Mario RPG (Paper Mario serie)

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Mario RPG (Paper Mario serie)

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 jan 2005 20:24

Door een samenwerkingsverband tussen Nintendo en Squaresoft op de SNES werdt Mario RPG geboren. Jammer genoeg is dit spel nooit in Europa uitgegeven. Het vervolg echter wel, alleen dit maal geen Squaresoft die meedeed. De naam van het vervolg? Paper Mario en uitgegeven op de N64. Het derde deel van de reeks kwam niet uit op een console van Nintendo maar op de handheld GBA. Mario & Luigi: Superstar Saga wordt gezien als één van de leukere games voor deze handheld op dit moment. Deel vier van de serie en op dit moment tevens de laatste, liet niet lang op zich wachten. Paper Mario: The Thousand-Year Door voor de GCN.

Zelf vind ik dit een zeer leuke serie. Binnen de reeks zit veel humor en het visuele aspect is erg geinig.

Wie heeft nog meer games uit de reeks gespeeld?
Wat vond je ervan?

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 30 jan 2005 13:55

Yup, ik heb em al gezien, hij lijkt me wel leuk, maar toch vind ik de andere mario en nintendo games leuker.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 30 jan 2005 14:12

sdajafol schreef:hij lijkt me wel leuk, maar toch vind ik de andere mario en nintendo games leuker.
Beschrijf ook eens waarom je iets vind. Dat geeft de post (veel meer) inhoud.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 31 jan 2005 17:22

Hij lijkt me leuk, want ik ben al een groots mario liefhebber, en ik houdt ook veel van rpg's, dus dat lijkt me duidelijk (zo goed?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 31 jan 2005 17:31

sdajafol schreef:maar toch vind ik de andere mario en nintendo games leuker
sdajafol schreef:Hij lijkt me leuk, want ik ben al een groots mario liefhebber, en ik houdt ook veel van rpg's, dus dat lijkt me duidelijk
Goed je hebt hem niet gespeeld. Toch lijkt het je een leuk spel. Maar hoe kun je dan zeggen dat de andere Mario en Nintendo games leuker zijn?
Als je wel een conclussie kan trekken dat je die leuker vind, waarom vind je die dan leuker?

Zelf kan ik een hele lijst neer zetten van Mario en Nintendo games die niet leuker zijn namelijk.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 01 feb 2005 16:01

Oke, oke: correctie: ik denk dat die leuker zijn.
Zo goed? maar ik zeg ook niet dat ik deze niet leuk zou vinden, en ja, er zijn naar mijn mening ook wel wat andere games die me veel minder leuk lijken dan deze.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 mei 2005 21:08

De opvolger van Mario en Luigi: Superstar Saga is aangekondigd voor de Nintendo DS.
Hier zijn al verschillende screenshots te vinden.

Ik vond het eerste deel al geweldig en als ik de screenshots zo bekijk dan wordt dit ook weer een toppertje. :D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 okt 2005 23:58

Hier is wat meer info te vinden over de opvolger van Mario en Luigi: Superstar Saga, genaamd Mario & Luigi: Partners in Time voor de NintendoDS. Onder media zijn 8 filmpjes van de game te vinden.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 jan 2006 01:46

Ik heb Mario & Luigi: Partners in Time in huis gehaald en heb er al meerdere uren mee zitten spelen. En :love:, wat is het toch weer een lekkere game geworden. Grafisch dan wel het zelfde als Mario en Luigi: Superstar Saga, op het twee schermen gebruik na, maar wat een tof verhaal (tenminste het begin). Grappige nieuwe moves door de twee jonkies. Weer lekkere Mario muziek deuntjes.

Ik ga me in ieder geval weer meerdere uurtjes vermaken :D.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 mei 2006 12:48

Er is op de E3 een nieuwe Paper Mario bevestigd voor de GCN, genaamd Super Paper Mario. Uit het naar buiten gebrachte filmpje ziet het er meer uit als een platform game dan als een RPG. Zelf roept Nintendo dat het gaat om een video game die 2D en 3D perspectieven in elkaar laat vloeien net als platform en RPG elementen. Daarnaast krijg je weer de mogelijkheid om Princess Peach en Bowser te besturen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 sep 2007 15:03

Gisteren is Super Paper Mario voor de Nintendo Wii uitgekomen. Zijn er al mensen die deze gekocht en gespeeld hebben?

Zelf ben ik wel erg benieuwd naar deze game namelijk. Al hoor ik wel dat het van 2d naar 3d een leuke gadget is, maar uiteindelijk flink gaat vervelen.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 06 okt 2007 12:06

Ik heb hem net aangeschaft :) Hij gaat zo voor het eerst m'n wii in, dus ik kan nog niet zeggen hoe hij is, dus dat volgt later :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 okt 2007 17:19

Ik kan dat ondertussen al wel. :P Heb hem namelijk een week of wat terug gekocht.

Het is wel een leuke game. Maar ze hebben het RPG gedeelte er grotendeels uit gehaald. :( Dat wat Paper Mario zo leuk maakte hebben ze eruit gehaald. Het is dus nu meer een platform game zoals Super Mario Bros. Vandaar ook die Super voor Paper Mario. De stijl is nog wel echt paper en ze hebben er leuke gameplay in gedaan (van 2D naar 3D) wat ook nog lekker werkt. De game is echter zeer makkelijk en bied weinig uitdaging. Daarnaast zitten er vele verschillende items in de game. Had je die in de vorige delen nog nodig en had je er echt wat aan, is het nu meer een gadget geworden waar je verder bijna niks mee doet.

In ieder geval veel plezier met de game toegewenst Lord idiot. :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 07 okt 2007 13:31

Hij bevalt mij prima moet ik zeggen :) Hij is inderdaad niet echt moeilijk, maar dat vind ik (als cusual gamer) niet echt heel erg. Dat het RPG deel er grotendeels uit gehaald is vind ik ook niet zo'n ramp.De gameplay bevalt me, en dat vind ik het belangrijkste :)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 10 okt 2007 09:47

Ik heb 'm ook al even zitten spelen. Leuk spelletje :-D Wel een beetje flauw zo nu en dan, maar voor wat hersenloos vermaak is het een perfect spelletje.

Plaats reactie