Neopets

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Neopets

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 31 mar 2005 15:00

Wat is Neopets?
Neopets is een virtuele pet site. Een site waar je dus een virtueel huisdier kunt opvoeden. Je kunt met je pet tegen andere pets laten vechten, je kunt je pet sterker maken of slimmer, je moet je pet eten geven, je kunt je pet een eigen huisdier (petpet) geven en nog veel meer. Het voordeel is echter dat je pet nooit kan sterven. Heb je dus een lange periode geen tijd voor je pet dan raak je deze dus niet kwijt.

Valt er nog meer te doen?
Ja hoor. Je kunt een virtueel huis bouwen met tuin en inrichten met meubels. Je kunt vrienden maken en trofeën winnen. En daarnaast een heleboel browsergames spelen.

Wat kost dat?
Helemaal niets, behalve dan wat tijd. Neopets is namelijk gratis. Alleen zul je om je pet te kunnen onderhouden en alle andere leuke dingen te doen, moeten betalen met Neopiaanse valuta. Nu moet je niet meteen gaan schrikken want het steld niet veel voor. De valuta op Neopets is NP (Neopoints) deze NP kun je op verschillende manieren ontvangen. Bijvoorbeeld door één van de vele browser games te spelen, te handelen in virtuele aandelen (te kopen met NP, gratis dus.) of door een virtueel winkeltje te beginnen om virtueel gewonnen prijzen of virtueel gekochte goederen te verkopen.

Guilde?
Op Neopets is er ook de mogelijkheid om je aan te melden voor guilds. Dit zijn plekken waar Neopetters elkaar kunnen ontmoeten die dezelfde interresses hebben. Daarnaast kunnen er polls worden gehouden en kan er informatie uitgewisseld worden. Ook is er een mogelijkheid om wedstrijden te creëren. De Aeon Guilde is net aangemaakt dus er is nog niet veel te vinden. Mits er behoefte aan is dan zal deze uitgebreid worden.

Welke leden van Aeon zijn lid?
Ik ken al meerdere leden van Aeon die lid zijn. Ik zal de namen niet direct hier neerzetten maar pas na goedkeuring van die personen.
Bekende leden tot nu toe (Naam op Aeon ~ Naam op Neopets):
Ysgrublaidd ~ Ysgrublaidd
Elanor ~ borowinde
Grimreaper ~ _the_grim_reaper_666
Virinya ~ Susanneke
Dema ~ dierenlover5
Waylander ~ waylander909
Seven ~ Seven_NM
Mai ~ Maimynn
Minnie ~ RolandDeschain

Waar kan ik me aanmelden?
Mocht je de topic starter willen helpen dan kun je hier naar toe gaan om je aan te melden. Wil je dit niet dat kun je je hier aanmelden.

Waar kan ik terecht met andere vragen of opmerkingen?
In dit topic natuurlijk :D. Vertel ons dus vooral wat je van Neopets vind en welke tips je voor ons hebt.
Laatst gewijzigd door Ysgrublaidd op 05 jun 2007 22:06, 13 keer totaal gewijzigd.

Elanor
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Elanor » 31 mar 2005 15:07

Hey mensen!!
Neopets zijn stoer!! Ik heb er ook twee, ik geloof dat je er maxiamaal vier kunt houden.
je moet zeker eens gaan kijken (btw mijn naam daar is borowinde, de rest was al bezet en ik heb een hekel aan nummertjes ;) )

Groetjes Elanor

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 mar 2005 18:22

_the_grim_reaper_666 is mijn naam op die verslavende site. Hier is de link om mij een plezier te doen met aanmelden trouwens ;)

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 01 apr 2005 09:55

Echt vet koel!!! Ik heet Susanneke daar en heb 4 pets en 1 petpet! Echt zo ontzettend cute en verslavend!!!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 apr 2005 11:30

Misschien dat men ook kan vertellen waarom men het zo leuk en verslavend vind? Wat vinden jullie het leukste aan Neopets en wat zien jullie graag veranderen?

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 01 apr 2005 12:08

Neopets is cool, omdat je echt verantwoordelijkheid op je krijgt. Je moet de beestjes blijven voeren en ermee spelen, anders loopt het niet goed met ze af. Ze worden ziek (mijn beestje heeft momenteel Ugga Ugga :( En ik kan niet aan medicijnen komen), zijn blij of boos. Echt lol!

En de spelletjes zijn ook heel gaaf! Ik vind het gewoon heel erg leuk!

Evanesceron
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Evanesceron » 01 apr 2005 14:52

De april-foolsday grap van dit jaar is ook wel aardig: Er zouden 50 nieuwe soorten beestjes zijn bijgekomen...

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 apr 2005 15:02

Ik ben ook bang dat het een 1-april grap is. Maar zeker weten doe ik het niet, het zou best kunnen ze beloven het al wel heel lang namelijk. Misschien zijn deze voorbeelden alleen grappen en komen er nog echte? Ik denk wel dat anders veel (jonge) neopet spelers heel boos/teleurgesteld zouden worden.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 01 apr 2005 15:16

Ik ben sinds gisteren lid
Ik ben idd ook bang dat die 50 nieuwe rassen een grap zijn, maar ze zouden ook echt kunnen zijn, of iig ooit echt kiesbaar worden.

Ik had nog twee kleine vraagjes:
wat is veel en wat is weinig NP?
Overal waar ik eten wil kopen is het uitverkocht, ligt dat aan mij of is dat normaal?
Laatst gewijzigd door Waylander op 01 apr 2005 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 apr 2005 15:17

Dat vermoede heb ik ook dat het een 1 april grap is en dat er vele zullen gaan klagen (en dan niet alleen de jonge spelers). Zelf vind ik er verschillende ook erg goed uitzien. Het zou jammer zijn als er niet een paar gewoon worden opgenomen in het systeem. Ander zijn weer te absurt voor woorden.

Als het een grap is dan vind ik het een zeer geslaagde grap. Je kunt veel zeggen maar ze hebben er wel weer werk van gemaakt. :D
Waylander schreef:Ik had nog twee kleine vraagjes:
wat is veel en wat is weinig NP?
Overal waar ik eten wil kopen is het uitverkocht, ligt dat aan mij of is dat normaal?
Nou 1 NP is weinig en 10.000 is redelijk veel :P. Al heb ik zelf op het moment iets van 300.000 NP op mijn virtuele bank staan.
Dat het uitverkocht is dat is wel redelijk normaal. Men vult wel heel vaak bij maar je moet dan er ook echt bij zijn.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 01 apr 2005 16:07

Eten kopen gaat beter in andere winkels dan de Food Shop. In andere voedselwinkels blijft het eten er langer. Overigens hoeven ze niet per se eten te hebben... Ik was ene tijdje zat van neopets, en ben er ene half jaar niet meer heen gegaan, en dacht later 'goh laat ik eens kijken' En ze leven nog steeds. Ik geef ze nu al bijna een jaar (misschien 2) geen eten :$ en speel er af en toe ene spelletje... maar ze blijven leven...

Ben ook lid geworden, ik ben dierenlover5 (jaja, erge naam, ik weet het, maar toen ik die nam was ik.. 12 geloof ik... dus mij niet vreemd aan kijken :P )
Laatst gewijzigd door Dema op 01 apr 2005 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 apr 2005 16:13

Neopets kunnen op geen enkele manier dood. Je kunt ze weg doen maar dan blijven ze in de database tot ze geadopteerd worden. Mensen die maar nauwelijks tijd eraan besteden kunnen ze toch nog voeden door de lieve Soup Faerie met haar Soup Kitchen. En er is nog meer gratis eten: Giant Omelette geeft je dagelijks een drie-portie omelet. En de Giant Jelly geeft je een twee-portie pudding.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 apr 2005 17:15

Deze en nog enkele handige links kun je ook vinden in de Guild. Behalve de Soup Kitchen maar die zal ik spoedig toevoegen. Dus mensen kijk ook eens in het Aeon Gilde. :D

EDIT: Soup Kitchen toegevoegd. :)

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 01 apr 2005 19:58

Wil iemand nog weten waar de Hidden Tower zich bevindt? :evil: je hebt er niet veel aan, alles is echt belachelijk duur (en niet zo nodig) maar voor geïnteresseerden... geef maar ene gil :P

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 01 apr 2005 21:06

Btw, m'n naam is waylander909
en ik ben ondertussen ook al lid van het gilde :P

Plaats reactie