Het vervolg dat nooit kwam

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Het vervolg dat nooit kwam

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 nov 2004 15:49

Je kent het wel. Je hebt een geweldig spel gespeeld, er wordt een vervolg beloofd waar je rijkhalzend naar uitkijkt, maar vijf jaar later is er nog steeds geen nieuws. Wat is het vervolgdeel waar jij lange tijd op zat of zit te wachten, maar nooit kwam?

Eén van de meest treurige gevallen vind ik wel het lot van Gabriel Knight, de nog altijd driedelige adventureserie die qua spel én verhaal telkens vrij revolutionair en bijzonder intrigerend was. Vlak na het derde deel werd een vervolg aangekondigd, maar uitgever Sierra, nota bene groot geworden door kwaliteitsadventures als GK, draaide de kraan dicht. Het verhaal zal nu wellicht nooit een einde krijgen. <snik>

Een andere geliefde serie van mij is Fallout. Tot driemaal toe werd er een derde deel aangekondigd, de laatste keer enkele maanden geleden. Ik moet nog zien of het ook daadwerkelijk het licht gaat zien... het zou niet de eerste keer zijn dat een Fallout-fan teleurgesteld zou worden.

En dan tenslotte natuurlijk het klassieke voorbeeld van het vervolg dat nooit kwam, of eerder het vervolg dat een eeuwigheid duurt om te voltooien. Het is niet bepaald een spel waar ik persoonlijk op zit te wachten (of het moet voor nostalgie zijn), maar Duke Nukem Forever mag niet ongenoemd blijven. Men wist bij aanvang waarschijnlijk niet hoe toepasselijk die titel uiteindelijk zou blijken... In ontwikkeling sinds januari 1997... dat is alweer bijna 8 jaar geleden. :)

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 27 nov 2004 16:22

Voor mij is het angstvallig uitzien naar een vervolg Op Age Of Mythology. Sinds age of empires hebben ze bijna de hele geschiedenis uitgemolken, dus ben ik serieus benieuwd of ze nog iets origineels zullen vinden voor een nieuwe game in die traditie.

Ook de nieuwe reeks van Medal Of Honor moet er aan zitten te komen, hoewel ik er nog niet veel van heb gehoord. Gaat deze zich nu afspelen in vietnam of terug in de WO's?

Ik heb ook ooit ergens gelezen van een Age Of Wonders 3, maar daar verder ook niks meer van gehoord.

Sommige games hebben gewoon geen vervolg nodig, anderen kunnen niet zonder. In het tweede geval is het inderdaad jammer dat die soms uitblijven, maar duke nukem!!!!! Die mag van mij toch wel nog ff uitblijven. :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 nov 2004 17:52

Ik zou zo snel niet weten op welke vervolg games ik nog zit te wachten of ze zijn al genoemd.
Wat ik wel weet is dat ik het jammer vind dat bepaalde vervolgen nooit naar Europa zijn gekomen en dat de kans daarop ook klein is.

Bijvoorbeeld Legend of Mana voor de PSX. Een vervolg op Secret of mana. (En dan praat ik nog niet eens over Secret of Mana 2 voor de SNES) Gelukkig bestaan er emulators.
Of Chrono Cross voor de PSX ook een topper.
Speel ze wel met emulatie maar dat vind ik toch niet het zelfde als origineel op een console.

Oh en op dit moment niet te vergeten B.C. van lionheart studios (Black&White en Fable). Deze volg ik ook al een tijdje en de productie is nog niet zo kort geleden stopgezet. Men wilde zich financieel meet richten op B&W2 en At the movies. Jammer maar waar. Nu alleen maar hopen dat ze de productie in de toekomst weer nieuw leven in blazen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 09 jun 2008 18:05

*zwaait met zijn armen* Herrijs, topic. Herrijs!

Als ik naar mijn lijstje van vier jaar geleden kijk, moet ik drie verontrustende dingen contateren. Ten eerste: Gabriel Knight 4 lijkt verder weg dan ooit. Het enige positieve is dat de schrijfster van het spel begonnen is aan een totaal nieuwe adventure in hetzelfde genre. Ten tweede: Fallout 3 komt en wordt ontwikkeld door Bethesda. Meer daarover in het Fallout-topic. Ten derde - en dit is misschien wel het meest verontrustende van alles: Duke Nukem Forever is geen mythe, maar wordt actief ontwikkeld door 3D Realms, zoals blijkt uit de eerste bewegende ingamebeelden sinds 2001 (vanaf ongeveer de vierde minuut).

Nog zo'n game die al te vaak gecanceld is: Diablo 3. Als Blizzard iets cancelt, doen ze dat puur om kwaliteitsredenen, maar toch... ik wil mijn coop hack 'n slasher! :)

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 11 jun 2008 11:30

Ik wil gewoon dat er een Half Life 3 komt en dat daarna het Half Life verhaal gesloten is.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 jun 2008 11:57

Een game waar ik wel een vervolg op zou willen zien maar die waarschijnlijk nooit zal worden gemaakt is Psychonauts. Een briljante platform game bedacht door Tim Schafer (ook wel bekent van Grim Fandango en de eerste twee Monkey Island spellen). Hoe goed de game ook is, het wist het grote publiek niet te trekken en verkocht dus slecht. Waardoor een vervolg er waarschijnlijk nooit van zal komen. Voor hen die de game niet kennen... zorg dat je een exemplaar te pakken weet te krijgen en ga het spelen.

Een ander verhaal is Beyond Good and Evil. Bij de UbiDays2008 is een filmpje vertoont waar velen uit opmaken dat deel 2 eraan zit te komen. Aan de andere kant gaven ze van Ubisoft niet aan dat het om een game ging, maar om een project. En Ubisoft heeft al eerder laten weten dat ze zich ook op animatie films willen storten (net als Pixar). Persoonlijk hoop ik dus op een deel 2... maar ben bang dat het toch een animatie film gaat worden en geen game.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 11 jun 2008 18:42

radio-tractore schreef:Ik wil gewoon dat er een Half Life 3 komt en dat daarna het Half Life verhaal gesloten is.
Helaas. Valve heeft al eens gezegd dat Half-Life 3 niet in de planning ligt, omdat het verhaal al wordt afgesloten in de episodes. Niet dat dat nu zo erg is voor de fans... :)
Grim Fandango
Ja! Jammer genoeg is LucasArts tegenwoordig alleen nog bezig met het uitmelken van Star Wars.

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 12 jun 2008 19:07

Diablo 3 anyone?

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 12 jun 2008 20:19

jimbow schreef:Diablo 3 anyone?
Nope, sorry :)

edit (omdat ik anders commentaar krijg wegens een te kort bericht :P ): heb Diablo 2 welgeteld 2 dagen gespeeld (niet twee dagen aan een stuk... gewoon twee dagen 'gebruikt'). Ik vind er niks, niks, niks aan. Ik had eigenlijk eerst Nox, waarvan iedereen zei dat het een Diablo-kloon was, dus dacht ik dat het origineel nog beter moest zijn... maar niet dus. Diablo 3 kan me dan ook compleet gestolen worden :-)

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 14 jun 2008 14:21

Midwinter schreef:
radio-tractore schreef:Ik wil gewoon dat er een Half Life 3 komt en dat daarna het Half Life verhaal gesloten is.
Helaas. Valve heeft al eens gezegd dat Half-Life 3 niet in de planning ligt, omdat het verhaal al wordt afgesloten in de episodes. Niet dat dat nu zo erg is voor de fans... :)

Dan moet episode 3 de laatste zijn die alle antwoorden gaat geven. Anders kunnen ze net zo goed een half-life 3 maken -_-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 jun 2008 16:07

Volgens Wikipedia:
Half-Life 2: Episode Three will be the third and final installment in a series of episodic expansions of Half-Life 2, developed by Valve Corporation.[1] It is planned as the last episode in the currently planned story arc, although not necessarily the end of the Half-Life franchise.[2] According to Valve, no plot details have been finalized as of June 2008, and the game is also not expected to be released for some time.
Onder 'Half-Life franchise' kunnen ook games als Portal vallen.

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 15 jun 2008 14:18

delea schreef:
jimbow schreef:Diablo 3 anyone?
Nope, sorry :)

edit (omdat ik anders commentaar krijg wegens een te kort bericht :P ): heb Diablo 2 welgeteld 2 dagen gespeeld (niet twee dagen aan een stuk... gewoon twee dagen 'gebruikt'). Ik vind er niks, niks, niks aan. Ik had eigenlijk eerst Nox, waarvan iedereen zei dat het een Diablo-kloon was, dus dacht ik dat het origineel nog beter moest zijn... maar niet dus. Diablo 3 kan me dan ook compleet gestolen worden :-)
Ik heb Diablo 2 welgeteld 4 jaar gespeeld. :evil:
Fantastisch spel. :P

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 27 jun 2008 12:10

Hoeft natuurlijk niet diablo 3 te zijn, maar Blizzard gaat morgen in ieder geval iets nieuws aankondigen. Zijn een hoop tekenen die op diablo 3 wijzen, maar Blizzard heeft er een handje van mensen op het verkeerde been te zetten.

Zie ook
http://www.diabloii.net/articles/667288 ... ge-teasers

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 27 jun 2008 13:06

Please let it be Diablo 3 ><

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 27 jun 2008 13:32

Afbeelding
Ik vind zelf die 3 naast diablo's hoofd wat opvallend..

Maar goed.. Ik wil graag dat het waar is, dus wellicht zie ik dingen die er niet zijn :)

Plaats reactie