Dungeons & dragons, het bordspel

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

jc_janeway
Toerist

Dungeons & dragons, het bordspel

Ongelezen bericht door jc_janeway » 02 jan 2005 17:39

In dit overweldigende computer tijdperk heb ik het bordspel weer op nieuw uitgevonden :P nou ja ik heb bij Bart Smit Dungeons & dragons het bordspel gekocht een tientje dus waaronm niet zal ik zo zeggen he. En het viel me niets tegen best wel een cool spel als je genoeg en de juiste mensen kan vinden die samen met je willen spelen. (inleven is altijd nog belangrijk) Daarnaast ga ik beginnen met D&D RPG pen and paper kijken hoe dat is dus weg met de computer :P
Zijn hier nog mensen die ook D&D of andere bordspelen spelen. En als iemand weet waar ik fanmissies kan weg halen voor dit coole spel laat het me weten. kan altijd leuk zijn!!!

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 02 jan 2005 17:57

Ik heb het D&D bordspel vorig jaar op SpellenSpektakel één keer gespeeld, en ik vond het echt niks!
Tenminste... niet als je weet wat het 'gewone' D&D-en is...
Het bordspel is alleen maar: hee een deur, kijken wat voor schatten er liggen, ff monsters afmaken (andersom werkt misschien nog wel beter ;) ) en hoppa, de volgende kamer...
Geef mij maar gewoon D&D :-D

jc_janeway
Toerist

Ongelezen bericht door jc_janeway » 03 jan 2005 18:26

Das een van de reden waarom iik de gewone D&D ga spelen, en ik eindelijk ook blij ben om een groep gevonden te hebben want als jezelf er nog geen ervaring mee hebt is het erg duur om zelf te beginnen aangezien je best veel moet aanschaffen zonder dat je weet wat het is. En daarnaast is het bordspel makkelijker en daardoor toegangelijker voor meer mensen. Maar ik hoop eigenlijk dat D&D veel leuker is aangezien het dan wel heel erg cool moet zijn :kwijl:

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 03 jan 2005 19:24

Check dit topic:
http://www.planet-aeon.nl/viewtopic.php?t=334

Is dit D&D niet gewoon D&D 3e of 3.5e editie?

Zo nee: Prima. Dan is mijn vraag: Wat zijn zoal de verschillen?
Zo ja: Dan sluit ik dit topic en gaan we in het genoemde topic verder.

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 03 jan 2005 22:40

the Pelican schreef:Is dit D&D niet gewoon D&D 3e of 3.5e editie?
Het gaat hier over het bordspel, niet het Pen And Paper D&D. Daar is dus duidelijk een verschil in.

Ik heb het spel ook eens gespeeld op het spellen spektakel, maar ik vond er ook niet echt veel aan. Ik denk ook niet omdat het een goede indruk geeft van het echte D&D pen and paper spel. Want het leuke aan pen and paper spellen (vind ik) is juist de vrijheid en de oneindige mogelijkheden en dat heb je bij het bordspel dus totaal niet.
Daarbij is het bordspel eigenlijk alleen maar combat (voor zover ik me nog kan herinneren), en dit kun je bij het pen and paper spel helemaal er buiten laten.

jc_janeway
Toerist

Ongelezen bericht door jc_janeway » 03 jan 2005 23:21

Nee dat klopt wel maar zoals ik al zei ik ken de pen en paper niet en de meeste die dat doen vinden het bordspel dus niet leuk blijkt hier. Das wel jmmr want ben vooral nog op zoek naar fanmissies dus ik dacht eens even hier horen wat men er van vind en misschien zijn er wel die fanmissies geschreven hebben.

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 03 jan 2005 23:27

jc_janeway schreef:Das wel jmmr want ben vooral nog op zoek naar fanmissies dus ik dacht eens even hier horen wat men er van vind en misschien zijn er wel die fanmissies geschreven hebben.
Als je met fanmissies bedoelt zelf geschreven campaign/quests/adventures, dan heb ik er wel een aantal geschreven. Alleen het is een beetje moeilijk om die op internet te zetten, omdat het een hoop blaadjes zijn met vage gekrabbelde stukjes en getekende kaartjes enzo zijn. Maar op deze site kun je een hoop adventures vinden.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 04 jan 2005 17:09

Fingolfin schreef:
the Pelican schreef:Is dit D&D niet gewoon D&D 3e of 3.5e editie?
Het gaat hier over het bordspel, niet het Pen And Paper D&D. Daar is dus duidelijk een verschil in.
In het door the Pelican genoemde topic kom ik het bordspel ook tegen. Maar als het bordspel en de pen & paper versie echt twee totaal verschillende dingen zijn, kunnen we het beter op deze manier gescheiden houden. Dit roep ik als leek, dus geef me gerust ongelijk als ik ernaast zit.

Plaats reactie