World of Warcraft

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Elmer
Kosmonaut

Re: World of Warcraft

Ongelezen bericht door Elmer » 23 sep 2010 11:23

Gearscore, Gearscore, bah, skillscore ftw.
Als je tegenwoordig in een PUG wil (we raiden niet veel omdat we wachten op Cataclysm dus puggen we), vragen ze je hoogste Achievement en Gearscore.
Toegegeven, je moet een bepaald level van gear hebben wil je vlotjes door icc25 lopen maar dat moet echt niet 6000 zijn.

Iemand van de wowers hier trouwens al Helion (Ruby Sanctum) gedaan?

Ik nog niet, we hebben op dit moment maar 4 leden in de guild (waaronder een lvl1 bankerchick).

Als Cataclisme komt bouwen we onze guild terug op.

Pahz de Disco Priest

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 19 okt 2010 12:21

Cataclysm komt eraan...
13 oktober kwam patch 4.0.1 uit. En zo verwacht men nog twee mega patches voordat dan eindelijk op 7 december Cata echt uitkomt.
Ik sta weer in de rij om 12 uur 's nachts...pracht sfeer daar!

De laatste patch:
Verdorie, niet de geringste patch.
Je talent points zijn weg en je hebt er in de plaats van 71 nog maar 41 (op lvl85 wel te verstaan) dus nu op 80 zijn dat dus 36 punten.
Veel is weg, veel is nieuw.
In het begin iedereen weer vloeken natuurtlijk...wat nieuw is geeft stress :)
Je addons waren out of date en addons als grid en Vuhdu kenden natuurlijk de nieuwe spelnames niet.
Na een uurtje aanmodderen lukte het bij mij allemaal wel weer.

Op dit moment lijkt het dat zelfs de grootste noob behoorlijk kan healen in een instance.
Ik vind dat iedereen een beetje overpowered is.
Ik ben nu een Shaman aan het levelen, die is nu lvl52 en healen...pff piece of cake. Constant moet je de tank vragen meer te pullen,
anders is een earth shield plaatsen het enige wat ik mag doen.

Hoogstwaarschijnlijk zullen we OP moeten zijn omdat de mobs in Cata ook OP gaan zijn, ik ben er zeker van. (wish full thinking)

Prachtig is nu dat veel hoge tier talents je eerste talent punten zijn geworden wat wil zeggen dat je al vanaf het prille begin enkele pracht abilities hebt.

Mijn hunter is ook best tevreden...geen mana meer maar focus, eindelijk is een hunter geen pseudo caster meer !
Voley is weg in de plaatst daarvan is multi shot improved, prachtig. vroeger liet je het pijlen regenen, nu schiet je een bos pijlen naar je vijanden.
staan er 3 vijanden dan shiet multi shot 3 pijlen...staan er 8 dan zie je dus een bussel van 8 pijlen op hun doel afschieten, prachtig.

Glyphs, vroeger had je Major and minor glyphs nu is daar een 3e soort bij gekomen Prime Glyphs.

refourging:
Je kan armor secondary stats aanpassen (je kan bevoorbeeld 40% van de stat spirit op je chest veranderen naar strength)

De gems zijn veranderd...daar heb ik al heel wat boze reacties over gelezen, een intelect gem was vroeger geel, die zijn nu rood, dus iemand die duizenden goud spendeerde aan gele gems om zijn socket bonus te halen is nu de pineut wat het zijn plots allemaal rode gems geworden.

In het begin was ik een beetje teleurgesteld, het duurde best lang voor ik alles weer werkende had zoals ik het wilde, nu vind ik het helemaal geweldig.
Die Shaman (genaamd Chassespleen) die zal echt wel 80 zijn en mijn main worden in Cataclysm.

Nog andere wowers hier die de patch 4.0.1 als bijzonder ervaren hebben?
Wat verwachten jullie van Cata?

For De Horde,
Pes aka Pahz aka Pesh aka Chassespleen aka Elmer :)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 10 dec 2010 14:59

Cataclysm is prachtig.
Het lijkt wel of er een nieuwe game engine achter het spel hangt. De graphics zijn super fijn geworden.
Ik ben bijna level 85 as we speak. De world first lvl85 was er al 6 uur na de start van Cata.
Chain pulling, hij doet de eerste damage op een nps maar een groep van guild maten maken de targets af, hij krijgt de punten, zo gaat dat enorm snel natuurlijk.

Wij hebben DISBANDED terug opgericht, veel maten waar ik mee begon te spelen in 2007 zijn ook terug in de guild, fantastisch.

Ik heb al wat negatieve klanken gehoord over Cata, het zou te simpel geworden zijn en weer het zelfde concept...tja een hele wereld als WOW daar kan je moeilijk plots een ander concept van maken, het is wat het is. Een auto race spel is plots ook niet een MMORPG en al zou je het wel een mooie verhaal lijn geven je zal toch moeten racen als je dat spel speelt.

Er zijn in iedergeval een paar aspecten die het voor mij terug een pak intersanter maken. Ze hebben CC (crowd control) terug nieuw leven in geblazen. Dat was er in de Lich King een beetje uit. Nu is het soms terug heel belangerijk dat er een target sheeped of hexed (even stunnen of in een kikker veranderen bvb) wordt zodat die de andere NPC's niet kan healen of iets dergelijks.

Guild achievements, guild reputation.
Door dingen samen met je guild te doen kan je bonussen krijgen (5% extra XP voor een monster kill of 10% speed increase of massa summon van de hele guild raid naar een dungeon, etc....)

Ik vind Cataclysm een mooie WOW uitbreiding, goed werk Blizzard.

Wat vinden de andere WOW Aeoners van CATA?

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 dec 2010 18:18

Tsja er zijn altijd wel zeikerds en zeurders, dus het is toch nooit goed.

Ik vind het echter fantastisch :D zeker een goede uitbreiding, maar man man wat een hoop cutscenes in Uldum zeg :duizel:

Ik ben nu officer en raid leader in mijn guild, golden hunters, en we gaan hard een van onze warriors was als eerste lvl 85 op onze server en we hebben ondertussen wel meer lvl 85 (waaronder ik).

En cc was er altijd wel, het is nu alleen weer nodig om te doen. En met mijn lock zit ik wel goed met Fear, Seduction en Banish in deze expansion (de vooral draait om Elementalen en daar is banish heel goed voor).

Enigste wat ik jammer vind is dat guild rep een wekelijks limiet heeft en de guild xp (dagelijks) wel erg laag staat.
En dan niet te vergeten dat de alchemy mount mij minstens 26.100 gold gaat kosten, en ik ben niet zo goed in geld verzamelen in wow :P

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 28 mar 2011 13:10

Ik ben uit ge PVE'd
Ik heb het wel gezien, allemaal veel te gemakkelijk. Gewoon de manual lezen, iedereen doet zijn ding en hop een boss kill.
Ik ben overgestapt op PVP, arena.
Ben nu tegen de 3000resilience aan het hikken...moet nog een beetje meer.

Het leuke aan PVP is dat het niet te voorspellen is, je weet wel wat de andere classes ongeveer kunnen maar iedereen heeft toch zijn eigen speel stijl. Skills komen veel meer tot hun recht in PVP. PVE is te voorspelbaar geworden, zeker nu je voor elke scheet die je wil laten vliegen een handleiding hebt (tankspot, youtube,...)

Ik ben terug over gestapt op mijn eerste liefde, PES de hunter, Hand of A'dal.
Ik ben nog geen hoog gerankte arena speler maar het is aan het beteren.

Zitten hier nog PVP'ers?

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 mar 2011 13:26

Ik heb altijd wel pvp gedaan erbij. Nu ook met mijn warlock.
Zit nu met een vriend (resto druid) tussen de 1600 en 1700 rating, gaat aardig maar 2v2 is duidelijk niet meer balanced.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 mei 2012 13:26

Ik ben een tijdje terug BETA tester geworden van MOP (mist of pandaria). Ik heb het eventjes bekeken maar ben zwaar teleurgesteld in wat ik zag. De talent tree is weer helemaal omgegooid, het is nu bijna niet meer mogelijk om een out of the box tree te hebben, nu wordt je helemaal aan het handje vastgehouden. Helemaal in het begin van wow kon je echt nog een tree samen stellen die helemaal mixed was (Hybrid). Je kon echt nog mensen verrassen...maar dat is niet meer, die vrijheid is bijna helemaal weg.

Er is ook een nieuwe class bijgekomen...de monk. Een panda beertje...volgende expantie misschien de paarse ponies, ook leuk, dan kan mijn dochter van 10 ook meespelen.

Spijtig dat het allemaal zo makkelijk gemaakt is. Maar laat ik niet te snel, te veel negativiteit spuien. Het is nog maar BETA testing, wie weet hoe cool ze het nog maken. Blizzard kent de klappen van de zweep ondertussen en weet donders goed dat er een heleboel spelers wachten op iets moois iets nieuws.

SWTOR (Starwars the old republic was wat mij betreft zeker geen WOW verdrijvend spel, alemaal redelijk been there done that), was leuk voor even. Diablo3 is totaal een andere genre...dus:"fingers crossed" en hopen dat Blizzard ons niet als watjes gaan beschouwen...we are SPARTA potverdomme! (net een nieuwe fiets gekocht (y) )

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 feb 2014 16:14

Zijn de actieve WoW spelers nog steeds actief op WoW? Of zijn jullie overgestapt naar een andere MMORPG... of misschien wel helemaal af van de MMORPG's en spelen jullie weer single player games?

Wat houdt WoW leuk... of begint het juist saai te worden?

Plaats reactie