World of Warcraft

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Re: World of Warcraft

Ongelezen bericht door Christine » 25 mar 2009 09:55

Jemig Elmer, wat een verhaal! Ikzelf speel het spel nog wel (mage classleader zelfs), net als Marcel (hunter classleader), maar zo fanatiek als jij heb ik het nooit gespeeld. Het guild (gilde) waarin ik zit heeft dan ook als motto: Het echte leven is belangrijker en sociaal zijn is belangrijker dan raiden. Ik ben uiteindelijk maar twee avonden in de week aan het raiden, de rest van de tijd besteed ik aan pianoles (nieuw), stijldansles (nog steeds), volksdansles (nieuw), vrienden, familie, films en boeken. Natuurlijk speel ik wel wat vaker dan die twee avonden, maar nooit hele dagen en ik heb er ook lang over gedaan om level 80 te worden (geen vrij genomen van het werk en altijd het echt leven voorrang gegeven).

[opschepmode]Ik heb dan weer wel het beste gear dat er te krijgen is, maar dat komt vooral door efficient spelen en hoge tactiek-eisen van het guild.[/opschepmode].

Ik ben in elk geval blij dat je er tijdig uit wist te stappen Elmer, ik heb ook verhalen gelezen van mensen die dat niet konden.

- Christine -

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 25 mar 2009 13:17

Tja als je een beetje meer tijd neemt kom je ook overal, maar als je als eerste van de server al de achievents wil en als eerste van de server een bepaalde nieuwe dungeon wil 'clearen', tja.
En geloof het is wel kicken hoor als de guild een geoliede machine is die niet te stoppen is.

Ik zal wel terug beginnen met spelen, maar dat is nog niet voor nu en dan ga ik me op arena concentreren denk ik.

we zien wel,

PS: Heeeeey, Christine, dat is lang geleden...waar zit je? In wow?, gheghe /lol

Elmer/Pes

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 25 mar 2009 13:29

Elmer schreef:En geloof het is wel kicken hoor als de guild een geoliede machine is die niet te stoppen is.
Ik ken het gevoel, mijn guild (Knights Eternal) is eind november opgericht en inmiddels hebben we de volgende stappen doorlopen:
  • Afgesplitst van een ander - zeer goed - guild. Dit omdat ze daar niet eerlijk waren met de loot verdelen en bovendien van mensen eisten dat ze er iedere avond waren. Ikzelf heb ooit tot dit guild behoord, maar niet lang!
  • Het guild werd opgericht: Knights Eternal. Doelstelling: een sociaal guild worden, raidprogress wordt op prijs gesteld.
  • Oud bekenden van de oprichter worden uitgenodigd (op dit punt kwam ik in het guild).
  • Het raiden gaat belachelijk soepel door een hoop goede leden.
  • Door recruiting-acties komen er een hoop nieuwe leden bij. Inmiddels is besloten dat er kwaliteitseisen worden gesteld aan de raiders, maar dat vrienden altijd welkom zijn voor de gezelligheid.
  • Alles staat op farm. Andere spelers smeken of ze bij het guild mogen.
  • Er is een recruit-stop. We hebben genoeg goede spelers. Alleen uitzonderlijk goede mensen of vrienden komen nog bij het guild.
  • Het guild heeft een naam gemaakt en inmiddels krijg ik te horen: Ik zou ook wel bij jullie willen, maar ik ben vast niet goed genoeg!!!
  • Christine die zoals altijd op macht belust is, is eindelijk tevreden. :lol:

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 mei 2009 15:09

En ja hoor, ik ben weer helemaal terug into WOW.
Account terug geactiveerd.
Ik sta nu een beetje achter qua gear, maar dat zal geen 3 weken duren, lol.
:nooo:

Dit is echt ontsnappen uit de boze vieze wereld hoor....

Pes aka Elmer

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 mei 2009 15:12

Dit is echt ontsnappen uit de boze vieze wereld hoor....
Drank WoW maakt meer kapot dan je lief is?

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 04 mei 2009 15:19

Wel, ik zit al een tijdje niet lekker in m'n vel.
In mijn werk zie ik niet zo veel uitdagingen meer en de uitdagingen die er zijn worden of wel doorgegeven of zijn boven mijn petje.
Nieuwe baan zoeken is ook zo een gedoe.
Dus ik ben maar weer eens met WoW begonnen, ik pieker nu meer over hitrating en talenttrees dan over het werk...en dat is toch niet slecht.

Ik pobeer wel zelf mijn speeltijden te bepalen en minder de guild mij laten leiden (lijden) :)

Maar ik merk dat ik snel de neiging heb om nog even snel een paar duizend PVP punten halen voor die trinket of nog even dit, nog even dat en voor je het weet zit je weer dagelijks 6 uur in the World of Warcraft.

Ach ach ach, wat een pracht spel is het toch :aanbid:

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Christine » 05 mei 2009 09:44

Christine schreef:Waarom ben ik na twee dagen spelen level 16? Juist ja, ik speel teveel! Waar was die goede oude tijd dat ik het spel nog stom vond?
Ik lees dit nu terug en moet lachen: tegenwoordig ben ik in een uur level 10, in twee á drie uur level 20! :huh:

Grappig is dat een paar andere vrienden van me het zijn gaan spelen en het leuk is om te zien met welke problemen ze worstelen. Ze hebben wel het voordeel dat ze "friends in high places" hebben. Een van die vrienden is full epic doordat hij makkelijk een goed raiding guild in kwam, maar wist gisteren nog niet wat een PUG is. Voor de niet-wowers: dat staat voor Pick up Group, en dat betekend dat je met mensen die niet in je eigen gilde zitten gaat proberen de "eindbazen" te verslaan. Dit is een afkorting die zeer veel wordt gebruikt in het spel en elke raider weet wat het betekend.

Ander voorbeeld: een vriend van me - net level 2 - klaagde dat hij telkens doodging. Ik dus even met mijn mage een kijkje genomen. Hij was een druid, en probeerde de beestjes dood te slaan met zijn stok. Ik dus "Uhm, selecteer het beestje en druk dan eens een paar keer op de '2'". Beestje dood. Hij: "Heeee, dat heb ik andere mensen ook zien doen!". :lol:

Ik ben inmiddels naast classleader ook raidleader, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik dagelijks raid. Dansen, pianoles, verjaardagen en pretparken (dus: het echte leven) staat nog steeds op nummer 1! :)

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 30 mei 2009 20:41

Ik speel nu ook WoW, ik heb Guild Wars een tijdje veel leuker gevonden, maar wou het toch ook een keer proberen.
Had eerst een Draenai Shaman gemaakt (die ondertussen lvl 44 is), maar die begon toch een beetje te vervelen dus ben ik een paar dagen geleden begonnen aan een Dwarf Paladin (die nu lvl 21 is.) Deze bevalt me een stuk beter. :lol:

Verder ben ik via een vriend in een vrij goeie guild gekomen, ze doen dagelijks raids, vooral veel Naxx als ik me niet vergis maar ben nog niet zo goed in die namen. :P En ik kan niet wachten om mee te kunnen doen. :aanbid:

Ik speel trouwens op Runetotem misschien dat er toevallig meer mensen hierop zitten? :s

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 01 jun 2009 09:29

Wij zijn met heel de guild verhuist naar de server Saurfang, mijn shammy heet daar Poz en mijn hunter Pess.
Het leek een goed idee om naar een nieuwe server te gaan omdat de vorige server helemaal vol met guilds zit en wij konden enkel de crap spelers recruteren...maar enkele leden van onze guild hebben het al verkorven op de nieuwe server door onbeleefd te zijn, zucht.

Rule
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rule » 01 jun 2009 11:58

Hmm ik ben blij dat ik er nooit voor 'gevallen' ben, als ik zo de verhalen lees en mensen om me heen verslaafd zag raken aan een digitale wereld. Lang leve m'n crappy computer destijds ;)

Tot er ooit nog een World of Starcraft komt, dan ga ik wel voor de bijl :-D

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 01 jun 2009 16:58

Is er een kans dat ik bij jullie in de guild kan, Elmer?
Ik kan wel een nieuwe uitdaging gebruiken, onze guild is nogal saai en ik vind het niet erg om opnieuw te beginnen op een andere server.
Zijn jullie horde of alliance?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 01 jun 2009 22:13

Elmer is horde.

Maar je mag ook op Alliance naar Stormreaver komen... :joehoe:

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 01 jun 2009 22:15

Ja getver, nou moet ik gaan kiezen ><

EDIT:
Aangezien ik zelf graag alliance speel zou ik graag bij Christine komen, hoe heet je ingame?

EDIT2:
Ik zie net dat Stormreaver een PvP server is, dan kan je toch altijd aangevallen worden?
Denk dat ik dan toch voor de server van Elmer ga.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 02 jun 2009 12:04

Tsja... het is een pvp server ja, dus af en toe wordt je aangevallen. Als je dat niet leuk vindt is het inderdaad handiger naar een pve server te gaan. Ikzelf ben op pvp terecht gekomen doordat een paar vrienden van mij daar zaten.

In elk geval, mocht je het willen proberen (mijn guild doet alleen aan pve), dan is mijn ingame naam Trania.
Vanaf morgenavond ben ik weer online, want vanavond moet ik afdansen! :nagelbijt:

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 02 jun 2009 13:27

Misschien dat ik het toch is probeer, het lijkt me niet dat je constant aangevallen word. Toch? :?

En ik vind alliance wel gewoon leuker om te spelen dan horde.

Plaats reactie