The Elder Scrolls IV: Oblivion

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 okt 2005 21:40

Omdat het topic in de wachtpost al erg oud is en deze game een eigen topic in Arena waard is, open ik dit topic.

Houd het in dit topic alleen over Oblivion. Voor The Elder Scrolls III: Morrowind kun je hier terecht.

Oblivion is een nieuw deel in de reeks The Elder Scrolls en wordt gemaakt voor de PC en de Xbox360. De release datum ligt rond 2 december (de launch datum van de Xbox360 in Europa). De systeem eisen voor de PC zijn tot op heden nog niet bekend.

Officiele screenshots
20 minuten gameplay van Elder Scrolls IV: Oblivion (120 MB)

Vertel hier wat je van de game verwacht, wat je vindt van het uitgebrachte materiaal en welk nieuw materiaal je hebt gevonden. Oftewel alles over Oblivion.

Count Melwasul
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Count Melwasul » 04 okt 2005 07:11

Ik verwacht vooral een verderzetting van de fantastische serie.

Hopelijk zijn de systeemeisen een beetje mild, want aan de screenshots te zien zullen die serieus uit hun pijp mogen komen.

Ik hoop weerom vrijlijk door de natuur te kunnen bewegen en daar de boel onveilig te maken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 okt 2005 11:32

Als ik het filmpje bekijk dan zijn de systeemeisen niet mis. En dat wandelen door de natuur zal je zeker kunnen. In het filmpje zagen de bossen er schitterend uit. De AI van de NPC's zijn ook stukken verbeterd. Ze doen nu niets meer volgens een standaard script maar reageren meer op hun omgeving. Zo zit er in het filmpje een moment dat de speler bij een vrouw in huis is en die gaat dus oefenen in boogschieten. Wat ze dus totaal niet kan. Ze besluit daarom maar een magisch drankje te drinken wat haar kunde verhoogt en dan gaat het meteen een stuk beter. Zelfs de dieren maken gebruik van die AI. De hond in het huis begint te blaffen. De vrouw heeft daar geen zin in, dus verdooft ze hem doormiddel van een spreuk. De hond word een tijdje later wakker en begint weer te blaffen, wanneer de vrouw net ligt te slapen. De vrouw wordt kwaad wakker en schiet een vuurbal naar de hond. Erg mooi om te zien.

Verder vond ik het interessant om te zien dat je nu meer interactie hebt met de omgeving. Zo kun je nu dingen letterlijk oppakken en weggooien. Pijlen die je in een emmer die aan een put hangt schiet, zorgen ervoor dat de emmer beweegt en door het gewicht van de pijlen op een bepaalde manier gaat hangen. Als je de pijlen er weer uit haalt gaat de emmer weer recht hangen. Zo zijn er nog veel meer dingen. Ik kan in ieder geval niet wachten. Al ben ik bang dat ik bij de release van de game niet een systeem heb dat het kan trekken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 nov 2005 20:24

Oblivion is door uitgever Take2 officieel uitgesteld en wel naar het tweede kwartaal van 2006. Dit omdat ontwikkelaar Bethesda meer tijd nodig heeft om de game te voltooien. Dat wordt dus langer wachten.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 nov 2005 21:07

Jammer, maar tegen die tijd zijn de PC's hoop ik ook weer wat sneller. Ik kijk er echter wel naar uit om het te kunnen spelen. Zal Morrowind maar weer eens gaan opzoeken, nu de donkere avonden weer beginnen. :D

~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 jan 2006 01:16

Oblivion schijnt voor de PC trouwens allang klaar te zijn. Men had zich alleen vergist in de kracht van de Xbox360 waardoor ze meer tijd hebben genomen om die versie grafisch te verbeteren. En omdat ze beide versies tegelijk willen uitgeven zijn ook de PC eigenaren de klos. Opzich wel jammer, al weet ik nu al dat mijn computer het niet trekt. Dus voor mij wordt het sowieso nog een tijd wachten tot ik deze game zal spelen.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 04 jan 2006 02:01

Hmm, bummer. Ookal snap ik het wel, microsoft zal er best op gehammerd zijn dat hij verkoopt voor de xbox, want ik weet wel zeker dat er mensen een 360 gaan kopen om oblivion te kunnen spelen op top kwaliteit.

En nu maar hopen dat we dit keer meer dan 7 armor sets hebben :D

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 04 jan 2006 02:34

De Elder Scrolls die ik ooit gespeeld heb viel ontzettend tegen. Vooral het lezen van gewoon weg te veel tekst, niet eens uitgesproken. Is daar al verandering in? En hoe zit het met de verhouding lopen/actie, die naar mijn mening veel en veel te laag zit. Ik bedoel je hoeft niet elk moment van het spel te vechten maar Morrorwind was wel zo ontzettend traag.
Oftewel is het al bekend of ze het op dat gebied gaan verbeteren? Anders weet ik dat ik deze game weer kan laten varen.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 04 jan 2006 10:06

Ik moet zeggen dat ik de traagheid in Morrowind niet zo erg vond (of in Blood Moon of Tribunal), ik heb ze allebei intensief gespeeld, wat ik er vooral leuk aan vond was dat je alles kon doen wat je wilde (zolang je het plot maar niet teveel geweld aandeed, maar zelfs dat ging zonder problemen). Een mooi huis, die neem ik voor mezelf, helemaal inrichten met allerlei wapens, hulpmiddelen en grondstoffen voor potions. Als ik het voor de grap nog een keer zou gaan spelen zou ik waarschijnlijk versteld staan van de kapitalen die ik vergaard heb in dat spel en die ik maar gewoon in mijn huis heb neergelegd of gezet. Daarnaast was het verhaal ook nog gewoon goed, je was er even mee bezig om alles af te lopen, maar na een tijdje had je wel door welke steden je snel kon bereiken en welke niet.

Ik hoop dus juist dat Oblivion weer veel van hetzelfde heeft (al hoop ik ook dat het niet weer zo extreem zwaar voor je videokaart is). Flink wat geren, flink wat geknok op zijn tijd en weer lekker spulletjes verzamelen buiten je inventory om, zonder dat je het risico loopt dat je alles kwijtraakt. Ik ga hem zeker kopen als hij uit is, door de Elder Scrolls reeks ben ik anders tegen zulk soort spellen aan gaan kijken, ik ben benieuwd !

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 04 jan 2006 19:37

Wat ik uit de E3 trailers weet:
Alle dialogen zijn gesproken, en zeer uitgebreid (elk karakter in het spel heeft volgens mij zijn eigen dialogen, en zijn eigen stem).
De verhouding actie/lopen hoort volgens mij beter te zijn, dit omdat dungeons en andere belangrijke plekken op je compas aangegeven worden (je hoeft niet de hele tijd ze zelf te zoeken), en je kunt map travellen van stad naar stad.

Nu kan ik niets met zekerheid zeggen over of je items kan bewaren, maar aangezien het alles behoort te onthouden, zal het dat vast ook wel doen :).

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 jan 2006 21:00

Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om bepaalde personen te zoeken. De IA schijnt erg uitgebreid, wat betekend dat de personages hun dagelijkse werkzaamheden doen en niet steeds hetzelfde rondje heen en weer lopen. Je schijnt dus rekening te moeten houden met het tijdstip en waar die persoon dan kan zijn. Thuis of op het werk enz. Ik vermoed dat dit nogal veel loop werk zal opleveren.

@Grim: Het lopen is naar ik meen me te herinneren een stuk omlaag gebracht door dat je nu ook op paarden kan rijden (tenminste dat was eerst de bedoeling weet niet uit mijn hoofd of dit ook in de uiteindelijke versie is ingebouwd).
Waylander schreef:Nu kan ik niets met zekerheid zeggen over of je items kan bewaren, maar aangezien het alles behoort te onthouden, zal het dat vast ook wel doen
Ik gok dat dit hetzelfde zal zijn als in onderandere Morrowind. Dus dat je afhankelijk van wat je zelf kunt dragen dingen kunt meeslepen (kleine voorwerpen zijn ligt dus daarvan kun je veel dragen, grote voorwerpen zijn zwaar dus in kleine hoeveelheden te dragen). Daarnaast zul je wel weer huizen kunnen bemachtigen waar je spullen kunt opslaan.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 jan 2006 14:27

Developer Bethesda Softworks heeft vandaag aangekondigd dat er een Collectors Edition van de aankomende RPG Elder Scrolls IV: Oblivion komt. Zowel voor de PC als voor de Xbox360. De Special Edition bevat een aantal leuke dingen voor de fans van Elder Scrolls. Zo zit er een speciale DVD in met behind-the-scenes en concept art. In de verpakking zitten tevens munten die in de game ook voorkomen en een "Pocket Guide to the Empire".

Kijk hier om de inhoud te zien.

Sméagol
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Sméagol » 27 jan 2006 17:30

*kwijl* hebben.. Nee, naja, ik heb met groot plezier uren achter Morrowind gezeten, en heb ook zeker zin in deze nieuweling. De systeemeisen zjin zeker niet mis nee, maar ik denk dat het nog wel te draaien moet zijn hier :)
Alleen die screenshots zien er al te lomp uit. En het schijnt inderdaad dat de AI vrij goed moet zijn. Maar ik ben benieuwd en ga het zeker spelen :-D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 jan 2006 17:49

Ik hoop met dit deel op meer diepgang. Naar Morrowind heb ik meer dan een jaar uitgekeken en het was ook erg leuk... voor een week of zo. Daarna ging het nogal vervelen. Veel van hetzelfde, alle NPC's lijken op elkaar, etc. De nieuwe AI van Oblivion belooft al veel verbetering op dat gebied. Ik hoop dat het spel echt kleurrijker wordt.

Met de hoeveelheid tekst in Morrowind had ik trouwens geen moeite. Wel de manier waarop die tekst werd weergegeven. Ik had geen moment de indruk dat ik een dialoog aan het voeren was. Het was gewoon items uit een lijst vissen en kijken wat je kreeg (meestal dezelfde dingen). Ik weet niet hoe Oblivion dit aan gaat pakken, maar ik hoop toch op de terugkeer van de klassieke 'boomdialoog' (zoals je in de meeste RPG's/adventures ziet).

Grafisch ziet het er gewoon fantastisch uit. Niet dat ik het spel daar ooit voor zou kopen (Morrowind was namelijk ook overdonderend), maar de screens zijn om je lippen bij af te likken en dat is zeker iets waard.

Heeft iemand trouwens enig idee wat voor systeemeisen aan dit spel verbonden zijn? Ik begin namelijk te twijfelen om mijn computer het wel trekt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 feb 2006 14:52

Goed de systeem eisen zijn bekend gemaakt door Bethesda Softworks.

"What are the PC system requirements?
Recommended:
* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:
* Windows XP
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card
* and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive