Final Fantasy fanaat

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 20 okt 2005 13:01

Ik vond deel 9 vooral een heel slecht in elkaar gestoken verhaal hebben in vergelijking met delen 7 en 8. Maar ja die black mage was wel best cool.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 22 okt 2005 00:07

Ik vond deel negen ook niet echt een goed verhaal hebben, het was een beetje simpeltjes.
Maar deel zeven had weer een geweldig verhaal.
Maar ook al is het een minder dan de ander ik blijf het toch spelen, het heeft een verslavende werking.
Ik hou meestal op als ik erover ga dromen, als ik slaap en droom dat ik nog maar zoveel Hp heb dat is een kwalijke zaak.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 dec 2005 12:53

Gamed schreef:Ontwikkelaar Square Enix onthulde op een conferentie in Tokyo dat de Japanse gamers diep in hun zak zullen moeten tasten om een exemplaar van Final Fantasy XII te bemachtigen. FF XII komt op 16 maart uit in Japan.

De standaard PS2 games kosten over het algemeen rond de $59, maar FF XII zal een prijskaartje krijgen van $75. Dit is niet het eerste spel dat Square Enix zo duur heeft gemaakt. Eerder bracht het Dragon Quest VIII uit voor de prijs van $77 in Japan en toch verkocht het als zoete broodjes. Maar Amerikaanse en Europese gamers moeten zich voorlopig geen zorgen maken, want ondanks de hoge prijs in Japan werd Dragon Quest VIII ook voor de gewone prijs verkocht in Amerika. En tot nu toe zijn de pre-orders van FF XII in Amerika ook niet duurder geworden dus voorlopig moeten de FF fans zich geen zorgen maken.
Zouden jullie de Final Fantasy XII kopen als de prijs in Europa ook hoger zou zijn dan normaal?

Ik in ieder geval niet. Dan wacht ik liever tot de prijs gedaalt is. Hoe goed ik ook de Final Fantasy reeks vind. Ik vraag me ook af waarom ze in Japan de game hoger hebben ingezet qua prijs dan andere games.

wietepiet
Toerist

Final Fantasy: Crystal Chronicles, kopen of niet?

Ongelezen bericht door wietepiet » 29 apr 2006 18:11

Beste mensen,

Sorry als ik het onderwerp een andere richting in stuur maar ik zit met een vraagstuk: Moet ik het spel Final Fantasy: Crystal Chronicles wel kopen of niet? Ik heb namelijk nog nooit een FF game gespeeld maar heb er veel van gehoord en ook veel van gezien (ik heb een game magazine niets bijzonders 8) )
en ben zo gestuit op FF:CC. Nu weet ik dat hiermee een beetje een andere weg wordt ingeslagen door Square-Enix namelijk een RPG in Real-Time. Ik weet niet precies waarom maar ik weet wel dat dit komt doordat er een paar nieuwe mensen op FF:CC waren gezet, alleen de bekende maker van de graphics was nog wel hetzelfde (ik ben even zijn naam kwijt sorry :$ ). Ik wil hierbij niet de indruk wekken dat sommige games die zullen volgen ook meer in die richting neigen. Dit is één van de redenen dat ik het spel wil kopen. Ik hou namelijk van RPG's en ook hou ik wel van Real-Time. :duizel:
De graphics en muziek zijn trouwens geweldig; graphics spreekt voor zich en de muziek geeft veel detail namelijk: je hoort verschillende tonen van je voetstappen op verschillende terreinen en kunt soms dieren in de 'verte' horen.

Groeten van, je weet wel wie(tepiet)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2006 18:52

Ten eerste stuur je het topic geen andere richting in aangezien je het over Final Fantasy hebt en dit het Final Fantasy topic is.

Je zegt zelf al dat de grafics en de muziek erg goed zijn. En dit is zeker het geval. De grafics zijn zeer goed voor een NGC spel en de muziek is geweldig (ik luister redelijk vaak naar de soundtrack). Het spel is echter totaal anders dan de andere Final Fantasy spellen. Persoonlijk vind ik het ook niet echt een RPG maar meer een hack & slash spel. Beetje door een wereld lopen en hier en daar vijanden verslaan en wat kleine puzzels. Daarnaast is er weinig verschil in level opbouw. Oke, de omgevingen worden wat anders maar hetgene dat je moet doen is haast gelijk aan de dingen die je moet doen in andere levels. Het spel wordt dus redelijk snel saai. De single player mode is dus ook niet echt geweldig. De multi player stand schijnt stukken beter te zijn. Vooral door de verschillende informatie die de spelers kunnen verkrijgen wanneer deze een GBA gebruiken als controler. Iedere speler krijgt dan andere informatie, waardoor er meer interactie tussen de spelers wordt opgebouwd. Toch zou ik Crystal Chronicles niet aanbevelen bij mensen die verzot zijn op de originele lijn van Final Fantasy spellen. Dit omdat het echt een compleet ander soort spel is.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 29 apr 2006 20:56

Ysgrublaidd schreef:Zouden jullie de Final Fantasy XII kopen als de prijs in Europa ook hoger zou zijn dan normaal?

Ik in ieder geval niet. Dan wacht ik liever tot de prijs gedaalt is. Hoe goed ik ook de Final Fantasy reeks vind. Ik vraag me ook af waarom ze in Japan de game hoger hebben ingezet qua prijs dan andere games
Ik ook niet. Ik ga ook wachten totdat de game een beetje een normale prijs heeft.
Spelletjes voor de consoles zijn al vreselijk duur naar mijn mening en als je het geduld hebt scheelt je dat in de regel een aardige duit.
Zo heb ik het al met meerdere spellen gedaan, gewacht totdat de platinum edition uitkwam en dan pas kopen.

Ook al duurt het wachten soms lang het beloont wel.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 mei 2006 00:25

Probleem met die methode Flynn is dat niet alle games op een gegeven moment de budgetbakken vinden. Er zijn gewoon spellen die altijd duur blijven. Omdat ze slecht verkochten of omdat er niet genoeg van gemaakt zijn. Ik heb toch echt spellen in mijn collectie die je niet zo makkelijk meer koopt of als je ze vind dat ze dan hartstikke duur zijn.

Als ik wietepiet in een ander topic mag geloven, dan heeft deze nu al moeite om FF: CC te vinden. Laat staan voor een redelijke prijs. Op zich ben ik dus wel blij dat ik des tijds het spel gekocht heb. Inclussief "gratis" GBA-GCN kabel die in de verpakking zat, die dus in de latere versies er niet meer bij geleverd werd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 mei 2006 17:47

Het is weer E3 tijd dus nieuws aangaande nieuw aangekondigde games. Zo ook t.a.v. Final Fantasy. Square-Enix heeft verschillende titels aangekondigd:
- Final Fantasy XIII voor de PS3.
- Final Fantasy Versus XIII voor de PS3.
- Crisis Core: Final Fantasy VII voor de PSP.
- Final Fantasy Agito XIII voor mobiele telefoon.
- Before Crisis: Final Fantasy VII voor mobiele telefoon.
- Final Fantasy: Crystal Chronicles - Crystal Bearers voor de Nintendo Wii.
- Final Fantasy: Crystal Chronicles - Ring of Fates voor de Nintendo DS.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 mei 2006 12:47

Final Fantasy XII zal pas het eerste kwartaal van 2007 in Europa worden uitgebracht. Toch worden we nu al lekker gemaakt t.a.v. het vervolg Final Fantasy XIII.

Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9
Pagina 10

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 sep 2006 11:14

Final Fantasy XII zal ook naar de NintendoDS komen. De game zal de naam FF XII: Revenant Wings dragen. Het verhaal speeld zich af in de zelfde wereld als die van de PS2 versies. Of het hierbij gaat om een prequel of sequel is nog niet helemaal duidelijk. De figuurtjes zien er namelijk in de DS versie jonger uit maar volgens de site zijn ze qua leeftijd ouder.

Trailer

Officiële site

Het ziet er in ieder geval zeer gelikt uit.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 mei 2007 10:16

Square-Enix heeft vandaag de teasersite geopend van Final Fantasy: Dissidia. Een nieuw aangekondigde titel voor de PSP. Er is nog niet veel bekend aangaande deze titel, maar er is al wel bekend dat het een exclusive voor de PSP wordt en dat Tetsuya Nomura (Kingdom Hearts, Final Fantasy Versus XIII) de personages ontwerpt. Volgende week komt de officiële onthulling. Dissidia is dus de mysterieuze Final Fantasy titel die volgende week op de Square-Enix party zal onthuld worden.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 mei 2007 01:02

Vrijdag Final Fantasy III voor de Nintendo DS gekocht. Een remake van het enige deel dat niet buiten Japan is uitgegeven. Grafisch ziet het er voor een NDS game super uit en het verhaal is wel grappig. Al is dit wel een erg pittige Final Fantasy. In ieder geval een mooi RPG voor de mensen die een NDS hebben.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 mei 2007 12:03

Er is een nieuwe trailer uitgebracht aangaande Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fate voor de NintendoDS. Deze is hier te vinden.

Ik heb die trailer net bekeken en krijg het gevoel alsof deze FFCC veel weg heeft van de oude Secret of Mana. En dat de laatste uit de Secret of Mana reeks er eigenlijk ook zo had uit moeten zien. Want volgens mij heeft deze FFCC veel meer weg van de eerste Secret of Mana's dan de laatste Secret of Mana. En aangezien ik de eerste Secret of Mana's geweldig vond ben ik wel erg benieuwd geworden naar deze FFCC. Het eerdere deel op de GameCube Nintendo was een leuke game, maar ging toch snel vervelen. Hopelijk hebben ze dat in dit deel opgelost.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 jul 2008 10:28

En Sony is zijn exclusiviteit kwijt als het gaat om de nieuwe Final Fantasy. Nummertje XIII zal namelijk ook naar de Xbox360 komen. Tegelijk met de PS3 versie. FF Versus XIII blijft wel PS3 exclusief.

De E3 persconferentie en de Japanse trailer zijn hier te bekijken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Final Fantasy fanaat

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 dec 2008 19:55

Nieuwe video beelden van Final Fantasy XIII en Final Fantasy Versus XIII. Hier en hier.

Ik vind het er persoonlijk weer erg goed uitzien. Oké, het zal voornamelijk de CGI tussen filmpjes zijn maar toch. Het ziet er erg smakelijk uit. En als de sfeer uit deze filmpjes terug te vinden is in de games en de gameplay ook goed is, dan worden het vast weer toppers. :love:

Plaats reactie