Final Fantasy fanaat

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Final Fantasy fanaat

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 mei 2009 13:02

Alweer een tijdje terug Crisis Core: Final Fantasy VII gekocht en gespeeld. Wat een geweldige PSP game is dat zeg. Ziet er super uit en dat card-battle-systeem werkt beter dan verwacht en zorgt er voor dat de game veel sneller verloopt dan het standaard menu-systeem.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 jun 2009 10:19

Op de E3 heeft Square-Enix een trailer getoond van Final Fantasy XIII maar ook verrassend genoeg van Final fantasy XIV. De eerste was niet echt vernieuwend, maar de tweede vond ik er wel smakelijk uitzien. Jammer alleen dat het net als deeltje XI een Online Game wordt. :(

Rule
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rule » 03 jun 2009 11:42

Linkje?
En waar is deeltje 14 dan in dat rijtje?

Crisis Core is overigens de shit inderdaad ^^

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 jun 2009 12:07

Rule schreef:En waar is deeltje 14 dan in dat rijtje?
Uhm, welk rijtje bedoel je Rule?

Trailer FF XIII
Trailer FF XIV

Rule
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rule » 04 jun 2009 07:04

Argh stekeblind, ik zag FFXV.. Thx voor de linkjes!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 mar 2010 14:47

En Final Fantasy XIII is uit. Zowel voor de PlayStation3 als wel voor de Xbox360. Al schijnt de PS3 versie duidelijk de beste van de twee te zijn.

Dus, wat zijn de ervaringen aangaande deze game?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 okt 2010 10:08

Dit weekeinde wat uurtjes (13) Final Fantasy XIII gespeeld. Deze game is een stuk beter dan dat gedrocht nummer XII. Al is het nog steeds niet zo goed als de delen III, VI, VII, VIII, XI. Het heeft naar mijn idee het meeste weg van deel X en X-2. Welke ook geen nare games waren, maar toch niet zo heel hoog in mijn top staat. Met een vleugje van het gevoel dat ik kreeg bij de topper FF VII.

Verhaal is in ieder geval wel goed, karakters zijn voor het grootste deel interessant, de tussen filmpjes zien er zeer gelikt uit en de omgevingen kunnen mij ook wel verbijsteren. En de muziek... :love:

De gameplay is op zich wel redelijk, maar heeft toch zo zijn nare kanten. Dat je steeds met één hoofdkarakter speelt is wel leuk, omdat je steeds in de huid van een ander karakter kruipt, echter kent het ook zijn nadeel. In de gevechten is ook alleen maar die karakter beschikbaar om aan te sturen en als deze dood gaat dan is het gelijk game-over. Daar waar je in vorige delen dan nog met een ander karakter doorging en de dooie met phoenix-down nog levend kon maken.

Daarnaast is de game naar mijn idee een stuk makkelijker geworden (op de enkele momenten na dat je hoofdkarakter door een monster binnen één ronde wordt gekillt). Zo krijg je na elk gevecht al je HP en MP terug. En veel merk ik tot nog toe niet van de hoogte van de MP, want ik gebruik spell na spell en het lijkt maar niet op te gaan (je ziet het ook niet in het gevechtsmenu staan).

Tevens is de game, zover als ik nu ben, redelijk rechtlijnig. De wereld is tot nog toe niet open. Je gaat van de ene plek naar de andere (veelal in verschillende groepjes van karakters), je loopt de route, komt hier en daar een vijand tegen en aan het einde mogelijk een soort eindbaas en vervolgens een tussen filmpje die je naar het volgende gedeelte brengt. Het is wel goed uitgewerkt dus daar is verder niks mis mee, maar nu krijgt het spel daardoor wel een erg interactieve film gehalte, waarbij je keuzes niks uitmaken.

Maar goed, dit is mijn voorlopige impressie na 13 uur van het spel gezien te hebben en tot nog toe ben ik erg enthousiast over de game.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 feb 2017 02:05

En wie heeft er al mogen spelen met Final Fantasy XV?

Ik heb alleen nog maar wat recensies gezien en wat ziet die game er gruwelijk mooi uit. Staat dan ook zeker nog op de lijst van games die ik wil spelen.

En dan komt er over een tijdje ook nog een remake uit van Final Fantasy VII. Naar ik heb begrepen is het wel in chapters vorm. Wat dan weer jammer is. Daarnaast zullen er wat aanpassingen worden gemaakt, omdat de gameplay anders zal zijn. Krijg je met een oude game in een nieuw jasje. Ben wel benieuwd naar de eerste recensies van deze remake.

Plaats reactie