Kingdom Hearts

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 apr 2007 00:59

Aan het einde van Kingdom Hearts II is een klein filmpje te zien van een nieuwe Kingdom Hearts. In een interview met Dengeki PlayStation vertelde Tetsuya Nomura dat het niet gaat om Kingdom Hearts III. Het zal namelijk gaan om een "nieuwe" serie. Dus waarschijnlijk een nieuwe verhaaldraad en andere karakters (al is aan het einde van de lange versie wel Mickey Mouse te zien). Er zullen vermoedelijk weinig verbanden zijn met de vorige twee PS2 delen en het GBA deel. Het gaat om een serie dus er zullen meerdere delen verschijnen. Voorlopig werkt Nomura echter aan Final Fantasy Versus XIII, zijn inbreng is dus waarschijnlijk niet groot meer.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 29 apr 2007 16:35

Ga nog reageren op de originele vraag.
Ik vind Kingdom Hearts een heel goed spel. Het afwisselen van de werelden maakt het intressant vind ik. Je kunt niet de hele wereld uitspelen ineens, mede door die triniti's (die ik nog altijd niet allemaal gevonden heb :( )
En zoals Ys ook al zei. Het verplaatsen tussen de twee werelden met het lego-ruimtetuig vind ik ook wat minder. Wat ik dan ook weer goed vind in het tweede KH-spel is dat je de tussenfilmpjes kunt overslaan, want die nemen wel heel veel tijd in beslag. De eerste keer is het intressant, maar eens je voor de tweede en volgende keren het spel uitspeelt is er de vaart toch wat uit daardoor.
Ik vind het eerste spel wel het beste, veel 'kleine' tussenspelletjes erbij. Zoals het zoeken van de dalmatiërs en de triniti's.
Toffe karakters, die goed uitgewerkt zijn.
De leukste wereld vind ik Haloweentown. De minst leuke is die met Ariël (weet de naam nu efkes niet). Dat is wel een terugkomend fenomeen bij mij. Als er water bij te pas komt en onderwatergedoe vind ik het altijd wat minder. (was bij Alex Kidd al :-D )

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2007 17:25

Ik heb deel II al een tijdje in huis te liggen maar nog niet echt de tijd gevonden om het te spelen (aangezien ik er toch wel enkele dagen achter elkaar voor wil plannen).

Ik hoop trouwens wel dat de Kingdom Hearts II Final Mix naar Europa komt. Deze bevat naast KHII en de voor de Final Mix toegevoegde extra ingame gedeeltes ook een remake van Kingdom Hearts: Chain of Memories. De laatst genoemde is in eerste instantie uitgegeven op de GBA, en deze heb ik dan ook al gespeelt, maar nu ook voor de PS2 gemaakt, ditmaal in 3D. Voor mensen die de Kingdom Heart 1 hebben gespeeld en deel 2 gaan of hebben gespeelt een leuke toevoeging aan het verhaal. Aangezien Chain of Memories zich afspeelt tussen de beide PS2 games. Het zal echter wel weer zo gaan als de Final Mix van Kingdom Hearts, namelijk dat deze alleen in Japan uit wordt gegeven. Erg jammer voor Europa. Maar ik blij er op hopen :D.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 29 apr 2007 18:33

Das zo stom om die serie dan niet volledig in Europa uit te brengen. Hangt dit af van de verkoopcijfers hier? Of maakt dat niet uit?
Ik hoop alleen dat er nog vele KH-spelletjes mogen volgen en dan zeker in Europa!
(o ja, ik speel die op PS2)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2007 18:44

Het niet uitgeven van de Final Mix delen kan aan meerdere punten liggen. Hier de punten die zo snel bij mij opkomen:
1. Het omzetten van de game kost tijd en geld. Deels is de game natuurlijk al omgezet, namelijk het origineel, maar toch de nieuwe gedeeltes moeten omgezet worden. Denk hierbij aan de talen (ja, Europa is een leuke omgeving met al die Duitsers, Fransen en Italianen die het perse in hun eigen taal willen spelen), daarnaast het verschil tussen NTSC en PAL. Verschil in frequentie (60 en 50 Hrz) en verschil in aantal lijntjes (vandaar dat de PAL versies soms twee zwarte balken bezitten).
2. Het team die de game heeft gemaakt wordt na het voltooien van de Japanse versie op een ander project gezet.
3. Men vermoed dat de opbrengsten niet voldoende zullen zijn en dus nemen ze het risico niet die gepaart gaat met het uitgeven van de game.
4. Ze kunnen geen uitgever vinden die de game in Europa wil uitbrengen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 29 apr 2007 18:45

Komt nogal wat bij kijken he!
Wist ik allemaal niet, maar nu je het zegt, is logisch hoe die dan redeneren.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Kingdom Hearts

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 dec 2010 10:56

Het deel Kingdom Hearts Coded, welke eerst alleen op de mobiele telefoon te spelen was, krijgt een remake voor de PSP. Onder de titel Kingdom Hearts Re:coded. Hopelijk gaan ze de PS2 remake van Kingdom Hearts: Chain of Memories daarna naar de PSP brengen. Zou wel erg tof zijn.

Zelf heb ik een hele tijd terug een beginnetje gemaakt in Kingdom Hearts 358/2 Days voor de DS. Ziet er erg mooi uit en speelt ook erg goed. Vond de structuur van kleine missies doen iets minder. Je krijgt dan niet echt het gevoel dat je in een grote wereld rondloopt.

Kingdom Hearts Birth by Sleep voor de PSP ligt te wachten om gespeeld te worden.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 dec 2010 16:50

Ik vraag regelmatig in de winkel eens na wanneer er nieuwe KH-games uitkomen. Ik had al gehoord van die voor de PSP. Ik heb wel zo'n apparaat in huis, maar ik heb er nog nooit op gespeeld, dus geen idee of dat wel iets voor mij is. :s
Laat je me weten hoe het speelt Ys? :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 dec 2010 20:37

Bij deze mijn eerste ervaringen t.a.v. Birth by Sleep.

Voor een handheld versie ligt het dicht in de buurt van de PS2 delen. Een redelijk open wereld, waarin je dus vijanden moet verslaan door middel van je wapen of magie en zo nu en dan een puzzel moet oplossen. Qua gameplay lijkt het er dus redelijk op. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen, maar dat kan ook niet anders aangezien je minder knoppen tot je beschikking hebt.

Wat wel leuk is is dat je drie verschillende verhaallijnen kunt doorlopen. Namelijk die van Ventus, Terra en Aqua. De drie hoofdkarakters komen daardoor onderling ook andere karakters tegen. Nu heb ik begrepen dat je op bepaalde punten in het spel voor een ander karakter, en dus verhaallijn, kunt kiezen. Echter is het verstandiger om elke keer één verhaallijn te doorlopen, aangezien je aan het einde dan eindfilms kunt ontgrendelen.

Grafisch ziet het er voor een PSP game zeer goed uit. Echter brengt dit ook wat min-punten met zich mee. Zo heb je redelijk vaak last van laadtijden. Ga je een gebied uit, laadtijden. Ga je een andere game-modus in, laadtijden. Ze zijn gelukkig niet zo lang als enkele andere PSP titels, maar het blijft wel wat vervelend aangezien het je uit je speel ritme haalt. Verder heb ik het gevoel dat de speelwerelden kleiner zijn dan die uit de PS2 delen. Wat ook wel logisch zou zijn, aangezien de PSP nou eenmaal minder aankan dan de PS2. Al zit ik natuurlijk nog maar in het eerste gedeelte, dus misschien dat de speelwerelden later groter worden.

Een ander puntje van kritiek, dat ik op dit moment heb, is dat in de eerste Disney wereld waar ik nu in zit een soort eindbaas zit die behoorlijk sterk is. En dat terwijl er nog niet zo heel veel gevechten zijn geweest, waardoor de besturing nog niet in mijn systeem zat. Als je dan ook nog geen Cure hebt en het gebruiken van items ook nog niet echt goed is uitgelegd, dan is het verslaan van die eindbaas toch behoorlijk rottig (wat me dus ook nog niet gelukt is).

Die Cure kun je al wel verkrijgen, echter gaat dat via een soort van ganzenbord spel. Dus daar ben ik nu al een uurtje mee bezig geweest om deze te bemachtigen, wat me nog niet is gelukt. Op zich is dat ganzenbord spel wel een leuke toevoeging, maar nu is het echt een soort van moeten... en dat is dan weer jammer.

Nu lijkt het er op dat deze kritiek puntjes de game slecht maken. Maar ondanks deze punten is het spel erg tof. De sfeer uit de eerdere Kingdom Hearts games zit er in ieder geval goed in.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 11 dec 2010 20:17

Klinkt alles bij elkaar genomen toch niet slecht! :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 mei 2014 16:02

Vandaag de Kingdom Hearts HD 1.5 Remix voor de PlayStation3 besteld. Ik heb het eerste deel wel op PS2, maar ben wel erg benieuwd naar de HD remake van deze games. Vooral omdat het op de PS2 al super mooi was.

Daarnaast is het de Final Mix versie. Oftewel de uiteindelijke versie die volgens mij in Europa nooit is uitgebracht.
Verder bevat het Kingdom Hearts Re:Chain of Memories. Dit is een remake van Chain of Memories (GBA) die ooit is uitgebracht voor de PS2... maar die nooit in Europa het levenslicht heeft gezien. De GBA versie heb ik wel gespeeld. Maar deze versie is veel meer opgepoetst en mooier.

Ik hoop trouwens dat ze ook komen met een Kingdom Hearts HD 2.5 Remix. Met daarin de Final Mix van KH2, Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix and Kingdom Hearts Re:coded.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mei 2014 11:02

http://www.kingdomhearts.com/#en
Volgens deze site komt die er dit jaar nog Ys. Ik hoop dat deze info correct is! :bid:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 mei 2014 22:39

Ik doelde eigenlijk meer op: Dat deze ook naar Europa komt. ;)

Heb jij trouwens Kingdom Hearts HD 1.5 Remix al gespeeld?

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 06 mei 2014 21:15

Volgens Game Mania komt hij hier uit in 2014, hij staat nu in optie om te pre-ordennen: http://www.gamemania.be/Default.aspx?ta ... game=29865
Ik had al eens navraag gedaan in de winkel zelf, rond nieuwjaar, maar toen was niets bekend. Maar ze zeiden me wel de site in het oog te houden. Dus dat doe ik he! :P

Ja, ik heb de 1.5 Remix al gespeeld. Ik vond het een heel verwarrend spel. Je loopt door een ruimte naar een deur en verschijnt dan in een plaats gekend uit KH1, en nadat je alle vijand verslagen hebt moet je door een nieuwe deur en herbegint alles gewoon. :duizel: Ik geraak er niet wijs uit. Ik heb het dan ook snel opgegeven.
Ben jij der al aan begonnen? Wat zijn jouw ervaringen? Heb jij het doel van dit spel wel gevonden?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 mei 2014 21:54

Ik heb KH 1,5 remix besteld, maar de leverdatum is nog onbekend bij die website. Tja, het was een stuk goedkoper dan ergens anders en ik heb wel even de tijd om te wachten. ;)

Volgens mij is het gewoon deel 1... maar dan in HD. Dat deuren verhaal lijkt op het Chain of Memories gedeelte. Die heb ik al wel gespeeld op de GBA.
Spoiler:
Het verhaal is dat Sora en zijn vrienden hun geest wordt beïnvloed door Naminé. Je speelt dus eigenlijk in de herinneringen van. En dus reis je elke keer naar een andere wereld van het KH/Disney universum. Het deuren aspect is denk ik meer een overblijfsel van de GBA versie. Mogelijk waren ze op die handheld wat beperkt bij het programmeren. Het spel principe was ook heel anders, met dat speelkaartensysteem. Ik heb de game zelf niet helemaal uitgespeeld. Ben tot de "eind baas" gekomen van Sora. Naar wat ik heb begrepen is dat niet het einde van het spel. Maar speel je vervolgens het verhaal van Riku, die ook in het kasteel is geweest. De GBA versie begon op een gegeven moment erg repetitief te worden, en de "eind baas" was in verhouding met het spel ervoor behoorlijk pittig. Dus toen ben ik maar gestopt.

Plaats reactie