Pokémon

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Pokémon

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 mei 2005 14:23

Wie ze niet kent heeft de afgelopen jaren flink liggen slapen waarschijnlijk.

Het begon allemaal zo onschuldig met Pokémon Red en Blue (green in Japan) voor de GB. Om daar na gevolgt te worden met de Yellow versie. Waarbij Pikachu achter de speler aan liep.

De werkelijke opvolgers werden Pokémon Gold en Silver en later, net als de Yellow editie bij Red en Blue, gevolgd door Pokémon Crystal. qua kleuren ging het vooruit. Men gebruikte nu namelijk de GBC modules.

Om het geheel nog mooier te maken kwamen Pokémon Ruby en Sapphire, de opvolgers, uit op de GBA.
In navolging van Ruby en Sapphire werden de eerste delen in een nieuw jasje gestoken en wel die van de GBA (Pokémon Fire red en Leaf green).

Non-RPG Pokémon games:
Voor de N64 kwam er een soort van maak foto's game uit genaamd Pokémon Snap.
Op de GBC kwam er een pinball game genaamd Pokémon Pinball.
Om met je beestjes te kunnen vechten op de N64 kwam er Pokémon Stadium die later gevolgd werd door het tweede deel.
Pokémon Trading Card Game voor de GBC zorgde ervoor dat je op de GBC het kaartspel kon spelen. Voor de puzzlelaars werd Pokémon Puzzle league (N64) en Puzzle Challenge (GBC) ontwikkeld.
Pokémon Pinball: Ruby and Sapphire was de opvolger van het eerste Pinball spel van Pokémon. Dit maal had het spel een rumble functie.
Ook op Pokémon Stadium werd er een vervolg gemaakt voor op de NGC, deze kreeg de naam Pokémon Colosseum mee.
Om de Pokémons makkelijker te beheren kwam met met de Pokémon Box voor de GCN.
Voor de echte kleintjes kwam Pokémon Channel voor de NGC uit. Niet echt een spel maar mee een interactief programma.
Voor de nieuwste telg van Nintendo (NDS) is er ook een game uitgekomen genaamd Pokémon Dash. Dit maal is het een soort van race game.

Meer mensen die games hebben van de Pokémon reeks?
Wat vinden jullie van de serie en waarom vind je dat?
Vragen, opmerkingen en discussies ten aanzien van Pokémon games is in dit topic van harte welkom.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 24 mei 2005 17:45

Ik ben zelf in bezit van Blue, Silver, Gold, Crystal, Ruby en Sapphire. Oja, en Colosseum. Alleen ik vind die laatste dan wel weer een rpg. Eigenlijk werkt het hetzelfde als de gb/gba rpg's, alleen is het 3d, toch?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 mei 2005 17:55

Eigenlijk is Colosseum bedoeld als opvolger van Stadium 1 en 2. Dat men er een RPG gedeelte in heeft gestopt is leuk. Ik zie het echter niet in de reeks van RPG games die op de GB's zijn uitgekomen. Vandaar ook dat ik het bij de non-RPG's heb neer gezet.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 04 jul 2005 15:47

Ik heb alleen blue gespeelt. Geweldig spel, alleen gaat het vervelen als je het te lang doet.

*[Fantasy]*
Toerist

Ongelezen bericht door *[Fantasy]* » 18 aug 2005 14:11

Ik heb Yellow en Silver gespeelt. Ik vond het op het begin leuke spellen, maar nu ik het al een paar keer heb gespeelt en uitgespeelt vind ik er niet veel meer aan. Er komen ook steeds nieuwe pokemons enzo dat vind ik minder leuk.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 21 aug 2005 07:53

Ik heb zelf Pokemon Red, maar op de compu heb ik ook nog yellow en silver gespeeld.
Ik vind de spellen op zich wel grappig, maar als je het hele land doorkruist hebt, wordt het saai. Om dan alle pokemon te verzamelen ben je dan alleen nog bezig met doortrainen, trainen en doortrainen. En ruilen doe ik toch niet :P

Maar nu vind ik het teveel worden. Race-spelletjes enzo... Het gaat dan niet meer om de pokemon. Heb je ooit een pokemon zien autorijden? :?

*[Fantasy]*
Toerist

Ongelezen bericht door *[Fantasy]* » 21 aug 2005 15:58

haha ja inderdaad dat vind ik ook. Het word nu allemaal zo modern enzo, waardoor het minder leuk is.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 21 aug 2005 17:19

Ik ben een paar jaar helemaal weggeweest van Pokémon, op de basisschool deden we met z'n allen aan het kaartspel, omdat we het supercool vonden :P, maar dat werd op een gegeven moment verboden, omdat er ruzies over ontstonden. De game die vond ik wel leuk alleen op een geven moment werd het wel saai. De serie vond ik echt het einde, hoe die wezens allemaal heten en wat ze allemaal konden alleen ben ik op een gegeven moment afgehaakt omdat er alleen nog herhalingen kwamen :P, en toen ben ik ook helemaal met Pokémon gestopt.

Groeten,

Beriador

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 apr 2007 15:43

26 juli zullen de nieuwste delen in de Nederlandse winkels liggen. Onder de naam Pokémon Diamond & Pearl.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 21 apr 2007 17:56

26 juli zullen de nieuwste delen in de Nederlandse winkels liggen. Onder de naam Pokémon Diamond & Pearl.
Ik heb Pearl inmiddels al besteld, dus zal hem waarschijnlijk op de release date binnenhebben. Voor zover ik heb kunnen lezen zal het spel uit het welbekende recept bestaan, maar daar kan ik niet mee zitten. Blijft een leuk spel en vooral de online modus lijkt me zeker de moeite waard. :)

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 22 apr 2007 11:17

Ik zal Pearl (of Diamond natuurlijk) uiteindelijk ook wel eens in huis halen, ik wacht al tijden op een nieuw deel in de serie, word nu toch wel eens tijd eh? :P
Wat ik alleen wel altijd even wennen vind zijn al die nieuwe monstertjes, ik weet niet hoeveel er in Diamond/Pearl bij komen, maar als ik kijk naar wat voor plaatjes er allemaal opduiken dan ben ik benieuwd of nintendo met nieuwe, originele dingen gaat komen of weer gewoon een hele serie evoluties van al bestaande pokemon gaat komen.
Dat neemt trouwens niet weg dat ik het spel sowieso in huis haal, ik heb nu al zin om weer eens goed in de wereld van pokémon te duiken 8)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 jul 2007 19:09

Ik heb een vraagje voor hen die Pearl/Diamond al in huis hebben.

Hoe zit het met de taalinstelling?
Ik vraag me dit even af omdat ik in het verleden altijd de Duitse versies van Pokémon heb gekocht (reden: prijzen van de games waren in het begin in Duitsland lager en de lancering was vaak net in de vakantie). De Duitse versies hebben andere namen waardoor, bij uitwisseling van Pokémons tussen games, de games allemaal Duits moesten zijn. Dit omdat de GB(C)/GBA versies altijd maar één taal hadden. Veel DS games kennen tegenwoordig meerdere talen, en het systeem kiest de beste taal afhankelijk van de DS instellingen. Wat ik me nu dus afvraag is of de in Nederland uitgebrachte Pearl/Diamond ook de Duitse taal ondersteunen. Ik gok dat dit wel het geval is aangezien Pearl/Diamond ook online uitwisseling ondersteunen. Toch zou ik willen vragen of iemand dat voor mij wil controleren? Want als dat zo is dan kan ik net zo goed de in Nederland uitgebrachte Pearl/Diamond kopen en hoef ik niet perse te wachten tot ik weer eens in Duitsland ben. :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 jul 2007 21:39

Sjadafol was zo aardig om te testen of de taal ook veranderd als je de DS op duits instelt. Jammer genoeg gebeurde dit dus niet.

Toch heb ik besloten de in Nederland uitgebrachte Pokémon Diamond/Pearl te kopen en heb vandaag dus de Pearl Edition gekocht. Erg toffe game :). Ze zijn ook echt met de tijd mee gegaan. Had je in de GBA versies een GameCube in je kamer, nu een Wii :D, alleen mis ik de nunchuk. :P

Mijn Friendscode is trouwens: 2578 0445 4407
Mocht iemand me toevoegen meld dat dan even via PM en zorg er even voor dat ik dan ook jou Friendscode krijg (via diezelfde PM of een post in dit topic), anders heb je er nog niks aan. ;)

delea
Kosmonaut

Re: Pokémon

Ongelezen bericht door delea » 05 apr 2010 14:03

Bump, speciaal voor Ys, die wilt komen opscheppen met zijn Goldener edition HeartGold :P

Ik heb onlangs een antieke GameBoy gekocht (tweedehands), met Pokémon Red erbij, en een Nintendo DSi XL met Pokémon Platinum (zeg maar Diamond/Pearl Plus). Daardoor heb ik nu wel geen geld om HeartGold of SoulSilver te kopen :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Pokémon

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 apr 2010 14:27

En dat zit je dwars hé... want nu heb jij geen pedometertje (PokéWalker). :P

Ik heb dus wel HeartGold in huis gehaald laatst. Maar zoals delea al een beetje aangaf heb ik de Duitse versie. Die PokéWalker is trouwens wel grappig. Beetje meedragen tijdens het lopen en daardoor energie (wats) opsparen, zodat je daarmee in de PokéWalker Pokémon kunt vangen (zelfs soorten die niet in je gekochte editie zitten) en ook items. En deze kun je dus gebruiken in het spel zelf.

Plaats reactie