Kingdom Hearts

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Kingdom Hearts

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 apr 2005 23:52

Wat gebeurd er als twee grote entertainment bedrijven samen gaan werken? Het kan twee kanten op gaan het eindproduct flopt of het wordt een grote hit. Kingdom Hearts komt voort uit een samenwerking tussen Walt Disney en Square-Enix (toen nog Squaresoft). Het is een RPG (voor de PlayStation 2) met real-time gevechten, waarin zowel Walt Disney karakters als Square-Enix karakters langskomen maar ook nieuwe karakters.

AfbeeldingAfbeelding

De hoofd rol was weg gelegt voor Sora, een jongen die in het bezit komt van de Keyblade en de fantasy wereld moet redden. Naast hem vechten nog twee figuren die iedereen wel zal kennen namelijk Donald en Goofy.

Het eerste deel was een succes en Walt Disney en Square-Enix hebben besloten om vervolg delen te lanceren. Binnen kort zal Kingdom Hearts: Chain Of Memories voor de GameBoy Advance uitkomen gevolgd door Kingdom Hearts 2 die net als het eerste deel op de PlayStation 2 zal uitkomen.

Deel 1 vond ik een echte topper en de game staat erg hoog in mijn favorieten lijstje. Het enige nadeel van de game vond ik het gedeelte waarbij je van wereld naar wereld moest vliegen in een soort van lego-ruimtevaartuig. Desondanks zou ik de game aan iedereen aanraden die van dit soort RPG's houd. Dit omdat het maar een klein nadeel is. Ik zou het echter graag veranderd zien in deel 2.

Zijn er nog meer mensen op Aeon die deze game gespeeld hebben of nog steeds spelen? Wat vinden/vonden jullie ervan? Wat zijn jullie verwachtingen voor de vervolg delen?

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 09 apr 2005 10:45

Hm, ik ben best wel disney en rpg liefhebber, dus ik zou 'm wel willen spelen, tenminste, als ik een ps2 had :)

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 10 apr 2005 12:44

IK heb het gedeeltelijk gespeeld, en ik vond het wel grappig. Als je Disney-fan bent zoals ik dan kom je vanzelf allemaal dingen tegen die je herkend. Ik heb alleen geen playstation thuis, dus ik ben afhankelijk van vrienden... maar het is zeker een leuk spel.

- Christine -

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 apr 2005 21:37

Om wat dieper in het onderwerp te duiken, welke werelden vond je leuk en welke minder leuk? En waarom? Wat vond je van de gameplay, de grafics en het geluid?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 apr 2005 21:42

Ysgrublaidd schreef:Om wat dieper in het onderwerp te duiken, welke werelden vond je leuk en welke minder leuk? En waarom? Wat vond je van de gameplay, de grafics en het geluid?
Ik denk dat dit het juiste punt is om even te vermelden dat ik absoluute geen verstand heb van computer / playstation / nintendo / gamecube, etc.-spellen. Ik heb nog maar amper de Sega ontdekt! :P
Van wat ik heb gezien waren de graphics wel goed, maar wederom: ik heb er echt geen verstand van. Het enige waar ik ook daadwerkelijk iets mee kan is Eye-toy. Kingdom Hearts lijks me een leuk spel, maar ik ben niet zo'n gamer... misschien dat ik in de toekomst iets meer over het spel kwijt kan, maar dat zien we dan wel weer. :P

- Christine -

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 apr 2005 22:06

Oke dan heb ik blijkbaar onderstaande post verkeert geïnterpreteerd.
Christine schreef:IK heb het gedeeltelijk gespeeld, en ik vond het wel grappig. Als je Disney-fan bent zoals ik dan kom je vanzelf allemaal dingen tegen die je herkend. Ik heb alleen geen playstation thuis, dus ik ben afhankelijk van vrienden... maar het is zeker een leuk spel.
Ik dacht toch echt uit de post af te leiden dat je KH gespeeld had.

[Offtopic]
Christine schreef:Het enige waar ik ook daadwerkelijk iets mee kan is Eye-toy.
Jammer alleen dat dat geen spel is maar hardware :P. Wel een erg leuk stukje hardware :-D.
[/Offtopic]

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 sep 2005 02:09

In de vakantie Kingdom Hearts: Chain Of Memories voor de GBA gekocht. Speelt erg lekker weg al is het wel veel van hetzelfde. De werelden zijn namelijk (met uitzondering van The hundred Acre wood) op dezelfde soort manier opgebouwd. Alleen de setting is steeds anders. Ik zit zelf nu zo rond de helft van de game. Zora's verhaal ben ik dus bijna door en daarna volgt Riku's verhaal nog. Spelsysteem is iets anders dan de PS2 versies, ditmaal worden de acties bepaald door spelkaarten. Dit is in eerste instantie wennen maar daarna werkt het wel redelijk goed. Het verhaal geeft wel meer inzicht in de twee PS2 games. Het verhaal speelt zich namelijk af tussen de twee andere games. Verder heeft Square-Enix alles uit de kast gehaald van de GBA bij de intro filmpjes.

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 19 okt 2005 11:45

Ik heb dit spel ook. En zelfs op hard uitgespeeld (Die hard fan van KH :-D ) Anywaydit spel is zeer zeker de moeite om eens te spelen want zoals al gezegd er zijn invloeden van zowel disney als de final fantasy reeks aanwezig en die maken dit spel wel enorm aantrekkelijk. Jammer is wel dat het begin zo kinderachtig is. En verder nadelen die ik heb gehad met dit spel was vooral de camera tijdens het hercules tornooi.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 jul 2006 11:48

Er is een trailer neergezet op de Europese site van Kingdom Hearts II. Deze trailer geeft een mooi beeld van hoeveel Disney karakters er in het spel voorbij komen.

De release van Kingdom Hearts II staat gepland in het najaar.

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 12 aug 2006 09:58

Paar trailers enzo van gezien. Lijkt mij een geweldig leuk en mooi spel. Alleen jammer dat ik alleen een pc en een xbox heb :(

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 sep 2006 20:05

Het is nu ook bekend wanneer Kingdom Hearts 2 in Europa zal verschijnen en wel op 29 september 2006.

Hier de officiele site.

Count
Avonturier

Ongelezen bericht door Count » 11 sep 2006 19:35

Ik heb KH bij een vriend van me gezien, vond het wel een leuk spel, en ik zou het ook wel willen spelen (Sephiroth komt erin voor, dus het moet wel goed zijn, en ja ik ben geobsedeert dor hem) maar ik zit ook met het probleem dat ik geen ps2 heb.... :'(

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 11 sep 2006 20:49

Count schreef:vond het wel een leuk spel
Waarom vond je het "wel een leuk spel"? Ik ken je niet, dus je mening dat je het wel een leuk spel vind zegt mij niets ;)
Count schreef:Sephiroth komt erin voor, dus het moet wel goed zijn, en ja ik ben geobsedeert dor hem
Kun je deze obsessie nader verklaren (zonder gelijk op de stoel van de psycholoog te gaan liggen)? Niet iedereen is bekend met "Sephiroth".

Count
Avonturier

Ongelezen bericht door Count » 12 sep 2006 19:09

Nou, ik vond het wel een leuk spel omdat ik wel houd van magie, zwaarden en, toch het meeste van allemaal, het roll playen enzo. En van dat deels van Sephiroth, hij is de bad-guy uit final fantasy 7, een spel waarvan ik vindt dat het een echt geweldig verhaal heeft. En ja, ik vond hem er gewoon heel erg stoer uitzien en ik vind ook dat hij een heel stoer wapen heeft, namelijk een heel erg lange katana.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 okt 2006 17:20

Gamed.nl schreef:In een interview met het Japanse gamemagazine Dengeki zegt Tetsuya Nomura (van Square-Enix) dat Disney graag wil dat Square-Enix Kingdom Hearts III ontwikkelt. Helaas voor Disney zegt Tetsuya dat dit project voorlopig niet in de planning staat. Square-Enix is momenteel druk bezig met Final Fantasy XIII voor de Playstation 3.

Plaats reactie