The Haunting of Hill House

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Oprichter
Contacteer:

The Haunting of Hill House

Ongelezen bericht door Midwinter »

Heeft iemand deze Netflix-serie al gezien? Een verrassend goede horrorserie die fans van Stephen King zeker zou moeten aanspreken. Veel beter dan de film uit 1999, maar dat was ook niet zo moeilijk...

Het gaat over een familie met vier kinderen die ooit in het door geestverschijningen geplaagde Hill House hebben gewoond. De kinderen zijn inmiddels volwassen, maar door hun korte periode in dit huis behoorlijk getraumatiseerd. Moeder is er zelfs nooit levend uitgekomen. Via flashbacks en door elkaar lopende tijdlijnen wordt gereconstrueerd wat zich allemaal in het huis heeft afgespeeld en hoe het zo uit de hand kon lopen.

Wat ik vooral goed vond aan de serie was de uitstekende karakterontwikkeling die je eigenlijk niet zou verwachten bij een dergelijke serie. Door de verschillende tijdlijnen zie je hoe de gebeurtenissen in het huis de kinderen hebben gevormd. Elke aflevering vertelt het verhaal vanuit het perspectief van één van de familieleden. Natuurlijk zitten er ook zat scenes in waarbij je nekharen overeind gaan staan, zoals het hoort.

Oh ja, Michiel Huisman speelt een van de hoofdrollen. :-D En helemaal niet slecht!

https://www.youtube.com/watch?v=3eqxXqJDmcY
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Re: The Haunting of Hill House

Ongelezen bericht door Agravain »

Deze serie heb ik een tijdje geleden bekeken. Moet zeggen dat deze me wel beviel, al zit ik meer in het science-fiction, fantasy en historisch hoekje bij de streaming dienst. Zo vind ik "The last kingdom" ook een erg goede serie.
Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie »

Ik heb nog geen netflix, maar wel van plan om daar heel binnenkort verandering in te brengen.
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Als Stephen King-lezer zou je deze serie zo op je 'Mijn lijst' kunnen zetten, Minnie, zodra je Netflix hebt.

Ik las pas dat er min of meer een tweede seizoen volgt in 2020: The Haunting of Bly Manor. Zelfde concept en stijl, maar met een volledig nieuwe verhaallijn en cast. Een beetje zoals Fargo dus, en bij die serie pakte het heel goed uit.
Hollywood Reporter schreef:Much as the first season drew inspiration from Shirley Jackson's famous The Haunting of Hill House novel, Bly Manor takes on a different story altogether: Henry James' The Turn of the Screw. The 1898 novella depicts an Essex country house and a governess who has been hired to look after a pair of siblings. Her work gets severely complicated by the apparent existence of several ghosts around the manor, as well as the grip they may hold over the children. James shadows his narrative in doubt, ambiguous as to whether these spirits are real, or simply apparitions in the governess' head.
The Last Kingdom is inderdaad ook een erg goede serie! Eerste drie seizoenen opgeslurpt en nu aan het wachten op seizoen 4. Ik heb nog niet gezien wanneer die verschijnt...
Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie »

Dat heel binnenkort is dus vandaag geworden :lol:

Eerst begonnen aan een waargebeurde serie, maar deze staat al op 'mijn lijst' (y)
Plaats reactie