De Nintendo Wii

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Wat vindt jij van de Nintendo® Wii®

Mij lijkt het een super console!
12
35%
Mij lijkt het een goede console.
8
24%
Ik weet het nog niet.
8
24%
Ik denk niet dat ik het iets ga vinden.
2
6%
Helemaal niks voor mij!
4
12%

Totaal aantal stemmen: 34

matthijs
Toerist
Contacteer:

De Nintendo Wii

Ongelezen bericht door matthijs » 21 mei 2006 19:09

De Nintendo Wii, ook wel bekend als de Nintendo Revolution, is de opvolger van de GameCube. Eigenlijk is de naam Nintendo Revolution een codenaam voor de Nintendo Wii. Mijn vraag is wat vinden jullie van het uiterlijk van de nintendo Wii en wat vinden jullie van de besturing van de Nintendo Wii.

Mijn eigen mening is dat de nieuwe controller het wel eens heel veel leuker (nog leuker dan het al was) kan maken. Omdat deze controller erg gevoelig is voor welke beweging dan ook. :s
Laatst gewijzigd door matthijs op 21 mei 2006 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 21 mei 2006 19:51

Ik dacht eerlijk gezegd dat het 'wii' was, maar dit terzijde :-D . Ik vind het uiterlijk nou niet echt zo bijzonder, eerlijk gezegd. De controller zou er misschien voor kunnen zorgen dat ik er eindelijk wél eens iets van bak op een console :P . Ik ben namelijk een complete kluns op het gebied van gamepads.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 mei 2006 20:01

Het is ook Wii. Uitgesproken als "We". Omdat Nintendo met deze console iedereen wil aanspreken. Jong en oud, gamers en non-gamers. Dus wij allemaal. Daarnaast staan de twee i's voor de speciale controlers.

Persoonlijk kijk ik al uit naar deze console vanaf de E3 beurs van 2004. Toen waren er nog geen demo's te zien, maar het concept werdt toen wel geshowd. Dit jaar echter waren er redelijk wat films en demo's beschikbaar op de E3. Het ziet er goed uit en de mensen die de E3 mochten bezoeken en ook nog de kans kregen om de demo's te spelen zijn erg enthausiast. De techniek op zich is niet nieuw natuurlijk, maar de uitwerking door Nintendo hopelijk wel. De meeste berichten zijn in ieder geval positief. Hopelijk speelt deze manier van gamen ook zoals het er uit ziet. Het zal in ieder geval even wennen zijn voor gamers vermoed ik.

Waar ik persoonlijk nog meer naar uitkijk is de manier waarop de online functie gaat werken en dan vooral het deel van het downloaden van oude games. De Wii zal namelijk tot aan de NES toe spellen kunnen spelen.

matthijs
Toerist
Contacteer:

WOW

Ongelezen bericht door matthijs » 21 mei 2006 20:58

Ik wist niet dat de nintendo wii zoveel spellen kon spelen. Zo zie je maar weer dat je van elkaar nog van alles kan leren. Bedankt voor de nieuwe informatie. :-D

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 22 mei 2006 08:01

Je kan ze er op spelen, als je ze download tenminste, het is niet zo dat je die ouwe NES cardridge erin kan beuken... Kan wel, is niet aan te raden :P
Ik kijk ook al een tijdje naar de Wii, en sinds de preview (in de [N]Gamer) van de nieuwe shooter van Ubisoft, Red Steel ben ik echt geinterresseerd. Als ik de preview en de trailers moet geloven gaat dit een fantastisch spel op een fantastische console worden, omdat je gewoon bijna in het spel leeft, en de graphics zijn naar mijn mening ook erg goed, niet het niveau van een aantal xbox 360 titels (Oblivion, Dead or Alive 4 etc...), maar het ziet er gelikt uit. Daarbij komt dat (volgens een aantal sites en gamesbladen) de Wii maximaal €250,- gaat kosten (komen waarschijnlijk wel 'leuke' extra kosten bij voor een hele zooi games, controllers, memory cards etc...), maar met de 3-400 euro die de xbox 360 kost en er word gespeculeerd over 499 of zelfs 599 euro voor (de helemaaaaaaaaaal niet dure [volgens ken katuragi (dacht ik) - baas Sony]) Playstation 3, is dit gewoon best wel goedkoop, en dat maakt het voor iemand met een kleine beurs (zoals ik, en menig ander) best wel aantrekkelijk.
Kortom: Als er een 'next-gen' console mijn huis in komt, word het waarschijnlijk een Wii.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 mei 2006 12:57

T.a.v. de prijzen: De productie kosten van de Wii liggen ook stukken lager. Het is de kleinste console van de drie (Xbox360, PS3 en Wii) en je kunt er alleen maar spellen op spelen. Verder is de Wii grafisch de minst krachtige (zacht uitgedrukt). De Xbox360 is gewoon duurder omdat deze veel meer mogelijkheden bied, idem voor de PS3. De laatste twee zijn dan ook meer multi-media apparaten. De Wii zal geen hardeschijf bezitten, wat de andere twee dus wel hebben (en de kosten dus omhoog drukt). Iets wat nog verschrikkelijk lastig kan blijken als je veel oude games wilt downloaden om te spelen (ja, daar moet je bij de Wii dan memory cards voor gebruiken). Bedenk ook dat de Xbox en de PS3 meer media ondersteunen zoals: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD, HD, BleuRay enz. en daar betaal je nou éénmaal ook voor. In het verleden was Nintendo ook vaak de goedkoopste, maar jammer genoeg niet altijd de populairste. Prijs schijnt bij videogames niet altijd veel uit te maken. Mensen met veel PSX en PS2 games kopen waarschijnlijk toch een PS3 omdat deze ook de oude spellen kunnen spelen (verkopen ze gewoon hun PSX of PS2 zodat ze een deel van de kosten voor de PS3 al hebben).

Naast de backward compatibility van NES, SNES, and N64 spellen (via download) zullen er ook spellen ondersteund worden van de Sega Genesis en de Hudson's TurboGrafx-16. Oftewel nog meer mogelijke spellen om te spelen.

Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia » 22 mei 2006 13:43

Wat is er zo bijzonder aan de besturing van de console? Ik zie zelf ook dat het een afstandsbediening lijkt te hebben ipv een lekker in de hand liggend apparaat aan een draadje.

Ik ga het ding met enige waarschijnlijkheid niet kopen, veel te duur voor de hoeveelheid spellen die ik speel (nihil :lol: ), maar ben altijd fan geweest van Nintendo en een aantal van zijn spellen (Mario Party bv, gegarandeerd voor een hoop lol en krampende vingers :-D ). Ik heb dan ook met veel plezier op de N64 van mijn broer gespeeld toen we beide nog thuis woonden.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 mei 2006 14:01

Het bijzondere aan de besturing is dat er gebruik wordt gemaakt van Motion sensors. Oftewel het spelen gaat deels door beweging en niet meer door knoppen indrukken. Zo kun je bijvoorbeeld in een honkbal spel echt slaan alsof je een knuppel in de hand hebt en de bal probeert te raken. Idem voor golf.

In het eerder door sdajafol genoemde Red Steel gebruik je de afstandsbediening om te richten met je pistool. Als je de afstandsbediening zelfs wat scheef houd dan zie je in de game dat de hand daar ook het pistool scheef houd. Verder kun je in Red Steel met een Kaitana vechten. Oftewel die afstandsbediening heen en weer slaan. Men verwacht dat dit zelfde soort systeem zal worden gebruikt om een Star Wars game te maken met lightsaber gevechten.

Verder kent die afstandsbediening een speaker. Het geluid zit dus veel dichter bij je. Het geluid van het schieten van het pistool hoor je dus ook echt bij je hand.

Naast die afstandsbediening controler zullen er ook toevoegingen uit gebracht worden. De bekenste tot nog toe is de Nunchuk. Waarin ook Motion sensors zitten en enkele knoppen plus een richtingsknuppeltje.

Een andere is een opzet stuk om een pistool na te bootsen. Zeg maar een soort van oude NES Zapper. Die dus te gebruiken is bij de aankomende nieuwe Duck Hunt.

Meer info vind je hier.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 22 mei 2006 15:22

Ik heb gestemd op 'Ik weet het nog niet.'. Het lijkt me superleuk om zo'n controller te gebruiken, maar aan de andere kant is er natuurlijk ook de kans dat je er snel op uitgekeken raakt. Mijn eerste reactie is super-enthousiast (thuis LARP-en :P ), maar ik wacht eerst nog een poosje af, om te kijken wat andere mensen hun ervaringen zijn.
Wanneer komt ie uit eigenlijk?

Thallion
Toerist

Ongelezen bericht door Thallion » 22 mei 2006 16:10

Ik weet het ook nog niet; de spellen lijken op zich wel interesant, maar eerst maar 'ns zelf uitproberen uiteraard of ik ze wat vindt...
De Motion Sensors in een controller lijken op zich leuk; maar ik ben benieuwd of daar echt iets leuks mee wordt gedaan. De EyeToy van playstation leek ook leuk; maar ik ken niet veel spellen die daar echts iets mee hebben gedaan wat je langdurig blijft spelen als het nieuwe er eenmaal vanaf is.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar het eerste geval van WII-RSI

Oh; en ik moet Nintende feliciteren met de beste marketing strategie ooit. Ik geloof dat er over weinig consoles zoveel is gepraat als over de WII. (Al was het dan wel over de naam, en niet over de capaciteiten, ed van het ding)

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 22 mei 2006 16:36

WII doet me denken aan WWII, World War II, ik vind persoonlijk de xbox 360 en Playstation 3 beter in de mond liggen. Het is ook wat langer, dat kun je spectaculairder brengen dan 'we'. Ik bemoei me eigenlijk niet zoveel met consoles, ik speel spelletjes het liefst op de PC, als ik erbij uitkom omdat iemand een andere console heeft speel ik met veel plezier mee, maar hoe je het ook went of keert, in mijn ogen is de beste en meest multifunctionele 'gamepad' gewoon een keyboard met muis. Vooral de WASD (het idee van de pijltjestoetsen op een plek waar een boel andere knoppen in de buurt zitten) combinatie voor games is een geweldige uitvinding geweest, met rechts bestuur je de muis, met links bedien je de toetsen die je nodig hebt. Het idee achter de Wii kan leuk zijn, maar ik hou het bij mijn toetsenbord.

Ik zou het natuurlijk wel graag een keer willen uitproberen, vernieuwend mag ik dan niet zijn, nieuwsgierig ben ik zeker :D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 mei 2006 17:17

Jo0st schreef:WII doet me denken aan WWII, World War II
Het is dan ook Wii en niet WII :P. Het is namelijk geen afkorting en de twee i's geven geen cijfer weer maar gewoon de letter i.
Thallion schreef:De Motion Sensors in een controller lijken op zich leuk; maar ik ben benieuwd of daar echt iets leuks mee wordt gedaan. De EyeToy van playstation leek ook leuk; maar ik ken niet veel spellen die daar echts iets mee hebben gedaan wat je langdurig blijft spelen als het nieuwe er eenmaal vanaf is.
Tja, de EyeToy bied de game ontwikkelaars blijkbaar weinig mogelijkheden voor interessante games. Volgens mij bied de Wii remote veel meer mogelijkheden. Daarnaast bood de EyeToy niet echt lekkere besturing. Iets wat de Wii remote wel schijnt te leveren. En als ik het zo zie dan kan deze een veel natuurlijker gevoel geven aan games. Iets wat Nintendo ook van plan is. Zoals Nintendo zelf aangaf: De Nintendo Wii gaat verder waar ze met de NintendoDS mee zijn begonnen. Het gamen meer gevoel geven en niet alleen een visuele beleving.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 23 mei 2006 15:57

Ysgrublaidd schreef:T.a.v. de prijzen: De productie kosten van de Wii liggen ook stukken lager. Het is de kleinste console van de drie (Xbox360, PS3 en Wii) en je kunt er alleen maar spellen op spelen. Verder is de Wii grafisch de minst krachtige (zacht uitgedrukt). De Xbox360 is gewoon duurder omdat deze veel meer mogelijkheden bied, idem voor de PS3. De laatste twee zijn dan ook meer multi-media apparaten. De Wii zal geen hardeschijf bezitten, wat de andere twee dus wel hebben (en de kosten dus omhoog drukt). Iets wat nog verschrikkelijk lastig kan blijken als je veel oude games wilt downloaden om te spelen (ja, daar moet je bij de Wii dan memory cards voor gebruiken). Bedenk ook dat de Xbox en de PS3 meer media ondersteunen zoals: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD, HD, BleuRay enz. en daar betaal je nou éénmaal ook voor. In het verleden was Nintendo ook vaak de goedkoopste, maar jammer genoeg niet altijd de populairste. Prijs schijnt bij videogames niet altijd veel uit te maken. Mensen met veel PSX en PS2 games kopen waarschijnlijk toch een PS3 omdat deze ook de oude spellen kunnen spelen (verkopen ze gewoon hun PSX of PS2 zodat ze een deel van de kosten voor de PS3 al hebben).

Naast de backward compatibility van NES, SNES, and N64 spellen (via download) zullen er ook spellen ondersteund worden van de Sega Genesis en de Hudson's TurboGrafx-16. Oftewel nog meer mogelijke spellen om te spelen.
Volgens sommige berichten schijnt de Wii wel de optie te hebben om DVD's af te spelen... Ik kan het fout hebben, maar dat is wat ik dacht.

Voor gebeuren over de Motion Sensor verwijs ik jullie hier naar door:
Red Steel trailer Dat laat wel redelijk zien wat er nou zo speciaal aan is. Je komt op een bepaalde manier gewoon veel meer in het spel, en dat is (naast levensechte graphics van de xbox en ps3) ook iets dat het veel realistischer maakt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mei 2006 16:49

sdajafol schreef:Volgens sommige berichten schijnt de Wii wel de optie te hebben om DVD's af te spelen... Ik kan het fout hebben, maar dat is wat ik dacht.
De GameCube Nintendo speelde ook DVD's. Jammer genoeg alleen het format dat Nintendo uitgaf. Oftewel kleinere schijven. Daarnaast hadden deze een speciale encryptie.

Bij de Wii gebruikt Nintendo ook weer het DVD format. Dit keer het normale formaat, zoals deze ook bekend is bij films op DVD. Nintendo kennende zal het echter de film DVD's niet kunnen afspelen en zullen ze wel weer een speciale encryptie gebruiken. Nintendo zelf heeft in ieder geval nog niet bevestigd dat de Wii DVD-films kan afspelen.

the Pelican
Kind van de kosmos

Artikel over Wii

Ongelezen bericht door the Pelican » 01 jun 2006 08:45

nu.nl schreef:Wii grote winnaar E3-gamesbeurs

LOS ANGELES - De nieuwe spelcomputer van Nintendo, de Wii, is door Amerikaanse media uitgeroepen tot de grote winnaar van de gamesbeurs in Los Angeles vorige maand. Het apparaat, dat later dit jaar op de markt komt, ontving woensdag de prijzen 'Best of Show' en 'Best Hardware'. Het liet daarmee de PlayStation 3 van Sony achter zich.

Nintendo verbaasde de gamesjournalisten met zijn nieuwe manier van besturing van karakters in een computerspel. De Japanse onderneming maakt meer gebruik van bewegingssensoren waardoor een speler met slagbewegingen bijvoorbeeld kan tennissen op het televisiescherm. Sony en Microsoft hebben bij hun nieuwe spelcomputers veel bij het oude gelaten: knoppen in plaats van een intuïtieve besturing.

...
Bron en het gehele artikel

Plaats reactie