Neopets

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 feb 2008 23:06

Na, aan die site had ik dus niks Dema... op één of andere manier kwam het bij mij steeds niet uit. Heb dus een andere site gevonden, waarbij de genoemde methode wel werkte. Heeft me dus bijna een hele avond gekost. Moest bijna alle codes oplossen, zou er nog twee hebben gehad als de laatste niet het juiste bericht had.

Deel drie was in ieder geval een stuk makkelijker. En die heb ik dan ook al weer voltooid. Op naar deeltje vier.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 10 feb 2008 10:55

Raar, bij mij deed die het perfect...

Nou ja, het deel erna was inderdaad een stuk makkelijker ;)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 feb 2008 12:48

Ik haak af bij deel 2, het lijkt mij wel Chinees! Had ook een site gevonden, maar het ik geraak er niet wijs uit.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 feb 2008 13:47

Als je wilt weten wat je moet doen Minnie, dan willen we je het best wel uitleggen hoor. Maar als je zoiets hebt van: "Ach, laat maar". Dan is dat natuurlijk ook prima. ;)

Edit: Ik heb deze pagina gebruikt

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 feb 2008 16:39

Ik weet dat het meeste de moeite is om die plots te doen, dus wil ik wel nog proberen, maar al die symbolen :duizel:
Als je het in het vlaams kunt uitleggen graag. Maar die Engelse site's helpen mij ook niet veel verder :(

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 feb 2008 19:22

Je kunt dus 4 verschillende vormen tegenkomen. Met 1 modifier vakje, met 2 modifier vakjes, met 3 modifier vakjes maar geen O met punt in het midden teken en als laatste dus 3 modifier vakjes met wel die O met een punt in het midden. Je moet ze ook in die volgorde oplossen (en ze staan dus niet op volgorde in je lijstje).

Die met 1 modifier vakje zijn makkelijk op te lossen. Namelijk gewoon alle codes langsgaan.

Die met 2 modifier vakjes zijn iets moeilijker maar nog wel te doen. Begin gewoon met code 1 en code 2. Daarna code 1 en code 3. Dan code 1 en code 4... net zolang tot je alle opties met code 1 hebt gehad. Pak dan code 2 als eerste en code 3 als tweede. Gevolgd met code 2 en code 4 enz. Net zolang tot je dus een tekst krijgt.
1-2, 1-3, 1-4 enz.
2-3, 2-4, 2-5 enz.
3-4, 3-5, 3-6 enz.

die met 3 modifier vakjes zijn vervelend. Begin dus met de codes waarbij de O met punt niet worden gebruikt. Ga eerst na met welk teken de code onder Key mee begint en met welke teken de code bij Target begint. Check vervolgens op deze site onder het gele tekst vlak naar waar de combinatie van die twee tekens staat weer gegeven. Dus Key teken => Target teken.
Kijk vervolgens in de tabel die daaronder weer gegeven staat. Onder 1,2 en 3 staat vervolgens weergegeven welke combinaties aan begin tekens je moet gebruiken. Dus als er staat CCZ dan moet je in modifier 1 vakje een code plaatsen die begint met een C, in modefier 2 vakje idem en in modifier 3 vakje een code die begint met een Z. Probeer daar alle combinaties van en mocht die combinatie niet de oplossing geven dan ga je naar de volgende aangegeven combinatie.

Het maakt trouwens niet uit in welke volgorde je de codes neerzet. CCZ, CZC en ZCC leveren alle drie dezelfde oplossing.

Stel je hebt codes die beginnen als volgt beginnen:
1. Z
2. C
3. 8
4. 8
5. C

Dan pak je dus de combinatie 1-2-5. De rest hoef je dan niet te gaan checken aangezien die toch geen juiste oplossing opleveren.

Als laatste heb je nog de drie modifier vakjes met het O met punt teken. Die is gelijk aan die zonder die O met punt. Met het verschil dat je deze pagine moet gebruiken en de daar vermelde combinaties.
Laatst gewijzigd door Ysgrublaidd op 17 feb 2008 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 feb 2008 22:19

Bedankt! Ik ben al een stuk verder geraakt nu!

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 feb 2008 14:53

Ik heb te snel geroepen. Die met 3 modifiers geraak ik niet door. Ik heb nog geen enkele daarvan opgelost. Zelfs niet met hulp van verschillende (engelse) sites. :(

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 feb 2008 15:15

Waar licht dat dan aan? Doordat je er te weinig tijd in steekt (want dat kost het wel), of omdat je de methode niet helemaal begrijpt?

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 feb 2008 16:50

Ik begrijp het niet goed denk ik :$
Ik weet dat ik eerst die zonder die met dat nul-teken met punt in moet doen.
Ik moet kijken naar de eerste tekens van key en target en daarop voort gaan om de code te kraken. En dat probeer ik ook, maar het lukt niet :?

Edit: Wat is het verschil tussen die met 15 mogelijke codes en die met 30 mogelijke codes?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 feb 2008 18:45

Was dat met 15 codes niet met twee modifiers?

Ten aanzien van die 3 modifiers:
Stel je K = V en je R = C
Dan vind je dat je voor 1,2,3 de volgende reeksen moet testen:
C8Z
CVV
CTT
VTZ
T88
XCC
XV8
XZZ
XXT

Wat je nu doet is de eerste code die begint met een C in modifier 1 zetten, de eerste code die begint met een 8 in modifier 2 zetten en de eerste code beginnend met een Z in modifier 3 zetten.

Als het goed is zie je dan dat bij Result de code met een C begint. Wat dus ook de bedoeling is. Of dat je de juiste code gevonden hebt. Mocht het eerste het geval zijn dan is de Result niet gelijk aan de Target en zet je gewoon de tweede code die begint met een Z in modifier 3. Dit doe je net zolang tot je alle codes beginnende met een Z in modifier 3 hebt gehad.

Dan pak je de tweede code beginnend met een 8 en die zet je in modifier 2. Om vervolgens weer alle codes beginnende met een Z in modifier 3 te testen. Enz. Net zolang tot je alle C8Z mogelijkheden gehad hebt. Mocht je dan nog de juiste code niet hebben dan pak je de volgende combinatie mogelijkheid namelijk CVV.

Hopelijk is het nu wat duidelijker? Zo niet, vraag dan gerust. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 feb 2008 19:10

Oke, ik zie nu bij die met 15 codes staan **Incomplete data**
Dus die kan ik nog niet uitvoeren zeker :x
Ben nu aan een andere begonnen met die codes zoals je zegt Ys. Ik laat je wel weten hoe het vlot.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 feb 2008 19:49

Dat met incomplete data kan kloppen inderdaad. Dan heb je mogelijk dus nog niet alle 1 en 2 modifier types voltooid.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 18 feb 2008 18:45

Idd, miste er nog eentje met 2 mod's.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 22 feb 2008 11:27

Is het nog gelukt, Minnie?

Trouwens, men kan nu voor het plot vechten in het battledome :)

Plaats reactie