet zo hard op die dingen had moeten rammen :lol:
After_eden schreef:Ik vind het juist wel leuk dat de spellen niet zo serieus zijn. Gamen doe je toch een beetje voor de afleiding, en dan vind ik minder serieuze dingen leuker om te spelen. Vooral de figuren van nintendo vind ik meestal gewoon leuker als de realistischere spellen op andere consoles.
Ik ben het wel met je eens. Het is wel een geschikt apparaat voor minder serieuze spelletjes, omdat de Wii volgens mij toch meer voor een groep is. Met z'n allen staan hengelen naar laagvliegende tennisballen of agressieve konijntjes is toch grappiger dan in je eentje :P

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 02 sep 2007 11:45

Nou, ik heb er gister dus een aangeschaft, moet alleen nog op zoek naar een 2e wii-mote, want die waren nergens te vinden in alphen. Heb hem alleen nog maar even snel uitgetest, het instellen en alles moet ik zo nog even doen :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 okt 2007 15:27

Nintendo France heeft aangegeven dat op 8 december de langverwachte Wii Zapper zal worden uitgebracht. Dit in een bundel met Link's Crossbow Training. De prijs zal rond de 30 euro liggen.

Hieronder een plaatje van de Wii Zapper.
Afbeelding

Wat denken jullie, wordt die een waardig opvolger van de NES Zapper? Of zal het net zo gaan als met de SNES Scoop?

Persoonlijk vind het het model niet zo heel verkeerd. Daarnaast heb ik een demo filmpje gezien van Link's Crossbow Training en dat zag er zeer goed uit. Geen Duck Hunt, maar toch zeker een interessante game.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 07 dec 2007 11:40

hele artikel schreef:05/12/2007
Ruil je sterren om voor Wii Points

Dit is het nieuws waar onze trouwste leden lang naar hebben uitgekeken: vanaf vandaag opent eindelijk de langverwachte Wii Points Card Shop zijn deuren!

De Wii Points Card Shop is de plaats waar Club Nintendo-leden hun sterren in kunnen ruilen voor Wii Points Cards. De digitale kaarten die je daar aanschaft bevatten een code die je in het Wii-winkelkanaal van je Wii kunt invoeren. Vervolgens zullen er Wii Points aan je Wii-winkelaccount worden toegevoegd, die je kunt gebruiken om Virtual Console-spellen of Wii-software aan te schaffen

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 09 dec 2007 13:54

Hehe, het is eindelijk mogelijk?
Beetje jammer dat het zo lang geduurt heeft, maar het is er tenminste. Mijn grote ergernis op dit moment is dat alle Nintendo sites, zoals die van de Wii Points Card het óf niet doen of enorm sloom zijn. Way to go Nintendo!...

Ik heb net (na een flinke tijd wachten) eindelijk de Wii points card site kunnen bereiken, maar daat schoot ik ook niks mee op... ALLE 'producten' (kaarten van 100, 200, 300, 500, 1000 en 2000 sterren) waren niet meer beschikbar. Leuk dat Nintendo het dan eindelijk lanceert, maar zorg er in godsnaam dan wel voor dat het werkt!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 dec 2007 14:11

De sites van Nintendo zijn traag omdat de site net 1 á 2 dagen in de lucht is en je echt niet de enige bent die daar op afkomt.

4000 Nintendosterren voor 1000 Wiipoints vind ik trouwens nogal wat. Voor 4500 hebben ze af en toe leuke games in de catalogus. Dus dan is dat veel voordeliger. De meesten zijn echter hun Nintendosterren zat omdat de catalogus haast niet gevuld wordt. En tja, dan gaan ze toch maar voor de Wiipoints. Ik wacht in ieder geval nog even rustig af op een aanvulling in de catalogus.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 09 dec 2007 17:30

Het probleem van lekker je sterren houden is nu dat ze maar 12 maanden 'houdbaar' zijn... Dát is trouwens een echte naaistreek van Nintendo :(

De sterrencatalogus is trouwens ook een beetje geupdate, staan wat nieuwe dingen in. Helaas, al het interessante is al meteen verdwenen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 dec 2007 12:09

Nu met die nieuwe site en de mogelijkheid tot Wiipunten te kopen met je Nintendosterren is het wel handig om te weten hoe je sterren kunt verdienen. Laatst vertelde Lord_idiot dat je geen sterren meer kreeg bij het inloggen op de site. Dus ben ik even gaan zoeken hoe je dan nu wel sterren kunt verdienen.

Van de Nintendo site:
Hoe kan ik sterren verdienen?

Er zijn allerlei manieren om sterren te verdienen!

Voor je aanvankelijke Club Nintendo-registratie ontvang je een welkomstbonus van 250 sterren.

Als je een Nintendo DS registreert, voegen we 500 sterren toe aan je sterrensaldo en het registreren van een Wii-systeem levert zelfs 1000 sterren op.

Je kunt ook sterren verdienen met het registreren van spellen. Het aantal sterren dat je ontvangt hangt af van de aanbevolen winkelprijs van je softwareproduct:

* Prijs < € 29 = 100 sterren
* Prijs € 29-49 = 200 sterren
* Prijs > € 49 = 250 sterren

Verder is het mogelijk dat je extra sterren krijgt op je verjaardag en bij andere speciale gelegenheden.
We worden dus alweer genaaid. Niet alleen zijn de sterren maar beperkt houdbaar en krijg je ze niet meer als je inlogt op de site, maar tegenwoordig is dus ook de geschatte prijs van belang. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de catalogusproducten opeens veel meer sterren kosten dan vroeger. Wat vinden jullie hiervan?

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 20 dec 2007 12:38

het registreren van een Wii-systeem levert zelfs 1000 sterren op.
Yay.. Dat betekend dus dat ik 750 sterren meer gehad had kunnen hebben als ik hem nu pas had geregistreerd! :x Van de andere kant.. Dit is nog steeds meer dan dat je bij de andere console-aanbieders krijgt

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 20 dec 2007 12:59

Wel, ik heb de laatste weken een paar keer de Wii uitgetest met een paar vrienden en ik moet zeggen: ik was aangenaam verrast. Sommige spelletjes zijn natuurlijk leuker dan andere, maar bijvoorbeeld tafeltennis, gewoon tennis, koeienrace ( :-D ) en bowling zijn erg leuk! Ideaal om met een paar vrienden een avondje lekker te ontspannen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 dec 2007 14:12

lord idiot schreef:
het registreren van een Wii-systeem levert zelfs 1000 sterren op.
Yay.. Dat betekend dus dat ik 750 sterren meer gehad had kunnen hebben als ik hem nu pas had geregistreerd! :x Van de andere kant.. Dit is nog steeds meer dan dat je bij de andere console-aanbieders krijgt
Dat is inderdaad best wel crap. Ik heb zelf even gekeken wat ik destijds voor de Wii kreeg... En dat waren dus 500 sterren. Belachelijk dat ze dat zo aanpassen.

Ik vond het laatst ook al zo raar dat ik een spel geregistreerd had en er maar 200 sterren voor kreeg. Ook al stond op het kaartje 250. Dat zal wel met die vernieuwing te maken hebben.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 20 dec 2007 20:25

Inderdaad... Ik vind Nintendo een geweldig bedrijf, maar ik vraag me serieus af waar ze nu mee bezig zijn. Nintendo laat mensen wachten op dingen die ze allang al beloofd hebben, naaien fans met een 'houdbaarheidsdatum' op de sterren en nu dit.
Dankjewel Nintendo! :x

Plaats reactie