Final Fantasy fanaat

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Aldaron
Fortuinzoeker
Contacteer:

Final Fantasy fanaat

Ongelezen bericht door Aldaron » 28 feb 2004 23:53

lijkt cliché , maar ik ben een enoOORME Final Fantasy-fan .. buiten de games heb ik ook boeken,véééle cd's ,dvd's en hopen gadgets ...
Final Fantasy = een RPG-spel

- Nog Liefhebbers ? :)

Tenna' ento lye omenta

Aldaron
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldaron » 29 feb 2004 23:06

Yuna : De hoofdrolspeelster uit Final Fantasy 10 :)

[web]http://galahad.com.br/images/wpp/final_ ... 9_1024.jpg[/web]

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2004 10:47

Dit topic loopt wel storm zeg :)

Ja, ook ik ben een fan van de Final Fantasy spellen. Maar meer nog van de Squaresoft en tegenwoordig Square-Enix spellen.
Ik kan nog steeds genieten van Secret of Mana (en tegenwoordig Sword of Mana op de GBA)

Ze komen in het algemeen altijd met spellen die voor die tijd grafisch heel goed in elkaar zitten.
Met een goed verhaal en een lekkere gameplay.

Naast de spellen heb ik ook de CGI films The spirits within en de animatrix (heeft niets met final fantasy te maken, maar er is één filmpje dat gemaakt is door squaresoft). En de Soundtrack van Cristal Chronicles.

P.S. je plaatje doet het niet dus bij deze een andere van Yuna
Afbeelding

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mei 2004 22:00

Na Final Fantasy: The spirits within en Final flight of Osiris (Animatrix) komt Square-Enix met een nieuwe CGI (computer-graphic imaging) film.

Dit maal is het een vervolg op de meest geliefde game uit de Final Fantasy serie namelijk Final Fantasy VII. De film heeft de titel Final Fantasy VII: Advent Children meegekregen.

De nieuwe trailer is volledig Engelstalig en we zien verscheidene shots van onder andere Tifa, de verschillende Sephiroth "klonen", Vincent en natuurlijk hoofdrolspeler Cloud Strife. Het ziet er steeds meer naar uit dat deze film de sterke sfeer uit de game prima heeft weten te behouden en ook de actie ziet er subliem uit.

De trailer is te bekijken op de officiële site

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mei 2004 22:26

In europa wachten we nog op Final Fantasy XI maar de japaners kijken al uit naar deel XII.

De held in dit deel is genaamd Vaan, een 17 jarige jongen afkomstig uit Dalmasca. Zijn family is gedood tijdens de Arcadian invasie. Ondanks deze tragedie, blijft hij een optimistische dromer wiens diepste wens is te ontsnappen uit Dalmasca en een luchtpiraat te worden.
De jonge heldin genaamd Ashe (19), is ook een slachtoffer van het Arcadiaanse rijk. Ze is de onttroonde prinses van Dalmasca, maar de enigste juiste opvolger voor het rijk. In het geheim leid ze een undergronds verzet tegen de Arcadians. In tegenstelling tot Vaan, heeft haar verlies haar bitter en vraakzuchtig gemaakt. Uiteindelijk kruizen hun paden elkaar en gaan ze gezamelijk op avontuur in hun door oorlog verwikkelde wereld.
Het verhaal speeld zich af in de wereld Ivalice. Door sommige al bekend uit Final Fantasy Tactics (Advanced). Hierdoor maken ook de Judge weer hun opkomst.

De liefhebbers kunnen de trailer van Final Fantasy XII hier downloaden

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 19 mei 2004 05:56

Ik moet bekennen dat ik het nog nooit gespelld of zelfs maar gezien heb. Ik wil het wel hoor... maar ik ben bang dat ik er toch were geen zak va ga snappen en ik weet niet waarmee ik moet beginnen? Zit er een heel verhaal in door alle delen of hoef je daar geen rekening mee te houden? En wat precies meot je doen in t spel?

Túrin Turambar
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Túrin Turambar » 19 mei 2004 08:58

Ik heb een spelletje van FF voor de PS1, ik vond er niet erg veel aan. Je moest steeds wachten met aanvallen op de tegenstanders enzo, ik ben niet echt een voorstander van dat soort games. Maar ik vind het verhaal erachter (voor zover ik dat een beetje ken) wel origineel. En er zijn mooi plaatjes (van mooie dames) van de game, zoals die wat hierboven gepost is.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 mei 2004 09:25

De Final Fantasy games zijn role playing games. Niet te vergelijken met de RPG's die op de PC uit worden gebracht zoals Diablo, Icewind Dale, Morrowind of Neverwinters Night.
De serie heeft mede het standaard neergezet voor de console RPG's.
In de Final Fantasy serie begin je met één personage, waarmee je door een wereld kunt reisen. Tijdens die reis krijg je de beschikking over meerdere personages. Het gevecht systeem is turned based. Dit wil zeggen dat wanneer je door de wereld loopt je zo nu en dan op een vijand stuit. Van daaruit kom je in een gevecht scherm waarin je de vijand doormiddel van verschillende soorten opdrachten moet verslaan. Hieronder even een plaatje van een mogelijk gevechtsysteem uit Final Fantasy VII

Afbeelding

Iedere Final Fantasy heeft een eigen wereld, met nieuwe karakters. (al komen sommige namen in de reeks steeds terug, maar dan als andere personages. Vaak als eerbetoon). Het maakt dus niet uit met welke je begint. Al zijn de nieuwere versies grafisch vaak mooier. De meeste fanaten vinden Final Fantasy VII het beste deel omdat hierin het verhaal goed is uitgewerkt.

Op dit moment is er alleen op Final Fantasy X een vervolg namelijk FFX-2. Deel XI uit de reeks is de eerste online Final Fantasy en deel XII wordt weer gewoon offline.

Naast de gewone reeks bestaan er nog de Final Fantasy Tactics (PS1 en GBA).

Afbeelding

Dit zijn tactische games waarin de nadruk ligt op tactic en niet zozeer op het verhaal en het rondlopen door een fantasy wereld.

Verder is er nog de Final Fantasy voor de NGC namelijk Crystal Chronicles. Dit is meer een hack and slash game, die voorla leuk wordt indien je het met meerdere personen tegelijk speelt d.m.v. GBA's.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 mei 2004 01:09

Ik moet even iets kwijt, al zullen er niet veel geïntereseerd in zijn.

De Jappaners zijn weer de gelukkigen, Square-Enix heeft aangekondigt de eerste twee delen (jullie raden het al Final Fantasy 1 en 2) opnieuw uit te brengen. Dit maal op de GBA.
Nu maar hopen dat deze ook naar Europa toe komt.

Sméagol
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Sméagol » 08 jul 2004 13:42

Ik ben ook een enorme ff freak geworden nadat ik ffx heb gespeelt. Echt vete spellen en vooral meestelijke verhalen.

valheru
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door valheru » 18 jul 2004 08:08

Gelukkig zijn er hier ook nog ff-freaks (just like me :) )
@Smeagol: heb je alleen FF X gespeeld zoja als je het echt leuk vind kan je ook nog oudere kopen die zijn dan wel wat minder mooi maar tog verhaal,sfeer enzo zijn in een FF altijd geweldig

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 aug 2004 22:11

Gelukkig, Nintendo heeft bevestigd dat Final Fantasy I – II voor de GBA in Europa wordt uitgegeven en wel op 10 december 2004. De Game zal waarschijnlijk de subtitel Dawn of Souls meekrijgen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 okt 2004 17:15

Een remake van Final Fantasy III is ook aangekondigd. Deel 3 is nog nooit buiten Japan uitgegeven en zal nu toch naar het westen komen en wel op de Nintendo DS. Het zal dus nog wel even duren voor dat deze in Nederland uit komt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 jan 2005 14:40

NEEEEEEEEEEEEE. Final Fantasy XII is in Japan uitgesteld. Dit betekend hoogst waaschijnlijk dat het spel in Europa in 2005 niet meer het licht ziet. :'(
Zoals het er nu dus uit ziet zal FFXII, die gezien wordt als een goede opvolger van FFVII (deze wordt namelijk door de meeste fans van het genre gezien als de beste uit de serie), pas in Europa uitkomen in het jaar 2006.

TuRoQ
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door TuRoQ » 22 jan 2005 13:32

FF si teh pwn. Ik vind FF gewoon top games, omdat de grafix altijd netjes zijn voor de tuid dat het uitkomt en, omdat de personages allemaal hun eigen verhaal en personlijkheden hebben. Er zit soms gewoon humor in verwerkt wat er voor zorgt dat je er sneller en beter in betrokken raakt. Ik heb FF7 FF9 FFX en FFX-2 uitgespeeld, allemaal bij vrienden, want ik heb zelf geen PS of PS2. Wel XBOX en PC en die zijn wel meesterlijk

Plaats reactie