The Elder Scrolls IV: Oblivion

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 24 apr 2006 22:22

Zeg iemand een idee hoe de schade word berekend als je een boog gebruikt. Want zowel de boog als de pijlen hebben een waarde onder het kopje schade.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 24 apr 2006 22:30

Grimreaper schreef:Zeg iemand een idee hoe de schade word berekend als je een boog gebruikt. Want zowel de boog als de pijlen hebben een waarde onder het kopje schade.
Ik weet niet de preciese berekening, maar met beiden word rekening gehouden. Het enige wat ik weet is dat bogen veel minder schade doen dan zwaarden/bijlen (sneak attack niet meegenomen)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 apr 2006 22:55

Tsja maar er speelt meer mee dan hoeveel schade je in een enkele klap kunt doen. Zo doe ik nu 2 tot 3 keer op een rij sneak attack door de lange range. Daarnaast nog 1 a 2 schoten voor iemand bij me in de buurt kan komen. Als je daar nog eens een redelijke snelheid bij opteld kan ik met gemak buiten schot blijven.
Overigens een aanrader voor elke sneak type Detect Life. Zelfs door muren heen al zien waar je vijand is voor optimale sneak attack mogelijkheden werkt perfect :D

Wisten jullie trouwens dat het maximale armour classe op 85 staat? Zit ik ondertussen al weer boven met mijn enchanted Daedra armour :P Lang leve toegang tot het magiers gilde.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 27 apr 2006 21:03

Grimreaper schreef:Wist jullie trouwen dat de maximale armorclasse op 85 staat?
Een master of light armor met full glass haalt volgens mij hoger (raar maar waar), 87 dacht ik.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 27 apr 2006 21:10

Weet je dat wel zeker? Want mijn eigenlijke armour klasse ligt ver boven de 85 terwijl hij niet hoger weer wil geven.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 27 apr 2006 22:11

Grimreaper schreef:Weet je dat wel zeker? Want mijn eigenlijke armour klasse ligt ver boven de 85 terwijl hij niet hoger weer wil geven.
Geen idee, dat is wat ik heb meegekregen. Ik kan er naast zitten.

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 28 apr 2006 07:37

Uit verveling ben ik toch weer begonnen met Oblivion (om even te kijken of het toch niet wat is) Ik ben een Nord en heb zelf mijn class samen gesteld, wat me eigenlijk erg goed bevald. En nu ik een tijdje bezig ben en alles wat beter snap kom ik er achter dat het eigenlijk een erg leuk spel is :$
De dingen die ik als erge kritiek punten heb opgegeven in een vorige post vind ik nog wel wat minderen puntjes maar ik moet mezelf toch verontschuldiging voor het afkraken van Oblivion. Hopelijk willen jullie me nog helpen als ik ergens vragen bij heb. :engel:

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 apr 2006 12:38

Juist kruip maar in het stof :evil:
En... :P Sorry ff een flauw moment :D

En wat voor class heb je nu gekozen dan? Welke major skills?

En als je vragen heb stel ze maar ;)

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 28 apr 2006 14:02

De major skills voor mijn Nord zijn:
- Armorer
- Athletics
- Blade
- Heavy Armor
- Alchemy
- mercantile
- Security

Op het moment ben ik een vampier maar daar probeer ik vanaf te komen en moet soulgems zoeken. Daarmee zou je met soultrap zielen moeten kunnen vangen, maar ik snap niet hoe je die dan in je soulgem kan stoppen. Zijn jullie daar al achter gekomen?

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 apr 2006 15:16

Athletics is een beetje een gevaarlijke keuze, vooral omdat deze zo snel stijgt. Het gevaar daarvan is dat je veel levels stijgt maar je niet offensiever word, dit is lastig omdat je vijanden met jou mee levelen en wel vaak offensief zijn. Ben ik erg de fout in gegaan met mijn conjurer/alchemist.
Soul gems schreef:
Benodigdheden: Lege soulgems (te kopen bij veel verschillende winkels of op te pakken bij mage guilds als je er lid van bent) en de spreuk (of gave op een wapen bijvoorbeeld) Soul Trap en een slachtoffer (monster, NPC, summoned creature).
Stap 1 spreek de spreuk over een slachtoffer.
Stap 2 dood het slachtoffer binnen de duratie van de spreuk
En dat was het eigenlijk. Let er wel op dat verschillende slachtoffers verschillende gradaties 'souls' hebben. Zo levert een summoned zombie een lesser op en een summoned skeleton een petty. Je kunt een kleinere soul wel in een grote soul gem stoppen maar niet andersom. Maw. een petty soul in een common soul gem kan wel maar een common soul in een petty soul gem kan niet.
Ik heb geen manier gevonden om van te voren te zien wat voor ziel een slachtoffer oplevert, daarin zul je moeten experimenteren. (Als de ziel te groot is voor je gems krijg je daarvan een melding)

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 29 apr 2006 10:34

Het is me gelukt. :-D

in eertse instantie gebruikte ik soultrap op beestjes als ze al dood waren maar dat schiet niet echt op. :P

the Pelican
Kind van de kosmos

Patch voor The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ongelezen bericht door the Pelican » 07 jun 2006 13:57

tweakers.net schreef:Spelontwikkelaar Bethesda Softworks heeft voor zijn role playing game 'The Elder Scrolls IV: Oblivion' een patch uitgebracht die een groot aantal bugfixes doorvoert ter bevordering van de gameplay. De patch is vanaf deze server naar binnen te halen en heeft versienummer 1.1.511 meegekregen. Deze patch wordt via Xbox Live ook beschikbaar gesteld voor de Xbox 360-editie van Oblivion.
Bron en lijst met bug fixes.

Intrepid_Dragon
Toerist

Ongelezen bericht door Intrepid_Dragon » 10 jul 2006 23:42

Misschien dat ik deze ook eens op de kop moet tikken. De eerste Morrowwind heb ik nog gespeeld en die was op dat moment revolutionair te noemen.

Is dit spel een aanrader voor een die-hard rpg-er?

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 jul 2006 23:47

Ja. (Zie uitleg rest van topic :P ). Het is zo immens groot dat vele hem niet eens helemaal uitkrijgen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 11 jul 2006 11:40

Bedenk wel dat het spel is gemaakt met een breder publiek in het achterhoofd, waardoor je ook te maken hebt met minigames, level-scaling en real-time combat. Over de diepgang van Oblivion zijn ook verschillende meningen, dus als je een echte RPG purist bent, zou ik me eerst goed op dit spel inlezen door middel van recensies (ook de meer kritische) voordat je je geld uitgeeft.

Bedoel je trouwens met 'de eerste Morrowind' Arena of Morrowind?

Plaats reactie